Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna
To nie to samo ? v Stopień sprężania w cylindrach a cisnienie w cylindrach ?
" Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.
Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.
Rozróżnienie stopnia sprężania i ciśnienia sprężania jest istotne w tłokowych silnikach lotniczych, gdzie w miarę wzrostu wysokości pracy silnika maleje ilość ładunku dostarczana do cylindra i ciśnienie sprężania jest coraz niższe – mimo iż stopień sprężania jest niezmienny.
Z tego powodu tłokowe silniki lotnicze zwykle posiadają doładowanie lub turbodoładowanie."
źródło : pl.wikipedia.org
" Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.
Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.
Rozróżnienie stopnia sprężania i ciśnienia sprężania jest istotne w tłokowych silnikach lotniczych, gdzie w miarę wzrostu wysokości pracy silnika maleje ilość ładunku dostarczana do cylindra i ciśnienie sprężania jest coraz niższe – mimo iż stopień sprężania jest niezmienny.
Z tego powodu tłokowe silniki lotnicze zwykle posiadają doładowanie lub turbodoładowanie."
źródło : pl.wikipedia.org
to nie jest to samo, chociażby dlatego, że sprężany gaz zwiększa swoją temperaturę
Rozkładając rzecz na czynniki pierwsze. Kolega przyniósł specjalny ciśnieniomierz wkręcany w miejsce świec. Wyłączyliśmy zasilanie pompy paliwowej. Kręciłem rozrusznikiem do ustabilizowania pomiaru. Przyrząd wyskalowany w kPa, kgf/cm2 i Psi. Czynności powtarzaliśmy dla każdego cylindra. Co mierzyliśmy?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
artureck napisał(a):Co mierzyliśmy?
jeśli silnik był uprzednio rozgrzany, wykręciliście wszystkie świece i manometr "zapamiętywał" maksymalną wartość (lub robił wykres) to był to prawidłowy pomiar ciśnienia sprężania
zresztą stopień sprężania jest wartością bezwymiarową, ciśnienie wiadomo
może komputer zapisał jakieś niekorzystne parametry korygujące ? może warto zrobić reset i adaptację, nie wiem dokładnie jak jest w tym silniku, czy wystarczy samo odłączenie akuma czy jakieś triki 

ADEK19 napisał(a):Jazda bez tłumików wykonana.
Co to znaczy ? Bo bez tłumików auto może być dużo dużo słabsze...
Masz Madzie z 2003r. EURO4 i:
Ta puszka to jest MODUŁ ZBIORNIKA, (dodatkowy zbiornik )nr katalogowy BN9M4210XE i tak na dzisiaj kosztuje około 400 EUR.
Filtr paliwa nr OE ZY08-13-970A
Mann -filter nr Z605-20-490A – Z605-20-490A
Są również jeszcze inne firmy z filtrami, (Nic nie sugeruję
)
I to chyba na tyle
Sprawdziłeś pompe paliwa?
Ta puszka to jest MODUŁ ZBIORNIKA, (dodatkowy zbiornik )nr katalogowy BN9M4210XE i tak na dzisiaj kosztuje około 400 EUR.
Filtr paliwa nr OE ZY08-13-970A
Mann -filter nr Z605-20-490A – Z605-20-490A
Są również jeszcze inne firmy z filtrami, (Nic nie sugeruję
I to chyba na tyle
Sprawdziłeś pompe paliwa?
- Od: 16 mar 2011, 14:57
- Posty: 41
- Skąd: Morąg
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.
dekster napisał(a):Filtr paliwa nr OE ZY08-13-970A
Mann -filter nr Z605-20-490A – Z605-20-490A
Są również jeszcze inne firmy z filtrami, (Nic nie sugeruję)
I to chyba na tyle
i to wszystko w silniku LF ?
- Od: 16 mar 2011, 14:57
- Posty: 41
- Skąd: Morąg
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.
nic o tym nie słyszałem , zresztą chyba przy przytkanym filtrze paliwa byłby by błędy ciśnienia paliwa ?
No więc zrobiłem krok do przodu
Problem leży w podciśnieniu kolektora ssącego. Jak połączyłem dwa wężyki "na krótko" to samochód [tiiit] aż miło:) Tylko problem jest taki że nie wiem co jest grane, mianowicie:
– zaworek działa przy podłączeniu na krótko z akumulatora
– w kostce z instalacji jest napięcie 12-14 v a zaworek nie działa
Tak więc zaworek raczej dobry bo działa na krótko ale z drugiej strony chyba jest uszkodzony bo nie działa po podłączeniu. Dodam że wyeliminowałem połączenie wtyczka- zaworek, to jest ok.
Może jest ktoś z Gdańska żeby zrobić szybką podmiankę?
– zaworek działa przy podłączeniu na krótko z akumulatora
– w kostce z instalacji jest napięcie 12-14 v a zaworek nie działa
Tak więc zaworek raczej dobry bo działa na krótko ale z drugiej strony chyba jest uszkodzony bo nie działa po podłączeniu. Dodam że wyeliminowałem połączenie wtyczka- zaworek, to jest ok.
Może jest ktoś z Gdańska żeby zrobić szybką podmiankę?
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
Wygląda na to że zawór jest ok, wychodzi na to że zawór nie dostaję impulsu żeby się otworzył. Pytanie:
– czy ktoś wie co i w którym momencie daje impuls? Obroty silnika? Wartość z przepływomierza? Wygląda na to że któryś z czujników mimo iż nie pokazuję błędów na komputerze nie odczytuje w pełni parametrów a co za tym idzie nie daje "do wiadomości" do kompa żeby otworzył zawór od podciśnienia kolektora.
– czy ktoś wie co i w którym momencie daje impuls? Obroty silnika? Wartość z przepływomierza? Wygląda na to że któryś z czujników mimo iż nie pokazuję błędów na komputerze nie odczytuje w pełni parametrów a co za tym idzie nie daje "do wiadomości" do kompa żeby otworzył zawór od podciśnienia kolektora.
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość