Rozrząd- wyłącznie oryginał mazda!!!
Witam,
Muszę zakupić oryginalny, kompletny rozrząd do Mazda 323F (BJ) 2002r. Znalazłem ten:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 06289.html
czy jest on w pełni oryginalny? Kosztuje 1000 zł
składa się z części:
Nowy Oryginalny zestaw Rozrządu do MAZDY
w skład którego wchodzą:
– Pasek rozrządu oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-12-205B 9A)
– Napinacz hydrauliczny paska rozrządu oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-770)
– Rolka prowadząca paska rozrządu I oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-700)
– Rolka prowadząca paska rozrządu II oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-730)
– Pompa wody oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-15-100C)
– Uszczelka pompy wody I oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-162A)
– Uszczelka pompy wody II oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-116)
Muszę zakupić oryginalny, kompletny rozrząd do Mazda 323F (BJ) 2002r. Znalazłem ten:

czy jest on w pełni oryginalny? Kosztuje 1000 zł
składa się z części:
Nowy Oryginalny zestaw Rozrządu do MAZDY
w skład którego wchodzą:
– Pasek rozrządu oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-12-205B 9A)
– Napinacz hydrauliczny paska rozrządu oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-770)
– Rolka prowadząca paska rozrządu I oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-700)
– Rolka prowadząca paska rozrządu II oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-730)
– Pompa wody oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-15-100C)
– Uszczelka pompy wody I oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-162A)
– Uszczelka pompy wody II oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-116)
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
Witaj. Jest oryginalny tylko pasek jest ze starego wypustu. Nowe są w biało niebieskich opakowaniach i na pasku jest niebieski napis Mazda. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Nie łatwiej napisać do Rikiego? Czas jaki stracisz na szukanie po aukcjach możesz przeznaczyć na wypicie zimnego piwka z okazji udanego zakupu w pewnym sklepie. Żeby uniknąć zbędnych pytań: www.mazdaparts.pl Po prawej w niebieskim okienku oferta specjalna na kompletny rozrząd.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Dokładnie Macie pewne źródło to szukacie bo 50 zł taniej a potem problem bo jednak coś nie było oryginalne
Kolejne pewne źródło to carspeed z Lublina
HTC One V + Tapatalk 2
Kolejne pewne źródło to carspeed z Lublina
HTC One V + Tapatalk 2
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Wiecie co.... dobrze, że tu rzadko zaglądam, bo mój stan zdrowia nie pozwala na nadmierne denerwowanie się...
Pasek rozrządu może być wyłacznie oryginalny – czyli albo OE Mazda, albo unitta/gates o właściwych numerach. Każdy inny jest niebezpieczny po prostu. Wiele firm wycofało się z produkcji tego paska do DiTD po serii napraw w ramach odszkodowania/gwarancji (np. Bosh).
To, że koleś wsadził pasek, który nie ma prawa przeżyć 50kkm (a może strzelić i po 10kkm jak to niektórym się zdarzyło) to wcale nie jest tylko JEGO problem. Nie mam ochoty spotkać kogoś takiego na drodze gdy będzie wyprzedzał z naprzeciwka dwa Tiry i padnie mu pasek...
Na początku mojego DiTD padł pasek po 7kkm, na szczęście na prostej i całkiem pustej drodze. Wiem jak to wygląda – ale wiem też o tych, którzy skończyli w sposób przykry.
Zastanawiam się poważnie, czy nie trzeba napisać bardzo wyraźnie, że ZAKAZUJE się montowania zamienników. Miałem też ostatnio pomysł, żeby pogadać z Allegro, żeby jakoś wymusić na sprzedających ograniczenie robienia ludzi w konia z paskami do DiTD...
To specyficzny problem i dotyczy właściwie tylko tego motoru – w RF5 już zamienniki mogą bywać...
PS. dziękuję za zwrócenie uwagi – a więc w RF5 też pękają zamienniki, tylko rzadziej
Pasek rozrządu może być wyłacznie oryginalny – czyli albo OE Mazda, albo unitta/gates o właściwych numerach. Każdy inny jest niebezpieczny po prostu. Wiele firm wycofało się z produkcji tego paska do DiTD po serii napraw w ramach odszkodowania/gwarancji (np. Bosh).
To, że koleś wsadził pasek, który nie ma prawa przeżyć 50kkm (a może strzelić i po 10kkm jak to niektórym się zdarzyło) to wcale nie jest tylko JEGO problem. Nie mam ochoty spotkać kogoś takiego na drodze gdy będzie wyprzedzał z naprzeciwka dwa Tiry i padnie mu pasek...
Na początku mojego DiTD padł pasek po 7kkm, na szczęście na prostej i całkiem pustej drodze. Wiem jak to wygląda – ale wiem też o tych, którzy skończyli w sposób przykry.
Zastanawiam się poważnie, czy nie trzeba napisać bardzo wyraźnie, że ZAKAZUJE się montowania zamienników. Miałem też ostatnio pomysł, żeby pogadać z Allegro, żeby jakoś wymusić na sprzedających ograniczenie robienia ludzi w konia z paskami do DiTD...
To specyficzny problem i dotyczy właściwie tylko tego motoru – w RF5 już zamienniki mogą bywać...
PS. dziękuję za zwrócenie uwagi – a więc w RF5 też pękają zamienniki, tylko rzadziej
Ostatnio edytowano 4 lut 2013, 20:11 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Nie zakażesz sprzedaży zamienników niestety jest to zgodne z prawem i jedyne co możemy to apelować o rozsądek i pokazywać zdjęcia co się dzieję gdy w ditd chcemy trochę zaoszczędzić.
Panowie a co sądzicie o tym zestawie?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 63980.html
Czytałem ten temat i opinie są podzielone, czytałem tu gdzieś że ktoś jeździ na pasku Gates i nic się nie dzieje. Co sądzicie?

Czytałem ten temat i opinie są podzielone, czytałem tu gdzieś że ktoś jeździ na pasku Gates i nic się nie dzieje. Co sądzicie?
- Od: 6 lut 2013, 21:13
- Posty: 52
- Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM
Kanonier napisał(a):Czytałem ten temat i opinie są podzielone, czytałem tu gdzieś że ktoś jeździ na pasku Gates i nic się nie dzieje. Co sądzicie?
chyba nie dokładnie czytałeś. temat jest podpisany'' rozrząd wyłącznie oryginalny''

lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
dzięki nie będę ryzykował
Tutaj poleciliście tą stronkę, możesz mi Kolego powiedzieć czy ten komplet będzie pasował do mojej madzi Premacy? Rok 2003 2.0 DTiD 101 km http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... emacy-ditd
Tutaj poleciliście tą stronkę, możesz mi Kolego powiedzieć czy ten komplet będzie pasował do mojej madzi Premacy? Rok 2003 2.0 DTiD 101 km http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... emacy-ditd
- Od: 6 lut 2013, 21:13
- Posty: 52
- Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM
Witaj. Tak pasuje. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Dawno, dawno temu, za górami i lasami...Kupiłem kiedyś DITD (mam do dziś). Sprawa oczywista – wymiana płynów (łatwe) i rozrządu (prawie łatwe) – zawsze tak robię choćby nie wiem jak mocne były kwity (szczerości sprzedających nie umiem ocenić
). Więc bolid na kanał, spuszcznko
, rozbieranko a że mam dwa klucze i młotka więc lubię się pobawić sam. Po częściki oczywiście do sklepu moto-wszystko-mamy, a tu niespodzianka, bo nie mamy. Więc czekam 4 dni. I zakładam. Rano do robotki 10 km w tamtą i 10 nazad. Mam taką zasadę, że jak złożę to nie zakładam osłon, żeby z 2 razy ocenić czy nie odkręciło się coś czy inne tam (bo amator w końcu nie..) otwieram maskę patrzę na pasek i następnego dnia do pracy udałem się autobusem – zęby paska były wyraźnie odbite na drugiej stronie, wrażenie jakby się "przypalił" . Nie widziałem czegoś takiego nawet na pasku mocno przejeżdżonym (w benzynie co prawda). Skutek – udałem się do ASO i bolało, bo 1900 zł mnie to kosztowało wtedy za ori. Złożyłem. Procedura j.w. i na pasku ani śladu użycia. Nie wiem ile by wytrzymał opisany pasek, no nie wiem może następny wyjazd do pracy, może 50 tyś km. Nie wiem i nie chcę wiedzieć . Szykuje się ponowna wymiana rozrządu stąd moja wizyta w tym temacie, że może coś się zmieniło, że może taniej itp. Widzę, że nic się w temacie nie zmieniło. ORYGINAŁ I KONIEC. Zalewa mnie jak pokazują tu niektórzy strony z allegro żeby zaoszczędzić parę pln. W rzeczywistości sprzedawcy wiedzą ile kosztują oryginalne części i sprzedają dużo tańsze dużo drożej a taniej niż ory. Kuszące co? A Wy chcecie narazić się w przyszłości na prawdopodobny duży wydatek a co gorsza narazić nawet swoje i innych zdrowie i życie dla kilku zł. Ja może miałem wyjątkowy tajwańsko-koreańsko-chiński na licencji USRR. Myślę, że nie warto dyskutować na ten temat. Powtórzę: ORYGINAŁ I KONIEC.
Nie wiem, ale się Was dopytam, zrobię, jak zrobię, to napiszę jak zrobiłem.
W temacie cen zmieniło się i to na plus, w porównaniu do tego że w ASO zapłaciłeś 1900 zł, teraz nie zapłacisz więcej niż 1100 zł z pompą wody OE Mazda, to np. oferta sprawdzonego sprzedawcy z forum, Rikiego:
http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... emacy-ditd
Tylko nie idź do ASO i nie zapłać 1900 zł znów, bo w temacie DiTD ufałbym bardziej Rikiemu niż jakiemukolwiek ASO
http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... emacy-ditd
Tylko nie idź do ASO i nie zapłać 1900 zł znów, bo w temacie DiTD ufałbym bardziej Rikiemu niż jakiemukolwiek ASO
Tak. Przeglądając forum można śmiało powiedzieć, że człowiek jest godny zaufania. Jak pierwszy raz rozrząd wymieniałem w maździe to nie miałem pojęcia o istnieniu forum. A Internet to tylko w pracy miałem 
Nie wiem, ale się Was dopytam, zrobię, jak zrobię, to napiszę jak zrobiłem.
Mam watpliwosci jaki silnik jest w mojej Mazdzie 323f BJ, na naklejce w drzwiach mam podany typ silnika DE04S08 i jak szukam w necie to wyskakuja mi linki z symbolem RF4F. Niestety linki po niemiecku i nie moge sie wczytac w szczegoly. Może ktos wie czy ten silnik to RF2A czy RF4F i jaki rozrzad bedzie do tego silnika pasowal?
- Od: 21 kwi 2013, 09:13
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F DITD 2.0
Witaj. Jest już o tym na forum tylko poszukaj. Jeżeli chodzi o rozrząd to on jest taki sam do silnika RF2A i RF4F. Z którego roku masz Mazdę i ile ma KM?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości