Nie odpala jak Ciepły
1, 2
Cześć wszytkim,
Jestem pierwszy raz na forum ale to z tego powodu że nie było większych problemów z moją Madzią.
Szukałem problemu jak mój ale nic konkretnego nie znalazłem.
Problem jak w Tytule zaczął występować zaraz po wymianie filtra paliwa i oleju.
Ale zacznę od początku:
Miałem problem ze święcącymi się kontrolkami filtra paliwa i akumulatora. Wymieniłem filtr paliwa, zresetowałem komputer i problem ustąpił dopiero po przejechaniu 3 km. Zaprowadziłem następnego dnia Madzię do warsztatu również na wymianę oleju (nie miałem czasu sam tego zrobić bo pracowałem a święta się zbliżały). Po wymianie tego samego dnia po paru godzinach wyruszyłem w trasę do rodziców i było wszystko ok (zrobiłem wtedy 250 km e jedną stronę). W drodze powrotnej po przejechaniu 140 km zrobiłem przystanek 30 minut, i nastąpił problem. Pomimo że silnik był ciepły, po wielu próbach nie chciał odpalić, jednak w końcu zaskoczył i problem podczas jazdy nie występował.
Teraz jest tak, że jak silnik jest zimny to pali prawie od ręki (ma problemy z wejściem od razu w obroty, trzęsie się na obrotach minimalych, ale po chwili jest już ok). Ale jak jest ciepły to nie chce palić. Trzeba go bardzo długo męczyć, i może zaskoczy ale głównie nie chce.
Wiele razy było tak, że pojechaliśmy z małżonką na zakupy i jak chcieliśmy wracać to już nie chciał odpalić. Wróciliśmy autobusem. A po kilku godzinach lub następnego dnia jak pojechałem go zabrać odpalał prawie bez problemu po jednym przekręceniu kluczyka.
Jeśli chodzi o olej, to chyba zrobiłem błąd. Ponieważ zawsze zmieniałem na syntetyk Castrola, jednak teraz chciałem półsyntetyk. Jednak nie wiem na co tak naprawdę mi zmienili (leją z beczki), ponieważ zostawiłem wtedy samochód i pojechałem autobusem do pracy.
Z góry dzieki za pomoc.
Damian.
Jestem pierwszy raz na forum ale to z tego powodu że nie było większych problemów z moją Madzią.
Szukałem problemu jak mój ale nic konkretnego nie znalazłem.
Problem jak w Tytule zaczął występować zaraz po wymianie filtra paliwa i oleju.
Ale zacznę od początku:
Miałem problem ze święcącymi się kontrolkami filtra paliwa i akumulatora. Wymieniłem filtr paliwa, zresetowałem komputer i problem ustąpił dopiero po przejechaniu 3 km. Zaprowadziłem następnego dnia Madzię do warsztatu również na wymianę oleju (nie miałem czasu sam tego zrobić bo pracowałem a święta się zbliżały). Po wymianie tego samego dnia po paru godzinach wyruszyłem w trasę do rodziców i było wszystko ok (zrobiłem wtedy 250 km e jedną stronę). W drodze powrotnej po przejechaniu 140 km zrobiłem przystanek 30 minut, i nastąpił problem. Pomimo że silnik był ciepły, po wielu próbach nie chciał odpalić, jednak w końcu zaskoczył i problem podczas jazdy nie występował.
Teraz jest tak, że jak silnik jest zimny to pali prawie od ręki (ma problemy z wejściem od razu w obroty, trzęsie się na obrotach minimalych, ale po chwili jest już ok). Ale jak jest ciepły to nie chce palić. Trzeba go bardzo długo męczyć, i może zaskoczy ale głównie nie chce.
Wiele razy było tak, że pojechaliśmy z małżonką na zakupy i jak chcieliśmy wracać to już nie chciał odpalić. Wróciliśmy autobusem. A po kilku godzinach lub następnego dnia jak pojechałem go zabrać odpalał prawie bez problemu po jednym przekręceniu kluczyka.
Jeśli chodzi o olej, to chyba zrobiłem błąd. Ponieważ zawsze zmieniałem na syntetyk Castrola, jednak teraz chciałem półsyntetyk. Jednak nie wiem na co tak naprawdę mi zmienili (leją z beczki), ponieważ zostawiłem wtedy samochód i pojechałem autobusem do pracy.
Z góry dzieki za pomoc.
Damian.
- Od: 22 kwi 2013, 20:16
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F
Czyli usterka stała się nagle po wymianie oleju? wcześniej nie było takich objawów?
PS. Castrol w tym silniku to zły wybór.
PS. Castrol w tym silniku to zły wybór.
Neonixos666 napisał(a):Czyli usterka stała się nagle po wymianie oleju? wcześniej nie było takich objawów?
Wcześniej były problemy, ale na zimnym przy niższych temperaturach, ale bardzo sporadyczne. A teraz na ciepłym to tragicznie jest. Nie ruszam się samochodem jak wiem że będę musiał go zgasić, bo już go raczej nie odpalę. Nie wiem czy to po wymianie oleju, ale czy może być taki zbieg okoliczności?
Neonixos666 napisał(a):PS. Castrol w tym silniku to zły wybór.
Jak kupiłem Madzię to był castrol i w sumie się nie zastanawiałem czy zmieniać.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2013, 22:35 przez damian87, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 kwi 2013, 20:16
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F
Olej nie ma na to wpływu, czy znasz ten warsztat jest zaufany?
nie wiem dlaczego ale obstawiam zawór SPV.
Wypadało by sprawdzić od sznurka do kłębka czyli jaki paliwo jest zatankowane niby wszystkie na stacjach ma być takie same ale tak nie jest po drugie filtr paliwa ominąć butelka 1l nowe paliwko zalać do butelki i włożyć te dwa wężyki co z filtra wychodza niech popracuje silnik w ten sposób aż się rozgrzeje zgaś i spróbuj odpalić nie pomoże nic przekażnik B5B4 jest pod maską samochodu tam gdzie bezpieczniki czarna skrzynka wyjmij go przeczyść styki może jemu coś dolega na podmianke inny by pasował ze zdrowej mazdy potem próbuj odpalić nic to polej pompe wtryskową zimną wodą dalej nic obstukaj delikatnie zawór SPV Kluczem lub czymś innym młotek nie wskazany
być może zawór SPV się zawiesza też dla wiarygodności najlepszy byłby z innej mazdy sprawny dalej nie odpala odłączyć czujnik temperatury jest zaraz pod kolektorem dolotowym wychodzą z niego 3 kabelki odłącz i próbuj odpalić może to pompa kaput chociaż tego ci nie życzę droga spawa z regeneracją i ostatnie co mi przychodzi do głowy jeśli to wszystko nie pomoże spróbuj odpalić na samo starcie 
Ok,
Dzięki za wszelkie informacje, Będę testował.
Pytaniemam jeszcze odnośnie oleju. Jak mam teraz zalany półsyntetyk to można później wymienić na syntetyk? Bo słyszałem że jest różnica w strukturze i się nie zaleca.
Poz.
Damian.
Dzięki za wszelkie informacje, Będę testował.
Pytaniemam jeszcze odnośnie oleju. Jak mam teraz zalany półsyntetyk to można później wymienić na syntetyk? Bo słyszałem że jest różnica w strukturze i się nie zaleca.
Poz.
Damian.
- Od: 22 kwi 2013, 20:16
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F
Co do oleju zalecany 5w-30 dopuszczalny 5w-40 i 10w -40 tylko nie castrol i nie kupuj oleju z beczki wiem że wychodzi taniej ale jaką masz pewność co kupujesz może być tam nawet mineralny i taki ci wymienią a powiedzą że castrol
. Ja zalewam elf 5w-30 SXR i nie narzekam nic nie bierze oleju od wymiany do wymiany i silniczek chodzi bardziej ciszej tak więc jaki olej temat morze każdy używa innego i sobie chwali to samo z filtrami.
PS. wszystko o co pytasz jest na forum wystarczy 

Witam ponownie 
Przetestowałem temat z tą wodą i teoretycznie zapalił, ale nie od razu i lejąc wodę obawiałem się o alternator bo on jest pod pompą. Wychodzi na to że pompa do regeneracji. Prośba o informacje gdzie najtaniej można to zrobić? Mogą być nawet dalsze okolice Warszawy chętnie przejadę się na cały dzień po wcześniejszym umówieniu się na naprawę
Pozdro.
Damian.
Przetestowałem temat z tą wodą i teoretycznie zapalił, ale nie od razu i lejąc wodę obawiałem się o alternator bo on jest pod pompą. Wychodzi na to że pompa do regeneracji. Prośba o informacje gdzie najtaniej można to zrobić? Mogą być nawet dalsze okolice Warszawy chętnie przejadę się na cały dzień po wcześniejszym umówieniu się na naprawę
Pozdro.
Damian.
- Od: 22 kwi 2013, 20:16
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F
Jak chcesz zwiedzić pomorze, to http://dzierzyk.tuchola.pl/
Ja tam robiłem swoją i nie mam zastrzeżeń.
Zadzwoń i targuj się
Powiedz, że są polecani na Forum Mazdy a na naprawę masz 500 zł
Czas prac to kilka godzin, nie muszą nawet wyciągać pompy
Ja tam robiłem swoją i nie mam zastrzeżeń.
Zadzwoń i targuj się
Czas prac to kilka godzin, nie muszą nawet wyciągać pompy
smile napisał(a):nie muszą nawet wyciągać pompy
wystarczy tylko odkręcić przewody i mocowanie do bloku, potem 4 śruby głowicy i już mają w ręku tłokorozdzielacz.
swojej nie rozbierałem ale wyjmowałem
. Mam dwie pompy w domu, złożyłem jedną z najlepszych części i wyczyszczona a druga jest na graty zamienne. Jak bym miał mazdę z padniętą pompą to bym sobie kombinował 
Dzwoniłem do Tucholi. Powiedzieli mi 700-1000 zł. jak doliczę około 250-300 zł na paliwo to trochę średnio
ale za 500 złotych to bym na bank tam pojechał.
Dzwoniłem jeszcze do Nadarzyna koło Warszawy bo zobaczyłem na paru postach że niektórzy go polecają. powiedział mi 900 zł netto. czyli to wyjdzie jakoś 1100 brutto. Może ktoś sie wypowiedzieć na temat http://dobrymechanik.net/mechanicy/nada ... ogdan.html z Nadarzyna??
Dzwoniłem jeszcze do Nadarzyna koło Warszawy bo zobaczyłem na paru postach że niektórzy go polecają. powiedział mi 900 zł netto. czyli to wyjdzie jakoś 1100 brutto. Może ktoś sie wypowiedzieć na temat http://dobrymechanik.net/mechanicy/nada ... ogdan.html z Nadarzyna??
- Od: 22 kwi 2013, 20:16
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F
Elo wszystkim,
Jestem już po wizycie w warsztacie w Nadarzynie i pomyślałem że opisze co i jak. Ogólnie wyszło że wystarczyło wyregulować pompę i problem ustąpił. Jest lepiej niż było jeszcze pół roku temu kiedy odpalała (problemy z odpalaniem na ciepłym zaczęły się w kwietniu). Zaślepili jeszcze zawór EGR i wymienili mi filtr powietrza. zapłaciłem za to 350 zł. I teraz pytanie czy nie zrobili mnie w konia i problem nie powróci za jakiś czas? I co z tym zaworem EGR? Ogólnie wiem do czego służy jednak proszę o opinie czy lepiej jak jest zaślepiony czy nie?
Pozdrawiam.
Damian.
Jestem już po wizycie w warsztacie w Nadarzynie i pomyślałem że opisze co i jak. Ogólnie wyszło że wystarczyło wyregulować pompę i problem ustąpił. Jest lepiej niż było jeszcze pół roku temu kiedy odpalała (problemy z odpalaniem na ciepłym zaczęły się w kwietniu). Zaślepili jeszcze zawór EGR i wymienili mi filtr powietrza. zapłaciłem za to 350 zł. I teraz pytanie czy nie zrobili mnie w konia i problem nie powróci za jakiś czas? I co z tym zaworem EGR? Ogólnie wiem do czego służy jednak proszę o opinie czy lepiej jak jest zaślepiony czy nie?
Pozdrawiam.
Damian.
- Od: 22 kwi 2013, 20:16
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F
Ciekawe na czym polegało ,,wyregulowanie pompy" bo ja nie widzę w niej nic do regulacji.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość