Witajcie,
postanowiłem rozpocząć nowy wątek bo po przejrzeniu chyba wszystkich postów nie znalazłem odpowiedniego w moim przypadku. Od 01.03.2013 jestem posiadaczem Mazdy 3 2.0 150km z 2003 roku i zaczęły się moje problemy.
Głównie obecnie ten z którym się borykam to nie spadające obroty silnika podczas jazdy na luzie. Utrzymują się na poziomie 1700 do czasu kiedy nie zatrzymają się koła, wtedy spadają do poziomu 750-800. Piszecie, że tak ma być jednak nie zgadzam się, bo próba hamowania silnikiem zimą nic nie daje bo samochód po prostu jedzie a jazda w korkach to dramat. Mój mechanik poddał się więc pojechałem do serwisu i tam również nic. Czyszczona przepustnica, krokowy, wymienione uszczelki kolektora, świece nowe (oryginał), wymienione uszczelki na wtryskiwaczach, wtryskiwacze sprawdzone są ok, ciśnienie na zaworach idealne, ciśnienie paliwa również, podmieniałem również czujnik położenia przepustnicy jak i przepływomierz bez efektów. Zaczynam już tracić pomysły, może mi coś podpowiecie?
Dodam jeszcze tylko, że komputer pokazywał błąd P2187 i za Waszą radą zmieniłem stację benzynową i jest jak na razie ok. Teraz żadnych błędów.
Nie spadające obroty silnika w 2.0 benz
Strona 1 z 1
viewtopic.php?t=64476
Przyczyna:
• wypadanie zapłonu
• Przód pogorszenie HO2S
• Przód HO2S usterka
• awaria czujnika MAF ( przepływomierz )
• Regulator ciśnienia (wbudowany pompy wtryskowej) usterka
• Awaria pompy paliwa
• Filtr paliwa zatkany lub ograniczone
• wyciek paliwa na przewodzie paliwowym z rury dostawy paliwa i pompy paliwowej
• Nieszczelność układu wydechowego
• Purge usterka zaworu elektromagnetycznego
Elektromagnetyczny Czystka • Węże nieprawidłowe połączenie
• zasysania powietrza w systemie powietrza dolotowego
• Zbyt niska kompresja silnika
Przyczyna:
• wypadanie zapłonu
• Przód pogorszenie HO2S
• Przód HO2S usterka
• awaria czujnika MAF ( przepływomierz )
• Regulator ciśnienia (wbudowany pompy wtryskowej) usterka
• Awaria pompy paliwa
• Filtr paliwa zatkany lub ograniczone
• wyciek paliwa na przewodzie paliwowym z rury dostawy paliwa i pompy paliwowej
• Nieszczelność układu wydechowego
• Purge usterka zaworu elektromagnetycznego
Elektromagnetyczny Czystka • Węże nieprawidłowe połączenie
• zasysania powietrza w systemie powietrza dolotowego
• Zbyt niska kompresja silnika
Ostatnio edytowano 15 lip 2013, 22:06 przez tomek-waw, łącznie edytowano 1 raz
Dzięki za podpowiedź.
Większość rzeczy z listy już sprawdziłem. Pozostała mi pompa paliwa, ale z uwagi na koszt i brak możliwości podmiany nie mogę sprawdzić. Nie wiem tylko czy praca silnika podczas dodawania gazu jest prwidłowa, bo daje sie słyszeć gwizd, którego nie potrafię zlokalizować. Wydaje mi się że jest w okolicach przepustnicy – u Was też? Może to po prosy "lewe" powietrze? Zdażyło się Wam, że przepustnica była nie szczelna? Dodam, że jak rozbierałem to dodatkowo doszczelniłem pastą silikonową więc tam raczej to nie możliwe.
Większość rzeczy z listy już sprawdziłem. Pozostała mi pompa paliwa, ale z uwagi na koszt i brak możliwości podmiany nie mogę sprawdzić. Nie wiem tylko czy praca silnika podczas dodawania gazu jest prwidłowa, bo daje sie słyszeć gwizd, którego nie potrafię zlokalizować. Wydaje mi się że jest w okolicach przepustnicy – u Was też? Może to po prosy "lewe" powietrze? Zdażyło się Wam, że przepustnica była nie szczelna? Dodam, że jak rozbierałem to dodatkowo doszczelniłem pastą silikonową więc tam raczej to nie możliwe.
- Od: 14 lip 2013, 12:13
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna, 150KM, 2003 rok produkcji
Może masz gumę dolotową pękniętą, lub jest dziurka? Prawidłowo to podczas jazdy na luzie obroty powinny być w granicach 850-900rpm a przy postoju powinny zejść na 650 +/-50 rpm Sprawdź ten krokowy, lub czujnik temp, silnika może na ssaniu Ci pracuje...
Witam ponownie,
uporałem się z niespadającymi obrotami podczas jazdy. Był uszkodzony jeden zawór elektromagnetyczny. Po wymianie obroty spadają jak trzeba, owszem zdarza się że coś się "zawiesi" ale tylko na chwilę. Niestety mam kolejny problem, a mianowicie silnik na biegu jałowym pracuje nie równo. A coraz częściej zdarza się, że jak stanę na światłach to silnik gaśnie. Nie mam już siły do tego samochodu. Podpowiecie mi coś jeszcze. Dodam tylko, że komputer nie pokazuje żadnego błędu, sprawdzałem w serwisie MAZDY.
uporałem się z niespadającymi obrotami podczas jazdy. Był uszkodzony jeden zawór elektromagnetyczny. Po wymianie obroty spadają jak trzeba, owszem zdarza się że coś się "zawiesi" ale tylko na chwilę. Niestety mam kolejny problem, a mianowicie silnik na biegu jałowym pracuje nie równo. A coraz częściej zdarza się, że jak stanę na światłach to silnik gaśnie. Nie mam już siły do tego samochodu. Podpowiecie mi coś jeszcze. Dodam tylko, że komputer nie pokazuje żadnego błędu, sprawdzałem w serwisie MAZDY.
- Od: 14 lip 2013, 12:13
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna, 150KM, 2003 rok produkcji
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości