Check engine – P0138, P2188
Strona 1 z 1
Zakupiłem sobie ELM327 z oprogramowaniem PCMSCAN. Po podłączeniu do samochodu odczytałem kody problemów (jak widoczne powyżej). Co te błędy rzeczywiście oznaczają??
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowano 2 lis 2010, 16:04 przez toomas1986, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
Ale czy to oznacza, że sonda lambda będzie do wymiany? I której sondy lambda to dotyczy? A tak wogóle to ile jest tych sond lambda w M3 sedan? dwie? Bo ja w poprzednim samochodzie (Renault Megane) miałem dwie.
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
Przebieg: niecałe 121160 km. W sierpniu kupiłem samochód. Jest sprowadzony z Kanady. Zanim go zakupiłem chyba około roku był w Polsce.
Jak mogę stwierdzić czy katalizator uległ destrukcji?
Czy mogę przy pomocy tego interfejsu diagnostycznego ELM327 i programu PCMSCAN sprawdzić coś więcej odnośnie problemu?? np. sondy lambda czy katalizatora??
Edit: Nie wymieniałem jeszcze świec, oleju ani filtrów. Pod maską jest sportowy filtr (stożkowy) – także go jeszcze nie czyściłem. Czy to może powodować te błędy?
Jak mogę stwierdzić czy katalizator uległ destrukcji?
Czy mogę przy pomocy tego interfejsu diagnostycznego ELM327 i programu PCMSCAN sprawdzić coś więcej odnośnie problemu?? np. sondy lambda czy katalizatora??
Edit: Nie wymieniałem jeszcze świec, oleju ani filtrów. Pod maską jest sportowy filtr (stożkowy) – także go jeszcze nie czyściłem. Czy to może powodować te błędy?
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
vqsoft napisał(a):jak dla mnie to druga sonda lambda
ta za katalizatorem...
Popieram, ale nalezy sprawdzic kable i napiecie na wejsciu...
Mozna to sprawdzic (chyba) w "widoku danych" twojego programu
Skoda Rapid
, Mii FR-line 1.0 ![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/87062/icon3.png)
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/90197/icon3.png)
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/87062/icon3.png)
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie wiem jeszcze za bardzo jak, ale popróbuje posprawdzać – może jeszcze dziś lub jutro...
A jak powinien wyglądać prawidłowy wykres pracy sond lambda? Jakie powinny być napięcia??
A jak powinien wyglądać prawidłowy wykres pracy sond lambda? Jakie powinny być napięcia??
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
Witajcie,
Chodzi mi o błąd P0138 – Sensor Circuit High Voltage (Bank I Sensor 2).
Wiem, że chodzi o drugą sondę lambda, ale która to jest to nie wiem dokładnie. Według książki serwisowej to może być 9, 10 lub 11...:
Czy możecie pomóc którą to ja mam zbadać? I czy sięgnę ją spod maski, czy muszę jakoś specjalnie rozbierać układ aby się tam dostać?
Chcę najpierw sprawdzić wtyczkę, przewody... potem chcę ją wyjąć, przeczyścić druciakiem, może przepłukać w benzynie i zmontować w całość.
W razie gdybym musiał ją wymieniać to jaki ta właściwa ma symbol? Według tej samej księgi co obrazek, mam kilka...:
9- LF63-18-8G1B
10- LF67-18-861A
11- LF69-18-861C
Szukałem jednak po tych oznaczeniach, i w polskich sklepach takich oznaczeń nie znalazłem... nie wiem którą powinienem się zainteresować.
Czy mogę Was prosić o pomoc?
Z góry dzięki.
Chodzi mi o błąd P0138 – Sensor Circuit High Voltage (Bank I Sensor 2).
Wiem, że chodzi o drugą sondę lambda, ale która to jest to nie wiem dokładnie. Według książki serwisowej to może być 9, 10 lub 11...:
Czy możecie pomóc którą to ja mam zbadać? I czy sięgnę ją spod maski, czy muszę jakoś specjalnie rozbierać układ aby się tam dostać?
Chcę najpierw sprawdzić wtyczkę, przewody... potem chcę ją wyjąć, przeczyścić druciakiem, może przepłukać w benzynie i zmontować w całość.
W razie gdybym musiał ją wymieniać to jaki ta właściwa ma symbol? Według tej samej księgi co obrazek, mam kilka...:
9- LF63-18-8G1B
10- LF67-18-861A
11- LF69-18-861C
Szukałem jednak po tych oznaczeniach, i w polskich sklepach takich oznaczeń nie znalazłem... nie wiem którą powinienem się zainteresować.
Czy mogę Was prosić o pomoc?
Z góry dzięki.
Siema,
Kiedyś tez pojawił mi się ten błąd ale chłopaki z serwisu powiedzieli żeby się tym zbytnio nie przejmować, jak chce na sile to mogą to wymienić bądź coś tam wyczyścić, po chwili zniknął mi ten błąd lecz od czasu do czasu zapali się kontrolka.
Kiedyś tez pojawił mi się ten błąd ale chłopaki z serwisu powiedzieli żeby się tym zbytnio nie przejmować, jak chce na sile to mogą to wymienić bądź coś tam wyczyścić, po chwili zniknął mi ten błąd lecz od czasu do czasu zapali się kontrolka.
Podłączyłem dzisiaj Forscan i znalazłem błąd p0138 czyli zbyt wysokie napięcie w obwodzie HO5S12 – sonda lambda HEGO { strona prawa za katalizatorem status oczekujący- usterka oczekuje na potwierdzenie Check się nie pali
i co z tym zrobić ? Wymienić sondę czy po prostu jeździć dalej, wcześniej wstawiłem emulator
Jeśli wymiana czy to taka sonda
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-3-bk-2-0-03-09-i6780553324.html
i co z tym zrobić ? Wymienić sondę czy po prostu jeździć dalej, wcześniej wstawiłem emulator
Jeśli wymiana czy to taka sonda
![](./urlscreenshots/b2c34a87915b056d292b47b1211e2a953070c388.jpg)
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
![Obrazek](http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=65309)
Zobacz tutaj
Może coś Tobie pomoże
P.S. W 2.0 LF są 2 sondy![pytajnik ??](./images/smilies/pytajnik.GIF)
LFB6-18-861
LF68-18-861
LF66-18-861
- Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20030621100222/html/id010245805100.html
Może coś Tobie pomoże
P.S. W 2.0 LF są 2 sondy
LFB6-18-861
LF68-18-861
LF66-18-861
-
Paweł_Radom
Dlatego ponowię pytanie czy trzeba tą za katalizatorem jak mniemam kontrolną wymienić czy jeździć i się nie przejmować. Jaki ma wpływ na pracę silnika ?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
![Obrazek](http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=65309)
Na Forscanie usunąłem błąd i na razie pojeżdżę i sprawdzę czy się pojawi.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
![Obrazek](http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=65309)
Błąd się pojawia a czasami wyskakuje check więc ponawiam pytanie co z tym fantem zrobić aby niepotrzebne koszta nie ponosić
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
![Obrazek](http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=65309)
Jak kat padł wyjdzie na spalinach w jakimś programie sprawdź czy sonda pracuje od 0.1 do 0.9 V
Tak dla odnotowania pewnego faktu a mianowicie po wymianie termostatu błąd jak na razie nie powrócił . Nie wiem czy ma to znaczenie ale na razie mam spokój
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
![Obrazek](http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=65309)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości