Brak takowego przyspieszenia.. nowe sprzęgło.

Postprzez boski91 » 15 mar 2014, 10:07

Witam!
Posiadam swoją Madzię od września 2013.. do końca roku było okej, gdy nagle pewnego razu wkręciłem silnik na wyższe obroty i coś trzasnęło.. spod samochodu dochodził grzechoczący dźwięk, podejrzenie padło na łożysko w sprzęgle.. sprzęgło też wg. mechanika było na skraju używalności, gdyż zaczęły obroty rosnąć co nie przekładało się na przyśpieszenie.. więc wymieniłem niedawno całe sprzęgło i tutaj pojawił się problem.. stare sprzęgło rzekomo zużyte wcale na takowe nie wygląda, a i nowe nie rozwiązało problemu braku kopa przy wciskaniu gazu do oporu, samochód jak zamulony jakiś tyle tylko co obroty rosną i samochód wyje.. ;/ co jest przyczyną skoro nie sprzęgło? :(
Początkujący
 
Od: 29 sty 2014, 19:29
Posty: 10 (2/0)
Auto: Mazda 323F Sportive 2.0, moc: 131 KM/ rok 2003/ Hatchback

Postprzez wtyku » 15 mar 2014, 11:52

może nagraj filmik, z samego opisu to będzie ciężko....
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Jakub BJ Sportive » 15 mar 2014, 14:50

Może przeskoczył pasek rozrządu, zmieniły się parametry zapłonu???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 13:55
Posty: 19
Skąd: Leśna, dolnośląskie
Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r

Postprzez boski91 » 15 mar 2014, 16:56

ilość obrotów na obrotomierzu nie przekłada się na prędkość... przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu obroty rosną jakby układ napędowy nie napotykał na żaden opór.. samochód wyje i nie jedzie, nie przyśpiesza, tylko powoli się rozpędza.. myślałem, że to może zapowietrzone sprzęgło, ale po odpowietrzeniu nie było zmian.. ;/
Początkujący
 
Od: 29 sty 2014, 19:29
Posty: 10 (2/0)
Auto: Mazda 323F Sportive 2.0, moc: 131 KM/ rok 2003/ Hatchback

Postprzez wtyku » 16 mar 2014, 00:45

czemu nie pojedziesz do mechanika co ci to wymieniał?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Mynio 86 » 16 mar 2014, 15:32

Z tego co napisałeś można wnioskować, że sprzęgło jest do wymiany, ale z kolei je niedawno wymieniłeś. Na Twoim miejscu podjechałbym do mechanika bo coś ewidentnie spartolił.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez Piotr Raczkowski » 18 mar 2014, 09:25

a nie czuć spalonych okładzin?? ewidentnie opisujesz ślizgające się sprzęgło i podejrzewam że jest źle wyregulowane zrób tak zaciągnij ręczy ( jeśli trzyma :D ) wciśnij pedał sprzęgła wbij 5 i puść pedał jakbyś chciał ruszyć ciut gazu jak zgaśnie to o.k jak nie to się ślizga
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez bikus » 18 mar 2014, 15:13

masz regulacje przy pedale, niech wyreguluje i nie katuj nowego sprzęgła bo je zajedziesz... niech wyregulują i pojeździć z 500km na spokojnie i będzie ok :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2014, 19:32

obejrzał bym też poprawne działanie wysprzęglika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boski91 » 20 mar 2014, 00:46

Czytałem na forum Subaru, gość miał podobny problem i okazało się, że to wina przegubów.. jest taka możliwość? <co?>
Początkujący
 
Od: 29 sty 2014, 19:29
Posty: 10 (2/0)
Auto: Mazda 323F Sportive 2.0, moc: 131 KM/ rok 2003/ Hatchback

Postprzez wtyku » 20 mar 2014, 10:53

hmm, uważam, że nie potrzebnie drążysz temat zamiast pojechać do mechanika, który wymieniał sprzęgło
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez bikus » 20 mar 2014, 16:58

dokłądnie, co maja przeguby do tego? przegub stuka a nie się ślizga... chyba że już ich całkiem nie masz ;) jeżeli nadal masz taki problem to do mechanika i niech sprawdzi czy wysprzęglik wysprzęgla do końca, czy pompka pracuje ok i nie leje płynem na nogi...
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez tomsimondj » 22 mar 2014, 00:56

dokladnie szkoda czasu i pieniedzy, jedz do mechanika i niech poprawia masz do tego prawo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 19:03
Posty: 822 (5/10)
Skąd: Łódź
Auto: 508SW 2.0hdi + Mazda 3 BL
były:
Laguna 2.0dci GT
Subaru Legacy BL 2.5 07
Mazda 6 GG 2.3 06
Mazda 6 GG 2.0+lpg
Mazda 323f BJ 1.6+LPG

Postprzez boski91 » 22 mar 2014, 15:42

najbardziej widoczny wzrost obrotów bez przyśpieszenia jest na 2 biegu..
Początkujący
 
Od: 29 sty 2014, 19:29
Posty: 10 (2/0)
Auto: Mazda 323F Sportive 2.0, moc: 131 KM/ rok 2003/ Hatchback

Postprzez bikus » 22 mar 2014, 19:11

Chlopie... do mechanika który montował sprzęgło – zanim je zajedziesz i cała robota i kasa pójdzie na marne, może nie wysprzęgla do końca, może trzeba tylko wyregulować, może zapowietrzone – trzeba odpowietrzać podciśnieniowo a nie jak hamulce, wtedy będzie dobrze...

do tego jak mocno ślizga to od razu trzeba działać, do tego nie męcz go przez pierwsze 500-800km...
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Piotr Raczkowski » 23 mar 2014, 11:21

ale widać kolega boski91 ma w nosie nasze porady <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez wtyku » 12 kwi 2014, 10:01

jak tam autko? naprawiłeś?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez tinek » 12 kwi 2014, 11:11

to może być odwrotnie założona tarcza, jeśli w mazdzie jest taka opcja, ja bym w ogóle nie wyjechał od mechanika w takim przypadku. dwa razy wymieniałem komplet w dwóch różnych autach i wszystko było ok, nie ma opcji przy poprawnym montażu żeby się ślizgało.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Piotr Raczkowski » 13 kwi 2014, 10:05

tinek napisał(a): nie ma opcji przy poprawnym montażu żeby się ślizgało.
popieram !!!!
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez szydel7 » 26 wrz 2014, 21:00

boski91 napisał(a):przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu obroty rosną jakby układ napędowy nie napotykał na żaden opór.. samochód wyje i nie jedzie, nie przyśpiesza, tylko powoli się rozpędza.


Piotr Raczkowski napisał(a): zrób tak zaciągnij ręczy ( jeśli trzyma :D ) wciśnij pedał sprzęgła wbij 5 i puść pedał jakbyś chciał ruszyć ciut gazu jak zgaśnie to o.k jak nie to się ślizga


U mnie jest to samo ostatnio, niby obroty wzrastają ok +1tys obrotów, auto nie przyspiesza tylko powoli sie rozpędza, po chwili obroty spadają o ten 1 tys i jedzie dalej. Zrobiłem opisany test i niestety nie zgasła bjotka tylko ciągła do przodu, czyli mam na 100 % sprzęgło do wymiany ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 22:02
Posty: 101 (0/1)
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BJ,1.6 16V,2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323