Czy da się sprawdzić cewki? Błąd P0300

Postprzez jacobs » 27 mar 2012, 17:00

Zdarza się, że wyskakuje mi błąd P0300 – czyli wypadanie zapłonów. Czy da się sprawdzić cewki bardziej niż "działa/niedziała"? Co jeszcze może powodować taki błąd? Świece są nowe. Silnik FS czyli cewka na dwa cylindry na pokrywie.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Bo_Lo » 27 mar 2012, 17:35

dz sie ale na 95%niedawno dalem do zaufanego autoelektronika(uwazany za jednego z lepszych w polsce) auto bo mi poszarpywalo.generalnie wg jego slow"napiecie/uzwojenie zwrotne da sie sprawdzic i u mnie bylo ok,napiecie/uzwojenie pierwotne nie da sie zbytnio sprawdzic ale jesli padnie to cewka po prostu nie dziala wcale.''(napisalem napiecie/uzwojenie bo nie pamietam dokladnie jakiego slowa uzyl :P )
powiedzial ze najlepszy test na cewki oprocz mgielki z wody to :
-w poblizu cewki przylozyc kabelmasowy-jesli ma przebicie to iskra przeskoczy
-rozpedzic sie na dwojce do ok 4-5tys obr,wrzucic piatke i gaz do oporu.jest to najwieksze mozliwe obciazenie dla silnika i jesli cewka jest slaba to zacznie szarpac
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez jacobs » 27 mar 2012, 18:24

Takie testy byly robione przy okazji strojenia LPG i nawet na gazie nie szarpalo. Czyli zostaje EGR lub katalizatory zapchane?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez xedos1972 » 27 mar 2012, 19:09

według mojej wiedzy naszych cewek nie sprawdzisz np. pod oscyloskopem , nic z tego podpinałem u gaziarza i nic . tylko zewnętrznie mgiełka wodna i czy ma przebicie . skoro pokazuje ci wypadanie zapłonu to tak jest . np. w silniku ZL cały zapłon obsługuje cewka , sterownik silnika daje tylko sygnał do cewek i tak jest w większości benzyniaków mazdowskich .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez jacobs » 27 mar 2012, 19:24

No tak ,ale dziwne zeby cewka psula sie raz na tydzien na 3 minuty, a poza tym zadnych objawow. Czytalem na innych forach, ze taki problem moze wystepowac takze przy przytkanym wtrysku (zla mieszanka, nie da sie podpalic) – to wykluczam bo tak samo dzieje sie na gazie i benzynie, albo np. Zatkany egr lub kat i wtedy cofaja sie spaliny przez co mieszanka sie rowniez psuje.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez xedos1972 » 27 mar 2012, 21:19

egr puszcza niewielką dawkę spaliny z powrotem do cylindrów o jaki zapchaniu piszesz tam jest zawór który to robi . wypadanie zapłonu to raczej wina cewki bo chodzi o iskrę potrzebną do spalenia mieszanki , . może coś nie łączy , albo sterownik nie daje impulsu na cewkę .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Bo_Lo » 27 mar 2012, 22:30

jacobs napisał(a):No tak ,ale dziwne zeby cewka psula sie raz na tydzien na 3 minuty, a poza tym zadnych objawow.

mam podobnie.raz na jakis czas(rzadko czasem nawet 2tyg i 500km spokoj)poszarpnie,pogrymasi i przestaje.na co dzien czuc delikatniutkie wypadanie zaplonow jakby obroty byly za niskie(ok 600)na granicy telepania.niedlugo jade na reg .zaworow filtr paliwa,rozrzad,czyszczenie przep. i krokowca(przygotowanie pod LPG).jak nie ustapi wtedy bede szukal powodu.ogolnie moja stala na glebokiej rezerwie ok 3 miesiace ,a potem na tej rezerwie byla jezdzona przez innych ogladajacych i podejrzewam ze zaciagla syfu i ktorys wtrysk przytkany(rano cyka chwile).podobne ale mocniejsze wypadanie zaplonow mialem w astrze ale tam to powszechna sprawa z padajacym ECU,tylko ze wtedy wypada tez na wyzszych obrotach a w madzi tylko na wolnych.mi zaden blad na kompie nie wyskakuje.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez jacobs » 27 mar 2012, 22:43

xedos1972 napisał(a):egr puszcza niewielką dawkę spaliny z powrotem do cylindrów o jaki zapchaniu piszesz tam jest zawór który to robi . wypadanie zapłonu to raczej wina cewki bo chodzi o iskrę potrzebną do spalenia mieszanki , . może coś nie łączy , albo sterownik nie daje impulsu na cewkę .

Sugeruję się forum mazdas247.com, gdzie wiele pisano na ten temat i pojawia się wielokrotnie temat EGR'u w podobnych przypadkach:
http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... er-misfire

Jeżeli cewka byłaby padnięta to zapłony wypadałyby na jednym/dwóch cylindrach. Tutaj błąd wskazuje na losowe wypadanie zapłonów.
bolo2610 napisał(a):mam podobnie.raz na jakis czas(rzadko czasem nawet 2tyg i 500km spokoj)poszarpnie,pogrymasi i przestaje.na co dzien czuc delikatniutkie wypadanie zaplonow jakby obroty byly za niskie(ok 600)na granicy telepania.niedlugo jade na reg .zaworow filtr paliwa,rozrzad,czyszczenie przep. i krokowca(przygotowanie pod LPG).

Tylko u mnie to nie jest tak, że poszarpuje. Jak zaczynają wypadać zapłony to mryga Check engine i silnik w ogóle nie ma mocy. Dziś jak mi się to przytrafiło to miałem problem ze zjechaniem ze skrzyżowania – dało się jechać tylko powoli na jedynce/dwójce.

BTW. Ja założyłem LPG "na żywioł" nic nie robiąc z samochodem po zakupie i chodzi identycznie na jednym jak i drugim paliwie ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez tadziol » 28 mar 2012, 09:44

jacobs napisał(a):Jeżeli cewka byłaby padnięta to zapłony wypadałyby na jednym/dwóch cylindrach. Tutaj błąd wskazuje na losowe wypadanie zapłonów.

zawsze na dwóch,bo tak pracuje cewka.
natomiast przyczyną P0300 może też być chwilowy brak kompresji.nie ma kompresji-nie ma zapłonu mieszanki-nie ma detonacji "słyszanej" przez KNOCK SENSOR-efekt –> P0300.
zawory wydechowe HLA czy płytka ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jacobs » 28 mar 2012, 10:04

tadziol napisał(a):zawory wydechowe HLA czy płytka ?

Z tego co wiem regulacja płytkowa.

Chwilowy brak kompresji czym spowodowany?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez tadziol » 28 mar 2012, 11:01

jacobs napisał(a):
tadziol napisał(a):zawory wydechowe HLA czy płytka ?

Z tego co wiem regulacja płytkowa.

Chwilowy brak kompresji czym spowodowany?

niedomykającymi się zaworami wydechowymi.
proponuję sprawdzić luz zaworowy na ciepłym silniku.
latasz na LPG,więc powinien mieć 0,3 mm na wydechach,dla bezpieczeństwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jacobs » 28 mar 2012, 11:10

Ok, to trzeba wziąć się za rozbieranie ;) Dzięki :)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Bo_Lo » 28 mar 2012, 17:23

madzia dzisiaj znowuswirowala tzn szarpala,telepala,raz nawet zgasla na swiatlach.pare przegazowek i jest ok(ok.tygodnia i 500km byl spokoj) nie wiem czy tych cewek nie wymienic.co sadzicie o tych OYODO?
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 02297.html
cena kusi
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tadziol » 28 mar 2012, 19:41

ja bym się nie zastanawiał,masz 12 m-cy gwarancji !
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Bo_Lo » 28 mar 2012, 20:30

jednak mam nadal watpliwosci czy problemem sa cewki. po tym incydencie zona spokojniie wrocila do domu(30km) i zero problemow,aczkolwiek przez caly czas sa delikatnie odczuwalne jakby lekkie wypadanie zaplonu,ale moze to nie ma zwiazku.podejrzliwie patrze na wtryski bo rano jeden cyka przez chwile,no i filtr paliwa.mysle ze poczekam jeszcze 2 tyg. do czasu jak oddam auto do wymiany filtra i regulacji zaworow i wtedy zobacze jak bedzie chodzic
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tadziol » 28 mar 2012, 20:36

bolo2610 napisał(a):bo rano jeden cyka przez chwile

nie wierzę.....
wtryski w benzynie są niebywale trwałe....
zacznij może od zaworów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Bo_Lo » 28 mar 2012, 20:40

wiem ale moja madzia stala cala zime na placu na glebokiej rezerwie , po czym w polsce na tej rezerwie potencjalni klienci robili jazdy probne.moze zaciagla syfu z baku. wlalem juz STP i do pelna wahy i problem wystepuje zdecydowanie zadziej niz na poczatku.ale zawory na bank mam do regulacji.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez decadent » 28 mar 2012, 22:34

Sprawdź sam luzy – pisałem instrukcję – byle nie na ciepłym w przeciwieństwie do tego co napisał kolega...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Bo_Lo » 28 mar 2012, 22:56

spoko,i tak auto jedzie na rozrzad i filtr paliwa wiec przy okazji te luzy ogarnie.zreszta nie mam szczelinomierza no i brak czasu i miejsca na takie operacje.apropo jak tam drgania? ja u siebi tez stwierdzilem ze sa-tablica rej.drzy ,ale mysle ze to wina zbyt niskich wolnych obrotow-wskazowka pomiedzy srodkowa a jedna wyzej kreska czyli ok600 .powinno byc ok 750-850 bo te co podaja w papierach niby 650 to jak auto nowe bylo a nie jak ma 12lat i 176tys
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez jacobs » 29 mar 2012, 00:12

bolo2610 napisał(a):bo te co podaja w papierach niby 650 to jak auto nowe bylo a nie jak ma 12lat i 176tys

Ja miałem 20letniego FS'a który trzymał wolne obroty na 650 i nie drgał, więc mało celny argument.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323