Mazda3 2.0 Zbyt duże spalanie oleju

Postprzez marcin255 » 28 lip 2015, 22:04

Szumi91 napisał(a):czas zacząć się niepokoić i remontować silnik ?

nic nie kombinuj , wszystko jest ok
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Szumi91 » 28 lip 2015, 23:07

marcin255 napisał(a):nic nie kombinuj , wszystko jest ok


Też mi się wydaje, że na razie nie ma co panikować. Tak jak wspomniałem przed trasą 3/4 bagnetu było mokre. Po trasie jest minimalnie mniej niż połowa mokra, jednak tak jak wspomniałem prędkość była duża przez dłuższy czas. Zrobię dolewkę, pojeżdżę i wtedy będę wiedział co i jak. Jeżeli będzie utrzymywał się w normie przy normalnej eksploatacji wtedy jednoznacznie można stwierdzić, że wysokie obroty przez dłuższy czas = dużo oleju :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez marcin255 » 29 lip 2015, 05:57

nawet te 2 l na 10 tys.km to nic , policz cenę remontu i policz dodatkowy 1 L na rok oleju ( przy założeniu ,że i tak kupisz 5L ) masz 35 zł 10 lat to 350 zł a remont od 3500 zł
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 29 lip 2015, 08:18

a co na to katalizator?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 29 lip 2015, 19:48

myślę , że nic mu nie będzie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 30 lip 2015, 10:00

a ja myślę, że jednak przyspieszy to jego wymianę :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 30 lip 2015, 10:34

ok dodajmy 350 + za kata 600 wspawanie 200 zł i tak zostaje , ile aut pali olej 50- 70 % ilu konstruktorów nie brało pod uwagę ,że jego silnik spali olej ? Co z wysilonymi silnikami co palą olej 1L /1 tys. km katalizatory do wymiany za kilkanaście tys. zł po 2-5 latach ? A co z autami z forum które palą 0.5 l na 1000 km od kilku lat i na przeglądzie spaliny są ok ?
Ja osobiście drugi raz nie robiłbym remontu przy takim spalaniu oleju jaki miałem 1-1.5 l na 10 tys.km .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dzux » 30 lip 2015, 11:12

Zgadzam się z Marcinem nie ma sensu pakować kupe kasy w remont, gdzie różne instrukcje podają zużywanie oleju 1l/1000km i jest git. Wyciąć kata i bedzie mniej problemu, powiem wam że jak na posiadacza różnych samochodów od 18 lat nigdy nie miałem sprawdzania jakości spalin na przeglądach :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez widmo82 » 30 lip 2015, 11:52

Ja nikogo nie namawiam do konkretnych działań, zwróciłem tylko uwagę, że warto pamiętać też o ew. przymusie wymiany katalizatora.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Szumi91 » 30 lip 2015, 13:02

Marcin, będę robił tak jak mówisz. Przy normalnej jeździe olej był na normalnym poziomie, przy większych obrotach dopiero coś ubyło. Mała dolewka po trasie nie zaszkodzi, a ogólnie trasy dłuższe z większą prędkością robię rzadko. Uznaję, że wszystko jest w normie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez Domin » 30 lip 2015, 16:35

Ubytków póki co nie zauważyłem. Jeżdżę raczej spokojnie. Głównie trasy 5-30 km, nie przekraczając 3 tys. obrotów. Raz tylko przejazd kilkaset km z prędkością ok 150-170.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez Szumi91 » 1 sie 2015, 12:05

Wczoraj dolałem ok 600 ml oleju. Dziś rano sprawdziłem, i bagnet pokazuje minimalnie więcej oleju niż oznaczony MAX <glupek2> . Moje pytanie: lepiej go spuścić, odessać czy zostawić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez marcin255 » 1 sie 2015, 12:07

sprawdzaj tylko na rozgrzanym , minimalne ponad max nic się nie stanie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Szumi91 » 1 sie 2015, 12:20

Na rozgrzanym ? A nie jak wszystko spłynie do miski olejowej ? Teraz nie wiem co mam robić. Naczytałem się przed chwilą, że lepiej to odessać. Na zdjęciu poziom na zimnym.
Załączniki
20150801_120950.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez marcin255 » 1 sie 2015, 12:42

Na rozgrzanym , zgaś odczekaj 10 minut i zobacz ile masz wtedy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Gamboa » 1 sie 2015, 12:51

na rozgrzanym silniku gdy olej jest również rozgrzany spływa to wszystko szybciej. i tak jak user marcin pisze zrób :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Szumi91 » 1 sie 2015, 13:06

Ale to możliwe, że na rozgrzanym silniku po odczekaniu tych 10 min wskaźnik na bagnecie pokaże mniej oleju (lub więcej) ? Nie chce nic uszkodzić ;P koszt strzykawki i wężyka to 10 zł, bo pod samochód nie chce mi się schylać.

EDIT
Właśnie przeczytałem w instrukcji, że od MIN do MAX na bagnecie to wartość 750 ml. Postanowiłem odessać nadmiar oleju. Tak jak wspomniałem dolałem 600 ml oleju i było ponad kreskę MAX. Odessałem równo 300 ml. Teraz poziom oleju jest tuż pod wycięciem kółeczka MAX. Tak więc ubyło mi ok 300-400 ml oleju od jego wymiany tj. 03.03.2015 r. W tym czasie zrobiłem ok 5 tys. km, jechałem przez kilka minut 200 km/h, w poprzedni weekend ok 140-170 km/h przez 30 min. + ogólnie agresywna jazda po mieście. Jest to chyba wynik całkiem niezły, mieszczący się w normie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez Gamboa » 1 sie 2015, 21:27

no ja bym na twoim miejscu tylko tankował:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Szumi91 » 1 sie 2015, 22:31

I tak zrobię <spoko> . Ogólnie zaniepokoiło mnie to, ponieważ nie wiedziałem jaki odpowiednik ma miarka na bagnecie :) teraz już wiem, że wszystko jest w normie. Pozostaje lać i jeżdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez widmo82 » 12 sie 2015, 09:38

Dla tych co twierdzą, że spokojnie można jeździć autem i dolewać olej nawet 2l co 10tyś.
http://magazynauto.interia.pl/porady/ne ... Id,1864800
– szczegolnie fragment o skutkach ubocznych.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323