Pytanie o EGR

Postprzez Maryjuszz » 8 kwi 2017, 21:31

Witam, zaślepiłem EGR w styczniu i samochód zrobił się od razu żwawszy, diesle VAG z mocniejszymi silnikami nie dawały rady spod świateł, ale jakby zmienna geometria osłabła. Miesiąc temu wystąpił pierwszy błąd P0403, klema minus zdjęta i jeździ dalej, ale po przejechaniu kolejnych 110 kilometrów znowu P0403, sytuacja się powtarza po przejechaniu ponad 100 kilometrów. Dziś od ślepiłem EGR, wyczyściłem czujnik temperatury powietrza i zauważyłem, że przewód idący do grzybka na turbinie jest pęknięty, szybka naprawa i samochód jeździ lepiej niż przed zaślepieniem EGR ale moc osłabła po od ślepieniu.
Pytanie 1: Czy jak zaślepię rurę dokręcaną do kolektora wydechowego, idącą do EGR to nie będzie wywalać P0403?
Pytanie 2: Błąd P0403 generowany był przez elektrozawór/solenoide na pompie vacuum? Jeśli tak to dlaczego?
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2016, 11:23
Posty: 42 (1/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 2001

Postprzez waskimazda » 9 kwi 2017, 08:33

ad1 zrób tak i powiedz co sie dzieje;)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2016, 12:04
Posty: 129 (1/0)
Auto: mazda 323f 2.0 ditd 2003r
VW Polo 6r 1.6TDI 90KM 13r

Postprzez blondi's boyfriend » 5 maja 2017, 23:26

Nie napisałeś, czy masz auto po lifcie czy przed, ale jeśli faktycznie jest zmienna geometria to po, a w takim wypadku pozbędziesz się błędu tylko jeśli wymienisz niesprawny solenoid.
Gdybyś jednak auto miał w wersji przedliftowej to błąd ten może też generować sam egr jeśli się zablokuje lub nie będzie działał z innego powodu, bo zawory w starszych wersjach mają czujnik który sprawdza ich działanie.
Co ciekawe ja u siebie miałem zaślepiony na wejściu do kolektora, i musiałem go regulanie czyścić dopóki nie zacząłem zalewać silnika elfem sxr 5w30, od tej pory silnik praktycznie przestał pobierać olej wcześniej po 10 tysiącach poziom z full zbliżał się do minimum, teraz ubytek przy takim przebiegu jest niezauważalny, ale podejrzewam że miało to wpływ na czystość zaworu EGR. Ale tak jak pisałem, ma to znaczenie tylko w wersji z czujnikiem na EGR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Maryjuszz » 7 maja 2017, 20:49

Dzięki za odpowiedź, solenoid od EGR to ten bliżej EGR? Czy solenoid od wersji 90 konnej, będzie dobrze działał w moim polifcie?
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2016, 11:23
Posty: 42 (1/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323