Długie nagrzewanie. Przez 2-3km wskazówka nie podnosi się.

Postprzez waldek2000 » 9 gru 2007, 21:32

Zauważyłem ostatnio (a długo nie nie jeździłem dieslem żony), że okropnie długo się grzeje auto. Wczoraj wymieniałem żarówki przy zapuszczonym silniku i sprawdzałem temperaturę przewodów idących do i z chłodnicy i wydaje mi się że termostat w porządku. Zwłaszcza na wolnych obrotach nie można go nagrzać, w czasie jazdy trochę szybciej się nagrzewa. Auto mam od wiosny,więc to jego pierwsze chłody i nie wiem czy tak jest prawidłowo. Może tak ma, bo było sprzedane na strefę ciepłą (południe Włoch).Jak to wygląda w waszych DITD?
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez Riki » 9 gru 2007, 23:20

waldek2000 napisał(a):Jak to wygląda w waszych DITD?


Podobnie.... jedyną radą jest chyba tylko Webasto :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grendel » 10 gru 2007, 00:06

waldek2000 napisał(a):Jak to wygląda w waszych DITD?


Tak samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez smagur » 10 gru 2007, 08:08

Generalnie to jak chcesz rozgrzać zimny silnik na wolnych obrotach to życze powodzenia... będzie to trwało i trwało :) Optymalną temperature i to jak najszybciej silnik soiągnie tylko pod obciążeniem.
Odpal na zimnym i odrazu jedziemy... oczywiście nie wskazane jest "deptanie" tylko zwykła spokojna jazda przynajmniej do momentu kiedy wskazówka drgnie. Moja potrzebuje ok 4 min żeby temperatura skoczyła i uważam że jest to niezły wiynik. Znajomy ma corolle D4D i twierdzi ze szybiej się mazda rozgrzewa... Oczywiście nie bierzemy pod uwagę benzyn bo to inna bajka
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Paweł Mo » 10 gru 2007, 08:13

U mnie też tak jest. ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez waldek2000 » 10 gru 2007, 08:36

Riki napisał(a):Podobnie.... jedyną radą jest chyba tylko Webasto

Grendel napisał(a):Tak samo

Paweł M. napisał(a):U mnie też tak jest.

No to czuję się uspokojony bo wszystko w normie ale z drugiej strony lekko zaniepokojony co będzie podczas mrozów np. -25C.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez Jaksa » 10 gru 2007, 09:27

waldek2000 napisał(a):z drugiej strony lekko zaniepokojony co będzie podczas mrozów
Musisz sie ciepło ubierać <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez topik » 10 gru 2007, 11:41

Witam!U mnie tak samo.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez xANDy » 10 gru 2007, 18:06

Szybciej nagrzewa się dopiero diesel w szóstce. DiTD wolno ale porządnie :]

Zresztą im bardziej efektywny (sprawność przetwarzania energii) diesel tym mniej energii zostaje na podgrzewanie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Yard » 10 gru 2007, 19:07

waldek2000 napisał(a):
Riki napisał(a):No to czuję się uspokojony bo wszystko w normie ale z drugiej strony lekko zaniepokojony co będzie podczas mrozów np. -25C.

Będzie jak w Maluchu. W skład zimowego wyposażenia wejdzie druga osoba skrobiąca przednią szybę. Ech to była jazda. <lol>
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Riki » 10 gru 2007, 23:37

Nie ma tragedii... w zeszłą zimę było i -30... długo się rozgrzewał ale ciepłe powietrze leci juz po 2-3km... :)

xANDy napisał(a):Zresztą im bardziej efektywny (sprawność przetwarzania energii) diesel tym mniej energii zostaje na podgrzewanie


Dokładnie :) diesel w GD nagrzewa sie duużo szybciej...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez NBR » 11 gru 2007, 22:16

u mnie na benzynie silnik rozgrzewa się po ok. 2km – wskaźnik temperatury płynu chłodniczego mniej więcej w połowie

Riki napisał(a):ciepłe powietrze leci juz po 2-3km...

<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez waldek2000 » 12 gru 2007, 20:31

NBR napisał(a):na benzynie silnik rozgrzewa się po ok. 2km

To moja benzynka szybciej się nagrzewa, po 1 km (ok. 2C rano) przełącza się na LPG i wskazówka bardzo szybko wędruje do góry,dosłownie w oczach. Muszę przyznać,że nigdy nie miałem auta tak szybko nagrzewającego się – szkoda że diesel wprost odwrotnie.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez nightcomer » 17 gru 2007, 21:41

xANDy napisał(a):im bardziej efektywny (sprawność przetwarzania energii) diesel tym mniej energii zostaje na podgrzewanie.
to oczywiście prawda. ale...
na forum forda wszyscy też twierdzili, że gruźliki tdci długo się nagrzewają a na postoju nie da się ich nagrzać zimą wcale. a potem ktoś napisał, że jest drugi termostat, który lubi się zepsuć. i po problemie.
a po co o tym tu pisze? a po to, że często od mazdy do forda jest niedaleko. a czasami to jest zwyczajnie to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez poflek » 3 mar 2008, 20:35

Każdy diesel będzie się długo nagrzewał (jedne szybciej inne wolniej ale zawsze długo). Spróbujcie diesla na wolnych obrotach doprowadzić do włączenia wentylatora... powodzenia :D
Jednakże do ogrzania wnętrza dość szybko się nagrzewa mały obieg płynu – kilka km wystarczy.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Marek podlaskie » 4 mar 2008, 10:12

Witam u mnie jest podobnie.W okresie zimy(nie wiem czy to byla zima) :) ale przy nizszych temperaturach dojezdzajac do pracy 5 km ,praktycznie pod samym domem wskazowka temperatury zaczynala sie podnosic.Co prawda czuc bylo cieple powietrze juz po kilometrze ,dwoch.Moja dieselka jak sie juz rozgrzeje to jest super :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323