Szarpanie auta
Strona 1 z 1
Siemka,
Posiadam Mazdę 3 1.6 105KM z 2008 i ostatnio przy dodawaniu gazu zaczęło szarpać autem. Auto dałem do mechanika i wyczyścił przepustnicę. Odebrałem autko i następnego dnia do pracy i zaświeciła mi się kontrolka od silnika, a szarpanie nadal jest. Wczoraj zatankowałem i kontrolka znikła, ale szarpanie nie ustąpiło. Wiecie co to może być? Wtryski, EGR?
Posiadam Mazdę 3 1.6 105KM z 2008 i ostatnio przy dodawaniu gazu zaczęło szarpać autem. Auto dałem do mechanika i wyczyścił przepustnicę. Odebrałem autko i następnego dnia do pracy i zaświeciła mi się kontrolka od silnika, a szarpanie nadal jest. Wczoraj zatankowałem i kontrolka znikła, ale szarpanie nie ustąpiło. Wiecie co to może być? Wtryski, EGR?
- Od: 17 mar 2021, 09:00
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2008
grechotko napisał(a):może zmien stacje benzynowa, trzeba wziąć wszystko pod uwagę
No właśnie wziąłem po uwagę, że winne może być paliwo. Zmieniłem stację i faktycznie troszkę mniej szarpie, ale szarpie i znowu pojawiła się kontrolka :/
- Od: 17 mar 2021, 09:00
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2008
Mazda 3 BK 2.0 LF
Problem mam taki, że po dodaniu lub odjęciu gazu na ciepłym silniku mam pojedyncze szarpnięcie. Nie ma łagodnego przejścia między dodaniem, a odjęciem gazu. Mam też wrażenie, że utrzymując prędkość np 50kmh, i lekko odpuszczam gaz na 48 to auto zachowuje się jakbym całkowicie puścił gaz, a później jak chcę przyspieszyć o te 2km-, to uczucie jakbym dał gazu na 30% a nie na 10 czy 20%. Dzieje się to tylko na ciepłym. Czyszczona była przepustnica, przepływomierz, wymienione świece. Błędów nie ma. Pozycja przepustnicy po ELM wskazuje prawidłowo, na wolnych obrotach 19%, MAF na jałowym około 2g/s na zgaszonym co ciekawe 0.30g, sonda nr 1 cały czas skacze od 0.08 do 0.9V druga stabilnie w zależności od obrotów. Przeguby sprawdzone i wymienione, sprzęgło też nie, bo zostało wymienione po tym jak w Łuku poszły tłumiki drgań skretnych. Poduszki ok. Ma ktoś jakieś pomysły?
Problem mam taki, że po dodaniu lub odjęciu gazu na ciepłym silniku mam pojedyncze szarpnięcie. Nie ma łagodnego przejścia między dodaniem, a odjęciem gazu. Mam też wrażenie, że utrzymując prędkość np 50kmh, i lekko odpuszczam gaz na 48 to auto zachowuje się jakbym całkowicie puścił gaz, a później jak chcę przyspieszyć o te 2km-, to uczucie jakbym dał gazu na 30% a nie na 10 czy 20%. Dzieje się to tylko na ciepłym. Czyszczona była przepustnica, przepływomierz, wymienione świece. Błędów nie ma. Pozycja przepustnicy po ELM wskazuje prawidłowo, na wolnych obrotach 19%, MAF na jałowym około 2g/s na zgaszonym co ciekawe 0.30g, sonda nr 1 cały czas skacze od 0.08 do 0.9V druga stabilnie w zależności od obrotów. Przeguby sprawdzone i wymienione, sprzęgło też nie, bo zostało wymienione po tym jak w Łuku poszły tłumiki drgań skretnych. Poduszki ok. Ma ktoś jakieś pomysły?
Dziękuję za odpowiedź, winny został znaleziony przez przypadek. Klapki które są sterowane przez podciśnienie z czerwoną wtyczką robiły ten bałagan. Po chwilowym zaślepieniu obu rurek od tego zaworu, wszystko działa prawidłowo. Poduszkę od tych szarpań mam rozwaloną i to jest ta pod akumulatorem. Montował ktoś zamiennik, czy iść w używkę oryginału?
Kupiłem już używkę z Mazdy 5 bo po kodzie jest ta sama. Mam też kolektor, tylko poliftowy i muszę przerobić. Mam nadzieję, że wróci wszystko do normy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości