Niepokojący dźwięk w okolicy rozrządu – zależny od obrotów silnika

Postprzez tmki » 17 lut 2012, 21:05

Witam serdecznie,

od przeszło tygodnia borykam się z wstępującym w rożnym czasie nietypowym dźwiękiem zlokalizowanym przy rozrządzie. Dźwięk jest pusty, wręcz plastikowy, ale bardzo głośny i wyraźny. Jakby wiatrak obcierający o plastikową cześć. Za pomocą pedału gazu mogę sterować intensywnością tego dźwięku jak już się pojawi. Występuje on w rożnych momentach. Najczęściej jak spadają obroty, w przedziale 3,5k-2k rpm, na biegach 1-2-3. Na 4 i powyżej 60km/h nigdy go nie słyszałem. Występuję nawet jak samochód stoi w miejscu na odpalonym silniku. Dźwięku nie słychać go cały czas, raz na jakieś 5-10 minut, niezależnie czy silnik jest rozgrzany, czy też nie. Występuję coraz częściej i coraz dłużej się utrzymuje.

Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę samochodem.

Przepraszam za piątkową zagwozdkę <czarodziej> . Proszę o hipotezy, bo czuję, że z tego opisu ciężko stwierdzić co Magdzie dolega :(. Nie mniej jednak w poniedziałek melduje się u mechanika.

Pozdrawiam,
Tomasz.
pozdrawiam,
Tomasz
Początkujący
 
Od: 23 maja 2011, 13:18
Posty: 5
Skąd: Opole
Auto: Mazda3 (BK L3-VE) 2.3l 2008r.

Postprzez Porter3 » 17 lut 2012, 21:10

Pasek Alternatora? Piszczy przy obciążeniu. Można sprawdzić czy będzie piszczał bez świateł, nawiewów itd.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez tmki » 17 lut 2012, 21:20

dziękuje za szybką odpowiedź i za ciekawą diagnozę....idę sprawdzić :)

pozdrawiam!
pozdrawiam,
Tomasz
Początkujący
 
Od: 23 maja 2011, 13:18
Posty: 5
Skąd: Opole
Auto: Mazda3 (BK L3-VE) 2.3l 2008r.

Postprzez tmki » 17 lut 2012, 21:58

Porter3, wróciłem po 30 minutach. Twoja diagnoza była w 100% trafiona <spoko>

Poddałem samochód następującemu testowi, wyłączyłem większość źródeł poboru prądu, i po 30 sekundach wszystko włączyłem (światła mijania, długie, klima, radio, podgrzewanie itd.). Powtórzyłem 3 razy, i 3 razy wystąpił dźwięk.

Także do wymiany pasek od alternatora. Dziękuje bardzo za szybką i doraźną pomoc <spoko>

ps. w poprzednim tygodniu wymieniałem w ASO Mazdy pompę wspomagania układu kierowniczego, a z tego co widziałem w schemacie pasek od wspomagania i alternatora znajduję się na jednej rolce. Stąd moje kolejne zapytanie. Czy w Mazdzie mogli źle założyć pasek i dlatego pojawił ten dźwięk?

Pozdrawiam,
Tomasz.
pozdrawiam,
Tomasz
Początkujący
 
Od: 23 maja 2011, 13:18
Posty: 5
Skąd: Opole
Auto: Mazda3 (BK L3-VE) 2.3l 2008r.

Postprzez dzux » 17 lut 2012, 23:17

wszystko możliwe proponuje to jeszcze sprawdzić w innym aso lub jechać do tego co zakładali i powiedzieć ze po tym jak wymieniono pompę pojawił sie opisany problem, zapraszamy również do udzielania sie na forum :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez tomek-waw » 18 lut 2012, 22:21

– pasek alternatora – hałasuje górna rolka (dociskowa), wymiana wraz z dwoma paskami zalecana co 60 tys. km
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 18 lut 2012, 22:54

Dzi@dek napisał(a):– pasek alternatora – hałasuje górna rolka (dociskowa), wymiana wraz z dwoma paskami zalecana co 60 tys. km


gdzie takie zalecenie ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 18 lut 2012, 23:07

Tutaj poradnik

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=131607
marcin255 napisał(a):
gdzie takie zalecenie ?


Ktoś zebrał zapewne bolączki po forach i umieścił je w tym artykule.

http://moto.pl/MotoPL/1,98754,8806310,Mazda_3__2003_2009_.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 18 lut 2012, 23:28

Pytam ,czy to " zalecenie " producenta wymiana co 60 tys.km bo w manualu nic o tym nie ma
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 18 lut 2012, 23:36

A co ile w manualu jest wymiana ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 18 lut 2012, 23:45

paski napędowe – Sprawdzić co 12 mies.
sprawdzić i wyregulowac także paski wspomagania i klimatyzacji , nie ma słowa o wymianie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 18 lut 2012, 23:54

Obrazek

W manualu który posiadam.

*2 – Inspect and repair, clean, adjust, or replace if necessary.
Z tłumacza
Sprawdzić i naprawić, wyczyścić, wyregulować lub wymienić w razie potrzeby.
Ale myślę, że te 60 kkm to na pasek jest wystarczająco aby nie mieć przykrej niespodzianki na trasie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 19 lut 2012, 00:06

Ja myślę ,ze przesada jak nic sie nie dzieje ,nic nie piszczy pasek się nie ślizga -moja <oczko> ma 100 tys.km i wsio oki
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez esio1313 » 19 lut 2012, 01:00

prosze o pomoc w znalezieniu fotorelacji albo info o wymianie , dochodza z okolic dziwne piski gdy silnik jest zimny chcac sobie polepszyc popsikalem sprayem do paskow stalo sie jeszcze gorzej :( piszczy teraz caly czas , moglby ktos mi pomoc znalesc schemat jak to wyglada i jakie sruby poluzowac . dzieki
Początkujący
 
Od: 12 lut 2012, 01:55
Posty: 14
Skąd: dublin
Auto: 04 mazda 3 1.6 petro
00 alfa romeo 156 selespeed
81 opel manta (w garazu)
i inne tez byly

Postprzez radzi89 » 19 lut 2012, 10:30

Witaj Esio,

Połączę Twój temat z innym dotyczącym wymiany paska. Może tam ktoś Ci pomoże. Co do wymiany, na forum nie ma jeszcze fotorelacji :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323