Check engine; błędy 11, 23, 24 (BJ '99 DITD)

Postprzez klicek » 25 cze 2010, 19:14

Hej

bracia pomozcie, juz mi sie plakac chce, jestem bez silny tak zaczyna mnie juz meczyc to auto, ze gdyby nie wyjazd na wakacje oddalbym je chyba i doplacil 500 zika ...

niedawno wymienilem, chlodnice (przezarla rdza) i rozrzad, rolki, napinacz, pasek, pompa wody ... lozyska copresora klimy i alternatora ...

bylem w niebowziety bo samochodzik jezdzil jak nigdy po wymianie, ale dzisiaj sobie zajezdzam na stylu do makro i juz mam wylaczyc silnik i pojawia sie czek endzin ... wracam do chaty gazuje na maxa i wszystko ok, parkuje odczeuje chwile i czek endzin :|

i teraz pytanie? (hehe sory wiem ze nie jestescie wrozkami, ale moze ktos mial cos podobnego) co moze byc przyczyna?

i jeszcz jedno pytanie, czy ktorys z was drogich forumowiczow z Warszawy okolic, albo Lublina jest wstanie mi pomoc i zczytac mi te bledy z kompa? jestem totalnie splukany naprawami... niechce juz wydawac znowu kolejnej 100 zeby zobaczyc co jest przyczyna, zeby wpakowac kolene 2000 na naprawe :|

btw. EGR mam zaslepiony, gazowalem obrotami do 3000-4000 k i wszystko jest ok, silnik dziala rowno, zero problemow :|
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez tomzwolin » 25 cze 2010, 20:21

mi sie wydaje ze to cos z paliwem <faja> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez klicek » 25 cze 2010, 20:27

hmmmm, ok, czyli co wyjezdzic to paliwko zalac nowe i zobaczyc co bedzie ?

filtry mam wymienione doslownie 3 tygi temu, wymienialem komplet filtrow + olej
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez freshbratek » 25 cze 2010, 20:37

ja bym jeszcze zrobił reset kompa.
to zazwyczaj pomaga na błędy.
jeśli problem zostanie to tylko spinacz i błyskanie kodów błędów pozostanie;)
a potem to juz tylko ... mechanik:) <co?>
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez klicek » 25 cze 2010, 20:39

pomaga, ale nie sprawia ze znikaja ;) chcialbym rozwiazac problem, no wlasnie czy jest ktos z wawki albo lublina, kto moglby mi zczytac te bledy? sam nie potrafie :|
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez freshbratek » 25 cze 2010, 21:18

ja jestem z wawki:)
to żadna filozofia tak mi sie wydaje:)
na forum jest napisane gdzie ten spinacz wetknać :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez klicek » 25 cze 2010, 22:20

hej hej

dzieki koledzie Freshowi :) udalo sie odczytac kody bledow :)

24 – Układ sprzężenia zwrotnego
23 -Czujnik lambda
i 3x 11 (tak wyswietlal) mimo ze nie mam abesu – czujnik obrotów koła PP

pomoze ktos i powie co to moze byc? co robic i gdzie sie udac?

pozdro
Marcin
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez Borys » 25 cze 2010, 23:13

Sprzężenie to najczęściej wywala właśnie przy niesprawnej lambdzie, ale też z powodu EGR (a masz zaślepiony i ma prawo). Powodem może być walnięta sonda, ale równie dobrze przestawiony zapłon.

11 to Intake Air Thermosensor (Engine) – Intake air fixed at 68F

Skasuj obserwuj, sprawdź błędy ponownie za jakiś czas. Lambdę sprawdzą ci na każdej stacji diagnostycznej bo to element badania okresowego...teoretycznie ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez klicek » 25 cze 2010, 23:35

Borys dzieki wielkie!

jeszcze jedno pytanie, czy lambda moze byc odpowiedzialna za dostawianie sie ON do oleju(gdzies czytalem ze moze tak byc) czy to przelewy ?

ok i jeszcze jedno, po zaslepieniu EGR z rury wydechowej raczej nie pachnie najladniej, dla osoby ktora jedzie za mna ;) takie info dostalem od znajomych
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez klicek » 28 cze 2010, 18:19

ok przepalilem samochodzik i paliwko ;) reset kompa (brak bledow) zrobilem 200 km i niestety po 30 min jazdy po prostu wyskakuje blad, wydaje mi sie ze to co jednak bardziej z 11 to Intake Air Thermosensor (Engine) chyba cos z temperatura powietrza dolotowego, ale mowiac szczerze nie wiele mi to mowi :| pomocy ? :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez krystiano25 » 1 paź 2013, 20:36

Problem wygląda tak auto jak w temacie pali kontrolka check i dsc czytałem na necie opis błędów P3302 i P1300. Ten pierwszy jest nieopisany i nigdzie nie moge go znaleźć a ten drugi to błąd kalibracji doładowania. I teraz pytanie dlaczego jak zlokalizowac usterke byłem na usuwaniu błedów i koles niemógł mi ich usunac Już mi braknie pomysłów.... no i co znaczy P3302? ,bardzo prosze o pomoc,pozdrawiam
krystiano25
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323