Strona 1 z 2

ROZDRZĄD

PostNapisane: 6 maja 2012, 11:29
przez gysunek
Witam planuję wymienić swojej BJce rozrząd. Części już kupione Pasek GATES 5510XS, 2x rolki NTN, napinacz NTN, pompa wody GMB. Czy jest to dobry zestaw ?? Cena zadowalająca ponieważ wujek ma swój sklep.

PostNapisane: 6 maja 2012, 11:38
przez black_pablo
rozwalają mnie takie pytanie już po kupnie części czy są dobre.... :| poza tym jest już temat o rozrządzie <czytaj> wałkowany nie raz :> i wszyscy twierdzą że w DITD sprawuje się tylko ori rozrząd...

a oszczędności i okazje wychodzą potem bokiem

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 6 maja 2012, 11:38
przez Neonixos666
poszukaj informacji w dziale DiTD za dużo już tu było tematów o rozrządzie do ditd i proszę wszystkich aby nie zakładać nowych wątków tylko od razu kierować się do tego działu.

Pompa wody to zamiennik i ja bym raczej postawił na oryginał, rolki i napinacz ok co do paska nie jestem pewien ale też bym brał oryginał. Ile za ten komplet?

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 6 maja 2012, 12:35
przez gysunek
Po cenie hurtowej dałem ok 450zł na allegro z przesyłką w granicach 550-600zł

PostNapisane: 6 maja 2012, 13:50
przez Magician
To dla porównania ja za oryginalny zapłaciłem 1045. Oby Ci nic nie piz...

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 6 maja 2012, 16:06
przez Neonixos666
pompa wody z pozoru jest ważna bo gdy ona się rozleci lub zacznie cieć to nie fajnie będzie...

PostNapisane: 6 maja 2012, 18:29
przez Don Gregorio
Ja za ORY dałem 1200
Z tego co widzę pchasz się z zamiennikami do DiTD a to dobrze nie wróży
Przykład?
Długo szukać nie musiałem
–=POCZYTAJ SOBIE=–

PostNapisane: 6 maja 2012, 18:42
przez Neonixos666
Don Gregorio napisał(a):Ja za ORY dałem 1200
Z tego co widzę pchasz się z zamiennikami do DiTD a to dobrze nie wróży
Przykład?
Długo szukać nie musiałem
–=POCZYTAJ SOBIE=–


w tym przypadku wina była złego zamontowania rolki prowadzącej ;) co nie zmienia faktu że eksperymenty z elementami rozrządu innymi niż oryginalne kończą się źle (nie tragicznie ;) )

PostNapisane: 6 maja 2012, 19:02
przez Don Gregorio
No tak, ale jak kogoś stać na naprawę silnika....
Już kiedyś ktoś mi powiedział że "chytry 2 razy traci" i to się sprawdza w przypadku oszczędzania na częściach.
Przekonałem się o tym w sobotę, padł mi oring w zacisku hamulcowym a nowego pod ręką nie miałem – nie kupiłem poprostu. Na szczęście wszystko się szczęśliwie rozwiązało. Dla wnikliwych opis sytuacji :D
Opis

Co do rozrządu myślę, że to forum wyczerpało już ten temat i nie ma co dyskutować – DiTD potrzebuję jak ryba wody oryginalnego rozrządu.

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 6 maja 2012, 19:37
przez sztosik
Podepnę się pod ten temat. Bo nie daje mi spokoju. Wymieniałem niedawno rozrząd( pasek + 2 rolki prowadzącą i napinająca) oraz 2 paski od alternatora. Nie wymieniałem pompy wodnej, ponieważ znajomy mechanik mówił ze nie jest połączony z rozrządem. Jakie mogą być ewentualne skutki gdy pompa wody się popsuje?

PostNapisane: 6 maja 2012, 20:51
przez skoobydoo
Lepiej wymień, nigdy nic nie wiadomo,mój tato nie wymienił i pewnego dnia dzwonił do mnie mówiąc "synu przyjedż stoje 5 km od domu, pompa wody się rozleciała". Też nie była połączona z rozrządem.

PostNapisane: 6 maja 2012, 21:20
przez xedos1972
sztosik napisał(a):Podepnę się pod ten temat. Bo nie daje mi spokoju. Wymieniałem niedawno rozrząd( pasek + 2 rolki prowadzącą i napinająca) oraz 2 paski od alternatora. Nie wymieniałem pompy wodnej, ponieważ znajomy mechanik mówił ze nie jest połączony z rozrządem. Jakie mogą być ewentualne skutki gdy pompa wody się popsuje?
ewentualna awaria pompy powoduje to że aby się do niej dostać trzeba ponownie rozbierać rozrząd , wymiana co dwie zmiany rozrządu jeśli chodzi o oryginały .

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 6 maja 2012, 23:04
przez decadent
Właśnie – wymiana pompy wody = wymiana rozrządu – to znaczy praca do wykonania co najmniej taka sama... trzeba zdjąć pasek... U mnie poprzedni właściciel nie wymienił pompy wody i rozleciała się 20 tys. km po wymianie rozrządu

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 7 maja 2012, 12:57
przez gysunek
Myślę że z tymi zamiennikami różnie bywa . . Mój tata ma już 2 Premacy i przy obecnej na tym samym rozrządzie już ma pewnie z 50-60tys ukręcone i nic się nie dzieje.. Co prawda miał już raz problem z rozrządem ale to była wina mechanika . . Mam nadzieje że mój mnie nie zawiedzie . . gdzieś wyczytałem że polecają pasek gates'a . . no ale zobaczymy. . 3majcie kciuki :D

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 7 maja 2012, 15:26
przez sztosik
dzieki

PostNapisane: 7 maja 2012, 15:30
przez jaroslav
miałem takiego Gatesa w swoim parchu [również DiTD] ,
poprzedni właściciel sprowadził auto z już nim i nakręcił na 40 tyś. km przez kilka lat i ten pasek ani nie przeskoczył, ani nie miał żadnych widocznych uszkodzeń mechanicznych,
więc decyzja pewnego Holendra o zamontowaniu zamiennika była ze wszech miar słuszna,
ale teraz założyłem oryginał wraz z nową pompą, bo to już będzie ostatni komplet rozrządu, jak kiedyś w mam nadzieję dalekiej przyszłości strzeli i zawory będą miały kontakt intymny z tłokami, to i tak całe auto będzie już dokumentnie wyeksploatowane i pójdzie na żyletki

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 8 maja 2012, 09:14
przez decadent
Bardziej niż gates polecają dayco

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 23 maja 2012, 22:54
przez DreD
a co uważacie o pasku Contitech ?

PostNapisane: 23 maja 2012, 23:23
przez Neonixos666
DreD napisał(a):a co uważacie o pasku Contitech ?


Najgorsze badziewie jakie istnieje i nie polecam mój mechanik od wczoraj też jak klient 500m od warsztatu zgubił pasek od alternatora bo pękł (nowy). W DITD również nie polecam zakładać bo krótko wytrzymują na rozrządzie :P

Re: ROZDRZĄD

PostNapisane: 23 maja 2012, 23:38
przez DreD
Dzięki za opinie ;)