2000 obrotow i dalej nie idzie :(

Postprzez ozi33 » 18 maja 2012, 08:37

Ostatnio edytowano 18 maja 2012, 10:16 przez ozi33, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez ozi33 » 18 maja 2012, 08:45

na trzecim zdjęciu widać jak te przewody są przepięte, dzisiaj rano po zrobieniu zdjęć i odpaleniu auta przepiąłem je tak jak powinny być oryginalnie, czyli ten dolny do pierwszej od dołu rurki , a ten górny w środkową, auto zaczęło wkręcać sie na obroty (na zimnym silniku), więc postanowiłem dojechać do pracy, po czym okazało się , że auto kreci powyżej 2000 obr , ale turbina wogóle nie pracuje, strasznie mułowato jechał jak wolnossący diesel, nie szarpał, nie dymił , jechał normalnie tylko wolno się zbierał. Sam już nie wiem co o tym myśleć
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez ozi33 » 18 maja 2012, 09:24

jeszcze dodam , że na ciepłym silniku np po powrocie z pracy ( trasa 25km ) i przełączeniu przewodów tak ja powinny być oryginalnie auto na jałowym nie chce się wkręcić powyżej 2000obr. Dzisiaj jadę wymienić kompletny rozrząd i olej z filtrami
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

PostTen post został usunięty przez ozi33 18 maja 2012, 09:29.
Powód: powieliłem przez pomyłkę

Postprzez Krzysiek24 » 19 maja 2012, 12:57

No to teraz dziwnie moje autko sie zachowuje. Autko raz się pięknie wkręca, turbo pięknie wciska w fotel, a potem nagle traci moc i nie chce sie wkręcać na obroty, dochodzi do 3 tys, albo sie wkręca ale bardzo wolno.

Co moze być przyczyną niezdecydowania madzi, że raz chodzi ładnie a raz tragicznie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 19 maja 2012, 17:30

kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 19 maja 2012, 18:17

Filtr paliwa wymieniłem w czwartek w serwisie mazdy. Auto odzyskało moc, no i wczoraj jadąc do pracy, jadę na 2 biegu: 2 tys, 2,5tys 3 tys i nagle spadek mocy i chmura białego dymu za autem. No to zatrzymałem się, i na jałowym go sprawdzam, i też ciężko było się jej wkręcać na obroty. No to dojechałem do pracy, auto postało 8h, wsiadam odpalam, jadę, auto sie nagrzało i w opór na gaz, a tu pięknie przyśpiesza na każdym biegu, ja jałowym też gitara. No to mówię sobie "eee, pewnie coś sie przytkało i odpuściło". No ale dzisiaj rano znowu to samo, pierwsze 15 min autko pięknie jechało a potem nagle znów nie chciało się wkręcać. Po szkole "jestem studentem zaocznym" wyjołem filtr paliwa, obejrzałem go no i nic ta nie zobaczyłem co mogłoby utrudniać przepływ paliwa...chociaż było tam troszkę czegoś takiego przezroczystego, takie malutkie kawałeczki, można porównać je do: jak się ryż gotuje w garnku i wyjmie sie go w tej folii na talerz i ostygnie to taka przezroczysta skorupa się na nim robi, to podobne coś miałem w filtrze, ale bardzo malutko. Może to z tego papieru w filtrze się wydobyło.

Po sprawdzeniu filtra, sprawdziłem jeszcze raz wszystkie przewody, jak juz pisałem wcześniej mam małe pocenie sie na wężu od intercoolera do turbiny i dzisiaj zamawiam coś takiego:
http://moto.allegro.pl/kolanko-silikono ... 88893.html

Na obudowie filtra powietrza znajduje sie jedena rurka i z niej coś lekko syczało "chyba", ale dla pewności okleiłem ja taśmą izolacyjną:P

No i po tych zabiegach, przejechałem sie autem i...zero dławienia się, i autko śmiga. Zrobiłem dzisiaj z 20 km i zero razy nie było spadku mocy, a dzisiaj nie oszczędzałem madzi:D

ale zastanawiam się, co to może być, ze powoduje takie zachowanie auta...

swoja drogą, t czy to kolanko sylikonowe o średnicy wewnętrznej 57mm będzie pasować?:P dzisiaj tak na oko zmierzyłem miarką bez zdejmowania rury i na około tyle wychodziło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 19 maja 2012, 18:37

Ja bym nie kupował na oko tylko zmierzył dokładnie żeby potem nie porozumień nie było.

co to była za rurka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 19 maja 2012, 18:44

ta rurka jest na obudowie filtra powietrza, zamontowana jest na samej górze. Nie wiem do czego służy ale starałem sie ją objać dłonią i puszczać powoli, i słyszałem takie "psss.." robiłem to w miejscu gdzie nie jest najciszej, bo przy ulicy więc mogłem co innego słyszeć:P ale dla świętego spokoju zakleiłem ją taśmą:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez ozi33 » 19 maja 2012, 22:55

ja natomiast dzisiaj wymieniłem rozrząd, wszystkie filtry i olej, sprawdziłem podciśnienia i dalej mam problem, przepiąłem przewody podciśnień tak jak powinny być oryginalnie i na zimny wkręca się powyżej 2000 obr , ale po rozgrzaniu lipa, szarpie silnikiem. Zbornik pod filtrem powietrza szczelny. Połączyłem przedów od podciśnienia z filtra powietrza bezpośrednio z przewodem od turbiny i było widać jak gruszka od turbiny sie podnosi, więc wnioskuję , że ciśnienie jest ok. Nie mam pomysłu co dalej :(
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez gladiator_86 » 20 maja 2012, 10:52

ozi33 napisał(a):jeszcze dodam , że na ciepłym silniku np po powrocie z pracy ( trasa 25km ) i przełączeniu przewodów tak ja powinny być oryginalnie auto na jałowym nie chce się wkręcić powyżej 2000obr.


Na moje oko to trzeba sprawdzić elektrozawór ten gdzie przepinasz wężyki. Możesz dać jeszcze jedno zdjęcie tzn. tak jak masz te wężyki oryginalnie podpięte?
Początkujący
 
Od: 16 maja 2012, 14:41
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)

Postprzez Neonixos666 » 20 maja 2012, 11:48

Obrazek
Wszystkie wężyki daj o jedno w dół tak aby były podłączone obok siebie a ten króciec dalszy do którego na zdjęciu jest podłączony wężyk z zielonym filterkiem zaślep, bo ktoś chyba ułamał coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ozi33 » 20 maja 2012, 12:18

w momencie jak przepne je o jeden w dół i zaślepie tym korkiem , który posiadam to auto muli i turbina się nie włącza, a z taką przepinką jak jest na zdjęciu turbo jest włączone cały czas i auto śmiga aż miło. Z tym, że nie wiem czy po jakimś okresie nie bedę miał turbawki do wymiany , dlatego szukam usilnie rozwiązania. Mam zastępczy elektrozawór , ale jest ta sama sytuacja, więc to możemy wykluczyć.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez ozi33 » 20 maja 2012, 12:20

zastanawiam się jeszcze nad tą brazowa wtyczką, może tam jest za małe napięcie i ten zawór się nie otwiera, co myślicie?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 20 maja 2012, 12:47

na podłączenie popatrz sobie w tym temacie na zdjęcia.
viewtopic.php?f=89&t=136455
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 20 maja 2012, 13:01

ozi33 napisał(a):Mam zastępczy elektrozawór , ale jest ta sama sytuacja, więc to możemy wykluczyć.

ozi33 napisał(a):zastanawiam się jeszcze nad tą brazowa wtyczką, może tam jest za małe napięcie i ten zawór się nie otwiera, co myślicie?

słuszne podejrzenie.a żeby uprzedzić zestaw pytań:"ale co,czemu,gdzie dlaczego...?" poniżej trzy zdjęcia uszkodzonej wiązki,którą m.in.biegną przewody do elektrozaworu sterowania turbiną.
wiązka biegnie pod rurą filtr powietrza->turbina i tam się przeciera.
Obrazek
By tadziolc at 2012-05-20
Obrazek
By tadziolc at 2012-05-20
Obrazek
By tadziolc at 2012-05-20
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez gladiator_86 » 20 maja 2012, 14:47

A u mnie zaślepka jest po środku, dojście podciśnienia na dole a wyjście do turbo na samej górze dlatego nie przepinał bym obu. Lecz moja wypowiedź nie jest w 100% bo ja na Turbo się nie znam :(
Początkujący
 
Od: 16 maja 2012, 14:41
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)

Postprzez ozi33 » 20 maja 2012, 17:06

gladiator_86 napisał(a):A u mnie zaślepka jest po środku, dojście podciśnienia na dole a wyjście do turbo na samej górze dlatego nie przepinał bym obu. Lecz moja wypowiedź nie jest w 100% bo ja na Turbo się nie znam :(


u mnie zaślepka nie zmieści się w środkowa rurkę bo jest za duża
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 20 maja 2012, 21:19

Na moje oko to zawór jest uszkodzony bo powinny być tylko te dwa dolne króćce a zamiast tego trzeciego taki czarny plastik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ozi33 » 21 maja 2012, 12:32

Neonixos666 napisał(a):na podłączenie popatrz sobie w tym temacie na zdjęcia.
viewtopic.php?f=89&t=136455



no właśnie jak tak przepnę jak na zdjęciu to turbina się nie włącza

Neonixos666 napisał(a):Na moje oko to zawór jest uszkodzony bo powinny być tylko te dwa dolne króćce a zamiast tego trzeciego taki czarny plastik.



mam drugi taki zawór i ten czarny plastik też mam , ale mimo tego turbina się nie kręci

[quote="Neonixos666"]Obrazek


czy ktoś wie jakie napięcie powinno być przy tej brązowej wtyczce podłączonej do zaworu? i skad wychodzi ten przewód z brązowej wtyczki?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323