323 F BJ 2.0 DiTD 2003 – misa olejowa

Postprzez mjkrk » 18 sie 2011, 10:57

Witam,

Jestem mech-ignorantem ale musze dostarczyc wiedze mechanikowi. Mam wyciek z misy olejowej ktory moj mechanik chce naprawic poprzez jej zalatanie (zaspawanie). Jako ze nie jestem fanem prowizorek to chetnie bym ja nawet wymienil na nowa ale niekoniecznie orygnalna (550 PLN) – czy macie jakis namiar na dostawcow takich czesci ?

Pytanie numer 2: jak wygląda łączenie/uszczelnienie takiej misy z silnikiem – czy jest tam jakas uszczelka? W jakims wątku widziałem, że stosuje się silikon. Rozumiem, że w przypadku demontarzu/wymiany misy uszczelka do wymiany od kopa.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
mjkrk
 

Postprzez Skopek » 18 sie 2011, 11:35

Powiem Ci tak Mazde mam od jakiegos miesiaca i sam nie wiem jak ta miska tam.
Ale serdecznie odradzam Ci "spawanie" miski bo pozniej mogą byc problemy.
W poprzednim aucie mialem spawana miske, wiem co to znaczy. lepiej wymienic czy kupic uszczelke ale nie spawac.
To jest moja opinia na temat tego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 22:58
Posty: 103
Skąd: Legnica
Auto: viewtopic.php?f=312&t=121130

Postprzez mjkrk » 18 sie 2011, 11:51

Hej,

Dzieki za porade.

BTW sorry za lame spam o dostawcach misek olejowych – wpisalem w google'a i mi dalo kilka podpowiedzi – nie mniej jesli macie jakis sprawdzonych to chetnie poznam
mjkrk
 

Postprzez mjkrk » 18 sie 2011, 13:26

Ponawiam pytanie czy orietnujecie sie czy do miski olejowej jest uszczelka czy tylko silikon?
W sklepach z czesciami uszczelki nie widze wiec zakladam opcje numer 2.

Pozdrawiam.
mjkrk
 

Postprzez Yogi8300 » 18 sie 2011, 16:46

Poszukaj jeszcze bo wydaję mi się, że powinna tam być jakaś uszczelka ewentualnie zadzwoń do aso i tam zapytaj i przy okazji możesz ją u nich zamówić bo czasem może być tak, że nie kupisz jednej uszczelki w sklepie tylko cały komplet a w ASO powinni mieć pojedyncze a przynajmniej ja tak miałem w civicu.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez Neonixos666 » 18 sie 2011, 18:38

W tym silniku nie ma uszczelki, tylko na sylikon się ją przykręca.

Kup używkę w dobrym stanie i to będzie najtańsze i najbezpieczniejsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 29 sie 2011, 08:41

tylko silikon, czy jak to nazywają – masa uszczelniająca – oczywiście temperaturowa ;)
najwięcej roboty to misę i silnik wyczyścić ze starego silikonu, ale poza tym sama wymiana, to prosta sprawa. jak już masz dziury, to też bym radził kupić używkę niż spawać.

mały EDIT: do roboty mi się trafiła misa :D
wyczyściłem, powiększyłem dziurę, wsadziłem miedzianego nita, zalutowałem (nie spawałem), jeszcze raz wyczyściłem, pomalowałem i poskładałem...
https://picasaweb.google.com/k.kierowni ... directlink
nie mam zdjęcia po ponownym czyszczeniu i malowaniu, na drugi dzień po ponownym malowaniu na wypadek wszelki, ale na razie z tego co wiem, to jest ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez seba626 » 12 wrz 2013, 18:46

Panowie nie macie namiarow na miske olejowa do DiTD?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez xedos1972 » 12 wrz 2013, 20:49

szukasz nowej to chyba tylko dwóch robiło ostatnio VAN WEZEL-nr. 2732072 i
KLOKKERHOLM nr.3475475 ale ceny to pod 500 stówek i pewno na zamówienie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez seba626 » 13 wrz 2013, 10:52

jezeli chodzi o nowa to znam te ceny hehe troszke zbyt wysokie, chetnie kupilbym uzywke ale jedna juz mi przyszla z alledrogo i nie byla do DiTD tylko do benzyniaka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez xedos1972 » 13 wrz 2013, 21:29

to z miskami kiepsko na allegro do ditd znalazłem dwie używki ale stan taki sobie żeby nie powiedzieć padaczka
http://allegro.pl/misa-olejowa-miska-2- ... 71292.html
http://allegro.pl/mazda-premacy-ditd-mi ... 20052.html
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez seba626 » 13 wrz 2013, 23:13

dzwoilem juz za tymi miskami, sa skorodowane a to nie dobrze wrozy. jedyne wyjscie wyskoczyc z 500zl i jeden bol z glowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez topik » 14 wrz 2013, 23:43

Witam. Skorodowaną można wyczyścić do gołej blachy. Oczywiście nie taką która jest bardzo skorodowana. Papier ścierny na fleksa albo dać do piaskowania. Druga opcja jest lepsza. Później dwa razy podkład i dwa razy kolor. Przed kupnem najlepiej by było gdyby kupujący zrobił zdjęcia z bliska. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez seba626 » 15 wrz 2013, 20:01

jutro wyciagam miche i tylko spawanie gazowe mnie ratuje(sprobowac mozna)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez topik » 16 wrz 2013, 20:43

Witam. Pewnie, że można i będzie dobrze. Pospawasz, oszlifujesz spawy, pomalujesz i bedzie dobrze. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez seba626 » 16 wrz 2013, 22:58

pospawane, wyglada to bardzo dobrze. rano zaleje olej i do pracy. we czwartek wybieram sie do Ciechanowa wiec musi byc dobrze:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez isis29 » 25 lip 2015, 07:15

Mazda 323F BJ DiTD 90KM przed liftem. Od czego jeszcze będzie pasować misa olejowa? Bo niestety kamień zrobił w niej dziurę i dość mocno kapie. Z góry dzięki za odpowiedź. A może ktoś ma takową na sprzedaż?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2011, 09:39
Posty: 6
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99

Postprzez Neonixos666 » 25 lip 2015, 18:23

po co dopasowywać od czegoś jak są dostępne używane oryginalne miski na alledrogo bez kombinacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez isis29 » 27 lip 2015, 12:06

Chodzi mi o to, że sprzedawcy na Allegro, często sami nie wiedzą co sprzedają. Większość ma w opisie, że miska pasuje do Mazdy 323F DiTD. Wersja miski przed i po lifcie jest taka sama?

http://allegro.pl/mazda-626-323-premacy ... 64795.html
http://allegro.pl/mazda-ditd-626-323-pr ... 89038.html

http://allegro.pl/miska-olejowa-mazda-3 ... 89295.html

Pierwsze dwie to tanie używki, trzecia to nowy zamiennik. Wszystkie będą pasować do wersji przed liftem?

Zadzwoniłem i już wiem, że ostatnia, czyli NOWA, nie będzie pasować, przynajmniej tak stwierdził sprzedawca sprawdzając po numerze VIN.

Ale znalazłem też taki temat: viewtopic.php?f=115&t=101415 A w nim informację, że mimo wszystko powinna pasować.

I teraz pytanie, bo nie ukrywam, ze zdecydowanie wolałbym kupić nową, czy miska z trzeciego linka o oznaczeniu RF4F-10-400, będzie odpowiednia do silnika RF2A?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2011, 09:39
Posty: 6
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99

Postprzez Neonixos666 » 27 lip 2015, 18:55

do DITD była tylko jedna miska i nie ma znaczenia czy po F/L jeśli miska jest do ditd to do ditd będzie pasowała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323