Witam.
Jakiś czas temu pojawił mi się problem z kontrolką ,,check engine" i czasami od wielkiego dzwonu przy zmianie z 2 na 3 lekko szarpnęło silnikiem jakby utracił na chwilę moc. postanowiłem kupić nową cewkę i ja zamienić aby sprawdzić czy to wina cewki. Po przejechaniu na nowej cewce ok 40 km , silnik rozgrzany , rozpędzanie samochodu po redukcji prędkości silnik stracił moc i kontrolka check engine zaczęła migać – efekt wypadanie zapłonu. Po wyłączeniu go i ponownym uruchomieniu odpalił i normalnie sie zachowywał – dojechałem do warsztatu i diagnoza taka jak wyżej napisałem ,,wypadanie zapłonu . Zamieniliśmy na poprzednią cewkę i gra jak wcześniej. Problem jest w tym że chciałbym sprawdzić tą nową cewkę czy jest oki bo mogę ja oddać w ramach gwarancji . Jeżeli możecie podpowiedzcie mi jaka wartość powinna mi wyskoczyć na multimetrze w omach i jak poprawnie ja zmierzyc ( ma 3 piny do kostki).
Dopisano 30 gru 2016, 10:49:
Znalazłem w necie (mam nadzieję ze do 1,6 też te same parametry)
ZM 8.0—12.0 kilohms
FS 7.2—10.8 kilohms
Jednak jeszcze pofatyguje się do elektomechanika zobaczymy co on mi powie i poinformuję was.
cewka zapłonowa
Strona 1 z 1
- Załączniki
-
cewki i kable.pdf
- (79.32 KiB) Pobrane 63 razy
- Od: 12 gru 2016, 22:28
- Posty: 7
- Auto: Mazda323F 1,6 16 V
Byłem u elektromechanika i powiedział ze sprawdzić się tego typu cewki nie da i najlepiej wymienić na nowa. Nie będę komentował jego odpowiedzi bo szkoda klawiatury. Jest na gwarancji wiec wymienię na nową i już.
- Od: 12 gru 2016, 22:28
- Posty: 7
- Auto: Mazda323F 1,6 16 V
Piotr1978A napisał(a):Nie będę komentował jego odpowiedzi bo szkoda klawiatury.
no i masz racje jak się nie znasz
Sam możesz wykonać test i przy uruchomionym silniku w pełnej ciemności sprawdzić czy nie przebija do pokrywy zaworów, pogazować i obserwować, można jeszcze zrobić mgiełkę z wody jakimś psikaczem co zasymuluje dużą wilgotność.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość