Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez YgooR » 6 mar 2011, 22:55

siwy-84 napisał(a): jak bede mial czas to ją wyjme i nawierce rozsądnie

No to musisz ją prawie całą rozwiercić, ory ma tylko cienką błonę która prawie nic nie amortyzuje.
Najlepiej wsadź starą tylko dobrze ustaw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Yans » 15 mar 2011, 08:39

YgooR napisał(a):warunek jeden musi być dobrze wyregulowana.

Poczytałem już wiele postów o poduszkach
i chyba ślepy jestem...
Ale ta regulacja to w którym kierunku ??
ma być idealnie na środku... czy z wiekiem trzeba podnieść lekko do góry ??
Generalnie w kabinie nie mam źle, ale światła mi trzęsą się na jałowym. W sumie w niczym to nie przeszkadza, ale denerwuje mnie za każdym razem jak stoję w korkach. Wszyscy na około maja światełka idealnie stałe, a u mnie trutututu... latają na zderzaku auta przede mną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez Wrobcio » 15 mar 2011, 11:27

Regulacja jest bardzo ograniczona w GF-ce, niby są fasolki do przesuwania przód-tył, ale swobodnego ruchu nie ma, bo sworzeń na to nie pozwala. Całość regulacji, moim zdaniem, sprowadza się do odkręcenia poduszki i usunięcia naprężeń po siadnięciu/zmianie/ponownym montażu innych poduszek. Poduszka wtedy luźno wskakuje na swoje miejsce i przykręcamy.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez YgooR » 15 mar 2011, 13:36

W takim razie inne poduszki siadły i zmieniły położenie silnika, dlatego przednia przenosi drgania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Yans » 16 mar 2011, 07:52

Wrobcio napisał(a):Całość regulacji, moim zdaniem, sprowadza się do odkręcenia poduszki i usunięcia naprężeń po siadnięciu/zmianie/ponownym montażu innych poduszek. Poduszka wtedy luźno wskakuje na swoje miejsce i przykręcamy.

ok
czyli tak zrobię, bo wychodzi na to, że
YgooR napisał(a):inne poduszki siadły i zmieniły położenie silnika

w kabinie mam spokój, nie lata kierownica, drążek biegów, czy szyby w sposób ponad-naturalny. Bądź co bądź w dieslu zawsze są jakieś wibracje delikatne.
Ale już od długiego czasu czytam wszystkie tematy o poduszkach i przymierzam się do ich wymiany. Być może wtedy przeżyję szok, bo to co jest dla mnie normą zniknie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez YgooR » 16 mar 2011, 12:17

To może nie ruszaj jak jest dobrze, światła mogą drżeć z powodu urwanych zaczepów, przyłóż rękę do zderzaka i zobacz czy bardzo drży.
Yans napisał(a):Być może wtedy przeżyję szok, bo to co jest dla mnie normą zniknie.

W DITD nie powinno być dużej różnicy w drganiach niż w innym dieslu z tych lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 16 mar 2011, 18:02

YgooR napisał(a):W DITD nie powinno być dużej różnicy w drganiach niż w innym dieslu z tych lat.


Dokładnie tak – to nie CR ale TDDi Forda klepie podobnie..... :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez miro.rogi » 22 mar 2011, 14:28

Witam proszę o podanie oryginalnych numerów katalogowych poduszek silnika Premacy 2.0DITD 2003r
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez Bandit » 22 mar 2011, 23:34

miro.rogi napisał(a):proszę o podanie oryginalnych numerów katalogowych

To nie koncert życzeń, szukajkę tematu masz na górze tematu. Ja wpisałem tylko słowo "numer" i znalazłem. Zapraszam do samodzielności <faja>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Dolson » 23 mar 2011, 00:16

Czy u kogoś drgania podczas postoju przenoszą się aż na tylne koła? Jak otworze bagażnik to także drga. Ogólnie cała buda w okolicach 1k obr/min to tragedia.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 11:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Postprzez YgooR » 23 mar 2011, 03:27

Dolson napisał(a):Jak otworze bagażnik to także drga

Może masz za duży subwoofer :P
A tak na poważnie w okolicach 1k rpm drgania w DITD potrafią być duże, u mnie największe jakie występują są właśnie w tym zakresie. Jak poduszki silnika w Twoim aucie już są na wykończeniu to jest to możliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez piotrek88z » 23 mar 2011, 20:46

U mnie najgorzej jest na wolnych 750 obr/min. Na tysiaku praktycznie zero drgań. Brzęczy mi tylko coś powyżej 2.5 tys w okolicach prawego podszybia... ale tylko jak pedał wędruje do podłogi w szybkim tempie :D Poduchy wymienione <czarodziej> Ma ktoś pomysł co tak może brzęczeć ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez YgooR » 24 mar 2011, 01:08

piotrek88z napisał(a):Brzęczy mi tylko coś powyżej 2.5 tys w okolicach prawego podszybia... ale tylko jak pedał wędruje do podłogi w szybkim tempie

U mnie już 2 razy było podobnie (2 wymiany poduszek), od 2.5 do około 3 tys. na pełnym ciągu były wibracje. W obu przypadkach pomogła regulacja poduszki od rozrządu, a polegała na przesunięciu silnika w stronę chłodnicy.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez piotrek88z » 24 mar 2011, 21:24

Hm... spróbuję :) Albo mi się wydaje albo poduszka przy chłodnicy jest nie obciążona... tak jakby silnik trzymał się na bocznych poduchach i grodziowej. Więc to przesuniecie silnika może pomóc :P Dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez YgooR » 24 mar 2011, 21:41

piotrek88z napisał(a):Albo mi się wydaje albo poduszka przy chłodnicy jest nie obciążona...

I bardzo dobrze Ci się wydaje, wewnętrzna tuleja ma nie dotykać zewnętrznej części, gdzieś w tym temacie są zdjęcia.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez miro.rogi » 26 mar 2011, 12:19

Witam tak wygląda poduszka od strony grodzi do Mazdy PREMACY CP zamiennik firmy JPN ,chyba dużo lepszy od tedgumu bo w całości a nie wkład ,koszt 185zł I oryginalna olejowa od strony rozrządu koszt 580zł i czeka mnie teraz zmiana oby na lepsze i bez buczenia w środku. Oto linki: http://zapodaj.net/007e1eb70835.jpg.html
http://zapodaj.net/a30afad792ed.jpg.html
http://zapodaj.net/dca0d949ce7f.jpg.html
http://zapodaj.net/9f40fc584fce.jpg.html
http://zapodaj.net/9ab4a9ef6afc.jpg.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez pasza120 » 16 maja 2011, 11:57

Witam,

przejrzałem już kilkanaście stron tego kilku tematów o poduszkach do 323f i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Chodzi mi o to, na ile ważna jest wymiana przedniej poduszki silnika (tej przy chłodnicy). Moja jest strasznie zużyta, ale gdzieś na forum widziałem, że nie jest ona istotna i zmiana na nowy zamiennik może tylko pogorszyć sytuację.
Silnik nie buczy, nie drga, w sumie nie zauważam żadnych negatywnych objawów braku tej poduszki – wydaje mi się, że jest obciążana tylko przy starcie silnika.

Wolałbym wymienić po prostu na wszelki wypadek. Co radzicie? Pozostałe poduszki mam w porządku, bo pytałem o nie mechanika przy zmianie rozrządu.

//i jeszcze jedno – wymienia się wkład, czy całość? W sumie zamierzam zamówić z carspeed, więc oni powinni to wiedzieć, ale jeszcze mi nie odpisali czy mają.

edit2: Mam odpowiedź z carspeed:

"Poduszka silnika przednia – oryginał OE MAZDA 485zł/szt, na zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze.
Ewentualnie sam wkład TEDGUM 100zł/szt, ale nie polecam..."

To olbrzymia różnica. Aż się nie chce wierzyć, że taka popierdółka może tyle kosztować. Co wybrać?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2011, 19:57
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 DiTD BJ '02

Postprzez marcili » 13 cze 2011, 18:52

Witam,

Nawiązując do dwóch obszernych wątków odnośnie wymiany poduszek silnika:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=45344&start=680
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=49680
Czy ktoś z użytkowników premacy wymieniał te poduszki ?? Czytając te wątki mam mieszane uczucia – wymienić czy nie poduszki. Piszą tam że nie do końca wkłady tych poduszek z firmy Ted-gum pasują no i że guma za twarda przez co tak samo przenosi drgania jak oryginalna zużyta poduszka. Jak w końcu z tym jest należy wymienić te poduszki czy lepiej zostawić, a może wymienić tylko któreś z nich??
W moim przypadku przesłanki do wymiany poduszek to drżenie drążka zmiany biegów na biegu i na luzie (po naciśnięciu drążka drżenie ustępuje), drżenie całości na wysokich obrotach, mocne "telepnięcie" silnika w momencie wyłączenia silnika, drżenie przedniego zderzaka.
Stan poduszek na ten moment jak poniżej:
1.Poduszka od strony rozrządu wymieniona w 2008 roku- chyba ok,
2. Poduszka od strony chłodnicy wygląda na zużytą ale jak to oszacować (można włożyć śrubokręt do środka:
Obrazek
3. Poduszka od strony grodzi to samo pytanie:
Obrazek
4. Poduszka przy filtrze powietrza jeszcze nie sprawdziłem.

Wspominają w powyższych wątkach jeszcze o innych zamiennikach jak firmy JPN czy inne (SRLine np) ale nie ma jasnej odpowiedzi czy są dobre.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez marcili » 14 cze 2011, 13:32

Witam,

W moim przypadku mam problem z szarpaniem samego silnika ale sądzę że to inna bajka.
Natomiast co do poduszek to jedno co mnie irytuje to drżenie drążka zmiany biegów – najmocniej na luzie (po lekkim docisku drążka drżenie znika – a raczej drżenie przejmuję na siebie).
Przeczytałem "toćka w toćkę" całe 35 stron i już normalnie śnią mi się po nocy poduszki.
Wg wiedzy z tych 35 stron za wibrację odpowiadają zniszczone poduszki przód / tył (grodź / chłodnica).
U mnie obie te poduszki jak sądzę są uszkodzone. Z jednej strony napisane jest że należy wyregulować poduszkę przy chłodnicy a poduszki przy grodzi nie ruszać bo właśnie ona po zmianie na zamiennik TEDGUM powoduje dodatkowo buczenie.
Już nie wiem co mam robić (Oryg nie wchodzą w grę) wymieniać na TEDGUM czy zostawiać ??


Pozdrawiam
MarcinI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez YgooR » 14 cze 2011, 13:42

jeżeli chodzi o poduszki na grodzi i chłodnicy daruj sobie Tedgum, bo może być tylko gorzej.
Boczne Tedgum są lepsze niż stare zużyte, ale to też zależy od tego jak bardzo te stare są zniszczone.
Może warto zainwestować w zamienniki np. JPN o których napisał miro.rogi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323