Skoki obrotów przy niskiej temp. silnika + dymienie.

Postprzez kfolo » 8 sie 2012, 21:42

Witam.
Posiadam Mazdę 323F 99r. Mam z nią niesamowity kłopot. Gdy silnik osiągnie temp. ok 70 stopni zaczyna wariować, obroty zaczynają skakać. Gdy silnik rozgrzeje się do temp. 90 stopni wszystko jest ok. Wspomnę, że przy tym, jak skaczą obroty Madzia zaczyna strasznie dymić :(, podczas jazdy od ok. 3,5 tys. obrotów też zaczyna dość znacznie dymić. Pewnie podobny temat był już na forum aczkolwiek nie znalazłem go. Jaka może być tego przyczyna? Też jest taka sprawa, że nie mam jej gdzie podpiąć pod komputer bo wszyscy pobliscy "macherzy" nie posiadają takiej wtyczki ... Przebieg przypuszczam 300+ tys, a na liczniku akt. 220 tys. Pompa paliwa była nie dawno regenerowana.
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 21:24
Posty: 5
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F BJ 99r.

Postprzez tadziol » 8 sie 2012, 21:54

w czasie objawów następuje miganie lampki świec żarowych?
no i dorzuć w profilu skąd pochodzisz <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kfolo » 8 sie 2012, 22:04

Nie nie mruga. Ale znów jak go wygaszę przy takiej temp. i odłączę egr to wszystko wraca do normy... I się zastanawiam czy to wina egr-u. Ale był czyszczony.
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 21:24
Posty: 5
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F BJ 99r.

Postprzez tadziol » 8 sie 2012, 22:19

bardziej podejrzewam czujnik temperatury silnika.
egr odłączasz czujnik czy podciśnienie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kfolo » 8 sie 2012, 22:25

Podciśnienie
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 21:24
Posty: 5
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F BJ 99r.

Postprzez kfolo » 9 sie 2012, 17:31

Jednak to nie egr... dzisiaj odłączyłem zaraz przed startem po pracy i w korku nadal się tak działo :/ Skoki obrotów, dymienie ...
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 21:24
Posty: 5
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F BJ 99r.

Postprzez tadziol » 9 sie 2012, 18:31

na jaki kolor dymi ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 9 sie 2012, 21:53

a nie zawiesza się przypadkiem SPV?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kfolo » 10 sie 2012, 11:16

Dymi na kolor czarny. Przepraszam ale jestem laikiem ... co to SPV ?
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 21:24
Posty: 5
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F BJ 99r.

Postprzez tadziol » 10 sie 2012, 14:13

myślę,że po przeczytaniu tego będziesz wiedział o wiele więcej.
viewtopic.php?f=89&t=129986
czarny kolor dymu sugeruje za dużą dawkę paliwa.
jeśli nie ma kodów usterek,a chyba raczej nie....
tadziol napisał(a):w czasie objawów następuje miganie lampki świec żarowych?

kfolo napisał(a):Nie nie mruga.

to też stawiam na SPV,który może się blokować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 10 sie 2012, 15:56

Czasem się przycina dając dłuższy wtrysk stąd wzrost obrotów i niespalone paliwo w postaci czarnego dymu. Może jest on sprawny tylko syfu pełno :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 10 sie 2012, 18:09

jeśli jest sprawny,to nie ma prawa się przycinać.
mistrzu,waż słowa <lol> <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 10 sie 2012, 18:14

tadziol napisał(a):jeśli jest sprawny,to nie ma prawa się przycinać.
mistrzu,waż słowa <lol> <oczko>


chodzi mi o to że może syf w pompie jest mocny. Miałem kiedyś taki przypadek że przerywał przy 3 tyś (chyba paliwo było nie halo) wlałem środek do czyszczenia i dawaj ostro po garach i przeszło. Do tego filtr paliwa nowy i śmiga fura jak malowana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 10 sie 2012, 18:46

jak Riki odbierze ode mnie swoją furę,to się wypowie.
warszawska syrenka do teraz chyba się dusi i smarka po jego zasłonie dymnej.
Neonixos666 napisał(a):Czasem się przycina dając dłuższy wtrysk stąd wzrost obrotów i niespalone paliwo w postaci czarnego dymu.

tak było..... :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 10 sie 2012, 22:12

a co mu się stało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 10 sie 2012, 22:17

nie chcę gadać za niego,spoko na pewno napisze,tylko trochę czasu potrzebuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 12 sie 2012, 10:43

U mnie także ostatnio coś podobnego miało miejsce ... tzn. m.in. na 3,4 biegu przy 3 tyś obrotach dostawał czkawki, dosłownie... gaz wciśnięty na max a z tyłu zasłona z czarnego dymui obroty nie wzrastają <faja> ale uspokoiło się to samoistnie, a działo się to w największe upały...
Gdzieś koniki mechaniczne uciekły po tym, bo zamiast 190 wyciąga ledwie 170 km/h...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323