Wymiana rozrządu – różne szkoły

Postprzez Neonixos666 » 22 maja 2012, 20:50

alk80 napisał(a):Jaksa kiedyś pisał że zamienniki wymiękają


racja też czytałem temat że zamienniki lubią dać ciała. obstawiam koło pompy wody. Oby nic poważnego się nie stało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wenega » 22 maja 2012, 20:53

sam kupowałem części, wszystko było w orginale: pasek, napinacz i rolka tylko pompa wody GMB ale ona jest własnie ładowana też w ori jesli sie nie myle.. robił mechanik znajomy z polecenia.. nie wiem co mogło się wysrać.. jutro wędruje do mechaniora (innego) i zobaczymy.. jestem w cięzkim szoku :|
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 19:54
Posty: 33

Postprzez kierownik » 22 maja 2012, 21:51

napinacz łatwo sprawdzić po numerkach na nim
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Madman » 22 maja 2012, 22:36

Koledzy, a czy ktoś z was orientuje się jak ma się sprawa z jazdą na "kończącym się" rozrządzie? Książkowo zostało mi jeszcze jakieś 150 kilometrów żeby dobić do 90 tys. od czasu wymiany poprzedniego kompletu. Termin u mechanika już mam, ale dopiero za kilka dni, a muszę zrobić jeszcze z 300 kilometrów. Pytanie, czy żywotność tego elementu jest tak "policzona", że wytrzyma dłużej niż te 90 tys.? Samochód nie był żyłowany, jeżdżę raczej spokojnie i tylko raz na jakiś czas przycisnę, żeby usunąć sadzę z wydechu. Poprzednio był założony oryginalny komplet i teraz będzie tak samo.

Pzdr.
Tomek
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 22 maja 2012, 22:38

nie przesadzaj przecież nie pęknie równo po tym przebiegu. jeśli jest oryginał to nawet i 5 tyś myślę przejedzie bez strachu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Madman » 22 maja 2012, 22:40

No też tak myślę, bo na zdrowy chłopski rozum to inżyniery zakładają trochę zapasu w obliczeniach. Ale w sumie to nigdy nic nie wiadomo, więc wolałem podpytać <glupek2>

Dzięki za odpowiedź!
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez Wenega » 24 maja 2012, 11:49

Wenega napisał(a):a mi dzi spo 20tyś km pierdyknął rozrząd (orginał mazdy +pompa wody GMB).. z tego co widzę odchylając osłonę, pasek jest cały tylko luxny całkowicie.. ciekawe co/kto zwinił i jakie szkody w silniku <płacze> :| <co?>


urwała się śruba jednej z rolek prowadzących.. silnik podobno zdemolowany, 5 dźwigienek urwanych, przynajmniej dwa zawory chodza z oporem.. dzis po poludniu jadę zobaczyć (silnik bedzie wyciągnięty) to porobie foty i wrzucę... <głaszcze>

zna ktos może na wszelki wypadek jakies dobr źrodlo gdzie mozna kupić słupek?

edit:

więc tak jak pisałem urwana śruba:
tak wygląda gniazdo, rolka i śruba:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tak wygląda pasek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak dźwigienki:
Obrazek

nie sprawdzałem już mostków...

głowica została ściągnięta z przyczyny zaworów ciężko chodzących i na każdym tłoku odbiły sie dwa zawory.. osłona rozrządu roztopiona
hydronapinacz na pewno nie jest zapowietrzony, obie rolki i pompa chodza lekko..

jutro cały rozrząd trafia na ekspertyzę żeby ustalić co było przyczyną zerwanai tej śruby..

jutro dalsze decyzje..


a i jeszcze jedna dziwna (a może nie, może tak ma być) rzecz. do tej pory byłem przekonany że mam silnik RF4F który wygląda jak ten:
viewtopic.php?f=103&t=8699&start=1840

a na bloku ( i nie tylko) mam jednak oznaczenie RF2A
Obrazek
Obrazek
a na głowicy RF3a
Obrazek

czy to normalne??
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 19:54
Posty: 33

Postprzez Neonixos666 » 24 maja 2012, 18:46

Z oznaczeniami to normalne. Wyrazy współczucia z powodu awarii :|

coś mi mówi że to wina złego montażu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 24 maja 2012, 18:58

zbyt mocno dokręcona, przeciągnięta śruba :|
raczej nie wina samego rozrządu

wniosek taki żeby przy wymianie rozrządu wymieniać też śruby na nowe

ehh, co za pech :(
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Wenega » 25 maja 2012, 09:43

dział reklamacji u mnie firmie (na codzień zajmują sie reklamacjiami rozrzadów) orzekł że to wina niedociągnietej śruby rolki prowadzącej.. słowem ewidentna wina montażu.. poinformowałem już warsztat i czekam na ich decyzję..
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 19:54
Posty: 33

Postprzez Riki » 25 maja 2012, 22:57

Współczuję :| częściowo z używek będę mieć coś dla Ciebie, może konkretny, zdrowy słupek też by się znalazł – zadzwoń w Poniedziałek jeśli jesteś zainteresowany.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Wenega » 26 maja 2012, 08:25

słupek już się demontuje z anglika..

mechanior udźwignął temat i pokrywa wszelkie koszty, których już jest na jakieś 3500zł..

tak więc szczeście w nieszcześciu, że nie będe musiał ciagać sie po sądach..
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 19:54
Posty: 33

Postprzez Neonixos666 » 26 maja 2012, 12:09

Wenega napisał(a):mechanior udźwignął temat i pokrywa wszelkie koszty, których już jest na jakieś 3500zł..


myli się każdy ale nie każdy przyznaje się do tego, dobrze świadczy o warsztacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 29 maja 2012, 09:01

Neonixos666 napisał(a):dobrze świadczy o warsztacie.


Dokładnie.

Cena tej śruby jest tak śmiesznie niska, że chyba warto ja wymieniać profilaktycznie, DiTD to nie CiTD – większy przebieg więc kilka razy była "ruszana" koszt to całe 20PLN.
Od napinacza jest droższa ale tragedii też nie ma – 69PLN.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alk80 » 29 maja 2012, 09:22

Neonixos666 napisał(a):myli się każdy ale nie każdy przyznaje się do tego, dobrze świadczy o warsztacie.
widocznie warsztat ma ubezpieczenie, czyli inteligentny właściciel
byle się wszystko dobrze skończyło i Mazda była na chodzie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Wenega » 29 maja 2012, 10:38

Riki napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):dobrze świadczy o warsztacie.


Dokładnie.

Cena tej śruby jest tak śmiesznie niska, że chyba warto ja wymieniać profilaktycznie, DiTD to nie CiTD – większy przebieg więc kilka razy była "ruszana" koszt to całe 20PLN.
Od napinacza jest droższa ale tragedii też nie ma – 69PLN.


dokładnie – tylko cięzko ją znaleźc na szybko :D w serwisie w Opolu tylko od reki była :)

ta od napinacza chyba nie przenosi takich obciażeń więc jest mniej narażona (chyba że sie mylę)

czekam tylko na paczuszkę od Rkiego i rzeczona śrubę i już ma komplet (dziś doszedł juz silnik więc pewnie zaczeło sie przekładanie gratów na nowy słupek..)

alk80 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):myli się każdy ale nie każdy przyznaje się do tego, dobrze świadczy o warsztacie.
widocznie warsztat ma ubezpieczenie, czyli inteligentny właściciel
byle się wszystko dobrze skończyło i Mazda była na chodzie


warsztat ma ubezpieczenie, tylko z (no nie moge tego inaczej nazwać) głupoty będą płacić z własnej kieszeni.. ale to juz nie moja sprawa.. mam tylko nadzieje że nie zmieną zdania jak przedstawie wszelkie faktury..

mazda do piatku powinna juz jeżdzic wieć napisze jeszcze co i jak sie zakończyła historia...
(a wszystko wydarzyło się w drodze powrotnej z nieudanego zakupu CRXa Ballade z 87 roku, który miał być w super stanie a pękał na pół(wycieczka z Wrocławia nad morze), więc tego dnia mialem wyjatkowego pecha, nie zdziwilbym sie jakby jeszcze jakas fotka kosztowna przyszła ... :| )
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 19:54
Posty: 33

Postprzez kubanczyk2222 » 20 sie 2012, 22:44

Witam wszystkich po raz 1 na forum.
Chcialem prosic o pomoc doswiadcz.uzytkownikow Mazdzin o pomoc w wyborze rozrzadu.Naczytalem i popytalem sie ze najelpiej pchac oryginal ze slabe paski sie rwą i silnik na złom

znalazlem taki zestaw na allegro

http://moto.allegro.pl/rozrzad-mazda-32 ... 06609.html
lub
http://moto.allegro.pl/rozrzad-mazda-32 ... 98392.html
Początkujący
 
Od: 20 sie 2012, 20:30
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 f 2002r 2,0 ditd b'j

Postprzez bieski » 20 sie 2012, 22:49

Popraw linki i przestań spamować forum. Jeszcze jeden taki post i będzie ostrzeżenie.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez kubanczyk2222 » 20 sie 2012, 23:06

sory za zly link .spokojnie bez nerwów chciałem tylko sie poradzic chyba miedzy innymi po to jest ta strona/
a wiec jeszcze raz prosze o jakas rade
http://moto.allegro.pl/rozrzad-mazda-32 ... 06609.html
wiem ze ntn jest oryginalem ale nsk?

mam jeszcze taki
http://moto.allegro.pl/rozrzad-mazda-32 ... 98392.html
Początkujący
 
Od: 20 sie 2012, 20:30
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 f 2002r 2,0 ditd b'j

Postprzez bertus16v » 21 sie 2012, 19:09

Kolego kubanczyk 2222 co ja Ci dużo będę pisał te linki co podałeś 1 mógłby być ale nie wiadomo czy nie jest to stara dostawa 2 zestaw sobie odpuść!!!! chłopie stać Cię później na remont silnika jeśli będzie co z niego zbierać he he :P


http://www.mazdaparts.pl/ Napisz maila, zadzwoń, lub napisz na forum do Michała u nas na forum jako Riki. Godne polecenia części ja nie zastanawiałem się dwa razy i kupiłem od niego świeży towar i co najważniejsze oryginalny w cenie naprawdę przystępnej jak na oryginał.


Przy wymianie rozrządu nie zapomnij bo warto :
1 wyregulowaniu luzu zaworowego,
2 wymianie podkładek pod wtryskami,
3 wymianie podkładek pod przelewy,
4 jeśli będziesz mieć zniszczoną uszczelkę pod klawiaturę,
5 nowy płyn chłodniczy do układu,

Pozdrawiam ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 14:58
Posty: 48 (0/2)
Skąd: Pogorzyce/Chrzanów
Auto: Mazda 626 GF 2002 2.0 TDI 81kW 110KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323