Nie spadające obroty silnika w 2.0 benz

Postprzez jazik » 14 lip 2013, 12:37

Witajcie,

postanowiłem rozpocząć nowy wątek bo po przejrzeniu chyba wszystkich postów nie znalazłem odpowiedniego w moim przypadku. Od 01.03.2013 jestem posiadaczem Mazdy 3 2.0 150km z 2003 roku i zaczęły się moje problemy.
Głównie obecnie ten z którym się borykam to nie spadające obroty silnika podczas jazdy na luzie. Utrzymują się na poziomie 1700 do czasu kiedy nie zatrzymają się koła, wtedy spadają do poziomu 750-800. Piszecie, że tak ma być jednak nie zgadzam się, bo próba hamowania silnikiem zimą nic nie daje bo samochód po prostu jedzie a jazda w korkach to dramat. Mój mechanik poddał się więc pojechałem do serwisu i tam również nic. Czyszczona przepustnica, krokowy, wymienione uszczelki kolektora, świece nowe (oryginał), wymienione uszczelki na wtryskiwaczach, wtryskiwacze sprawdzone są ok, ciśnienie na zaworach idealne, ciśnienie paliwa również, podmieniałem również czujnik położenia przepustnicy jak i przepływomierz bez efektów. Zaczynam już tracić pomysły, może mi coś podpowiecie?
Dodam jeszcze tylko, że komputer pokazywał błąd P2187 i za Waszą radą zmieniłem stację benzynową i jest jak na razie ok. Teraz żadnych błędów.
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 12:13
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna, 150KM, 2003 rok produkcji

Postprzez tomek-waw » 15 lip 2013, 00:07

viewtopic.php?t=64476

Przyczyna:
• wypadanie zapłonu
• Przód pogorszenie HO2S
• Przód HO2S usterka
• awaria czujnika MAF ( przepływomierz )
• Regulator ciśnienia (wbudowany pompy wtryskowej) usterka
• Awaria pompy paliwa
• Filtr paliwa zatkany lub ograniczone
• wyciek paliwa na przewodzie paliwowym z rury dostawy paliwa i pompy paliwowej
• Nieszczelność układu wydechowego
• Purge usterka zaworu elektromagnetycznego
Elektromagnetyczny Czystka • Węże nieprawidłowe połączenie
• zasysania powietrza w systemie powietrza dolotowego
• Zbyt niska kompresja silnika
Ostatnio edytowano 15 lip 2013, 22:06 przez tomek-waw, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez jazik » 15 lip 2013, 09:21

Dzięki za podpowiedź.
Większość rzeczy z listy już sprawdziłem. Pozostała mi pompa paliwa, ale z uwagi na koszt i brak możliwości podmiany nie mogę sprawdzić. Nie wiem tylko czy praca silnika podczas dodawania gazu jest prwidłowa, bo daje sie słyszeć gwizd, którego nie potrafię zlokalizować. Wydaje mi się że jest w okolicach przepustnicy – u Was też? Może to po prosy "lewe" powietrze? Zdażyło się Wam, że przepustnica była nie szczelna? Dodam, że jak rozbierałem to dodatkowo doszczelniłem pastą silikonową więc tam raczej to nie możliwe.
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 12:13
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna, 150KM, 2003 rok produkcji

Postprzez Marcis » 15 lip 2013, 20:52

Może masz gumę dolotową pękniętą, lub jest dziurka? Prawidłowo to podczas jazdy na luzie obroty powinny być w granicach 850-900rpm a przy postoju powinny zejść na 650 +/-50 rpm Sprawdź ten krokowy, lub czujnik temp, silnika może na ssaniu Ci pracuje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez jazik » 3 wrz 2013, 19:58

Witam ponownie,

uporałem się z niespadającymi obrotami podczas jazdy. Był uszkodzony jeden zawór elektromagnetyczny. Po wymianie obroty spadają jak trzeba, owszem zdarza się że coś się "zawiesi" ale tylko na chwilę. Niestety mam kolejny problem, a mianowicie silnik na biegu jałowym pracuje nie równo. A coraz częściej zdarza się, że jak stanę na światłach to silnik gaśnie. Nie mam już siły do tego samochodu. Podpowiecie mi coś jeszcze. Dodam tylko, że komputer nie pokazuje żadnego błędu, sprawdzałem w serwisie MAZDY.
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 12:13
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna, 150KM, 2003 rok produkcji

Postprzez marcin255 » 3 wrz 2013, 20:01

wyczyść krokowiec
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez jazik » 4 wrz 2013, 21:02

Czyściłem,

nic to nie dało.
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 12:13
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna, 150KM, 2003 rok produkcji

Postprzez marcin255 » 4 wrz 2013, 21:23

czujnik położenia przepustnicy , MAf sensor ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323