
2000 obrotow i dalej nie idzie :(
Też obstawiam elektrozawór bo jak przepinasz te wężyki nieprawidłowo to one w tym zaworze są połączone czyli wygląda to tak jak byś te dwa wężyki ze sobą połączył pomijając elektro zawór, lub po prostu brak prądu np. przetarta wiązka czy przerwany kabel gdzieś. Jak nie masz czym zmierzyć napięcia to sprawdź
(wielkimi oczyma) czy nie jest gdzieś wiązka przetarta itp.

- Od: 16 maja 2012, 14:41
- Posty: 14
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)
sprawdź elektrozawór podając mu prąd i dmuchając w ten najdalszy od elektrozaworu króciec.
Wepnij te przewody tak jak mówiłem bo te ustawienie jest prawidłowe (najlepiej załóż elektrozawór z tym czarnym czymś), jeśli po sprawdzeniu elektrozaworu wyjdzie że jest sprawny to sprawdź czy po odpaleniu jest jakiś sygnał. Następnie sprawdź wiązkę jak Tadziol radził.
Wepnij te przewody tak jak mówiłem bo te ustawienie jest prawidłowe (najlepiej załóż elektrozawór z tym czarnym czymś), jeśli po sprawdzeniu elektrozaworu wyjdzie że jest sprawny to sprawdź czy po odpaleniu jest jakiś sygnał. Następnie sprawdź wiązkę jak Tadziol radził.
Irek.k napisał(a):To coś, to na 99% filterek powietrzazałóż elektrozawór z tym czarnym czymś
filterek przecież jest na przewodzie od turbo
Neonixos666 napisał(a):Wepnij te przewody tak jak mówiłem bo te ustawienie jest prawidłowe (najlepiej załóż elektrozawór z tym czarnym czymś), jeśli po sprawdzeniu elektrozaworu wyjdzie że jest sprawny to sprawdź czy po odpaleniu jest jakiś sygnał. Następnie sprawdź wiązkę jak Tadziol radził.
ok, przepiąłem tak jak powinny być oryginalnie, poniżej zdjęcie

z takim przepięciem dając mu gazu na jałowym zawiesza się przy ok 2000obr i trzepie całym silnikiem, czasem potrafi się przebić przez tą barierę 2000obr , ale mimo wszystko szarpie, natomiast jak jade tym autem to jedzie ale bez doładowania, wkreca sie na obroty, ale trzeba troche poczekać ( turbo nie kreci )
gladiator_86 napisał(a):Jak nie masz czym zmierzyć napięcia to sprawdź (wielkimi oczyma) czy nie jest gdzieś wiązka przetarta itp.
patrzyłem z grubsza , ale ta wiązka jest poowijana taśma izolacyjną z wieloma innymi przewodami, nic nie wypatrzyłem. Ma ktoś możliwość w swoim aucie pomiaru napięcia przy brązowej wtyczce?
- Od: 2 kwi 2012, 09:35
- Posty: 27
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM
na wolnych obrotach masz mieć napięcie baterii czyli ok.13-14 V.
ale nie ma co mierzyć multimetrem,tylko weź żarówkę 12 V 3W lub 5W i sprawdź żarówką.ona stanowi obciążenie,multimetr nie.
a sterowanie zaworem VBC jest od strony PCM-u realizowane poprzez tranzystor i OC.
ale nie ma co mierzyć multimetrem,tylko weź żarówkę 12 V 3W lub 5W i sprawdź żarówką.ona stanowi obciążenie,multimetr nie.
a sterowanie zaworem VBC jest od strony PCM-u realizowane poprzez tranzystor i OC.
Czy po odpaleniu wciągane jest cięgno w stronę gruszki na turbinie?
czy jest na pewno dochodzi podciśnienie do zaworu?
czy jest na pewno dochodzi podciśnienie do zaworu?
Neonixos666 napisał(a):Czy po odpaleniu wciągane jest cięgno w stronę gruszki na turbinie?
czy jest na pewno dochodzi podciśnienie do zaworu?
no wląsnie ciśnienie w przewodach jest , ale przy obecnym przepięciu przewodów (takim jak na zdjęciu), cięgno się nie chowa. Tak jakby zawór się nie otwierał. Dopiero po połączeniu tych przewodów i obejściu zaworu widać jak cięgno pracuje
Ostatnio edytowano 21 maja 2012, 21:06 przez ozi33, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 kwi 2012, 09:35
- Posty: 27
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM
ozi33 napisał(a):patrzyłem z grubsza , ale ta wiązka jest poowijana taśma izolacyjną z wieloma innymi przewodami, nic nie wypatrzyłem.
bo to się trzeba trochę wysilić....akku wyjąć,konektory odłączyć,wiązkę odsunąć,poświecić,popatrzeć.....
no ale jak ktoś woli stukać w klawisze....
Zawsze po odpaleniu turbo pracuje, cały czas
Czyli problem tkwi albo w instalacji albo w zaworze- obstawiam wiązkę
Czyli problem tkwi albo w instalacji albo w zaworze- obstawiam wiązkę
ozi33 napisał(a):tadziol napisał(a):bo to się trzeba trochę wysilić....akku wyjąć,konektory odłączyć,wiązkę odsunąć,poświecić,popatrzeć.....no ale jak ktoś woli stukać w klawisze....
Masz rację , jutro popatrze dokladniej
trzymam za słowo
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
tadziol napisał(a):aaaa....
air filter from ventilation turbo actuator.....
ale przecież przez to nie przepływa podciśnienie a jedynie chyba spełnia role małego zbiornika podciśnienia
Neonixos666 napisał(a):ale przecież przez to nie przepływa podciśnienie a jedynie chyba spełnia role małego zbiornika podciśnienia


siłownik turbiny po podaniu podciśnienia wciąga cięgno.zgadza się? no myślę....
ale żeby cięgno mogło się cofnąć,to nie wystarczy odciąć dopływu podciśnienia.
należy zapewnić swobodny napływ powietrza z zewnątrz,a to realizuje elektrozawór VBC właśnie poprzez ten mały filtr.
Panowie, ściągnąłem akumulator , i okazalo się , że izolacja z wiązki przewodów jest przetarta, ale żaden przewód nie jest uszkodzony. pokleiłem je taśmą izolacyjną , podłaczyłem akumulator i odpaliłem, żeby sprawdzić jak teraz wygląda sytuacja. Ale w momencie zapłonu wszystko zgasło i wybiło jakiś bezpiecznik. Odpaliłem po 5 minutach i auto zaczęło kopcić i wiszać sie znowu na 2000obr. Z tym , że teraz się wiesza zarówno z oryginalnie przepiętymi przewodami ciśnienia jak i z obejściem elektrozaworu ;/
- Od: 2 kwi 2012, 09:35
- Posty: 27
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości