Szybkie nagrzewanie silnika

Postprzez Listonosz_ » 30 gru 2015, 15:03

Witam serdecznie
Mam taki problem
Od jakiegoś czasu mazda szybko mi się nagrzewa i nawet przegrzewa, podczas normalnej jazdy wskaźnik temperatury dochodzi do 3/4 wskazówki, praktycznie cały czas chodzą wentylatory chłodnicy, nie wspomnę już o jeździe w korku, a teraz na dworze są temperatury ujemne więc latem byłoby gorzej.
Zauważyłem, także, że nawet jak silnik jest rozgrzany to trudno o to by w aucie było ciepło.
Możecie pomóc?
Listonosz_
 

Postprzez hak64 » 30 gru 2015, 15:27

Sprawdź pompę wody! Jeśli temperatura zbyt szybko rośnie, to może być tylko wina pompy, albo uszczelki pod głowicą (wtedy temperatura spalin gotuje płyn i wywala go przez zbiorniczek wyrównawczy.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez xedos1972 » 30 gru 2015, 19:49

zacznij od sprawdzenia termostatu ,pewno jest zamknięty i silnik pracuje na krótkim obiegu .jeśli jest pełny obieg płynu chłodzącego to górny wąż będzie gorący a dolny będzie chłodniejszy, bo płyn wraca z powrotem do silnika tą drogą ,zacznij od tego .jak by to była uszczelka po głowicą to by przybywało płynu lub oleju zależy gdzie walnie uszczelka i kisiel na korku .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez zadra » 31 gru 2015, 00:50

nawet jak silnik jest rozgrzany to trudno o to by w aucie było ciepło

moim zdaniem TU jest odpowiedź..
zacznij od sprawdzenia termostatu ,pewno jest zamknięty i silnik pracuje na krótkim obiegu


stawiam szampana Picolo, że to termostat..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez hak64 » 31 gru 2015, 13:30

Gdyby to był zamknięty termostat, jak sugerujecie, to krótki obieg płynu (przez nagrzewnicę) nie dawałby takich objawów "nawet jak silnik jest rozgrzany to trudno o to by w aucie było ciepło."
Z kolei otwarty termostat powoduje wydłużone nagrzewanie silnika.
Może miałeś kiedyś za mało płynu i dolałeś, ale nie odpowietrzyłeś układu? Słabe ogrzewanie może byc skutkiem zapowietrzonego układu chłodzenia.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez Listonosz_ » 31 gru 2015, 14:18

dziękuje za pomoc.
okazało się, że układ był zapowietrzony i nie było płynu w chłodnicy, chociaż w zbiorniczku wyrównawczym był full,nawet nie było żadnych wycieków, bo w garażu sucho, ale odpowietrzone i płyn dolany
pozdrawiam
Listonosz_
 

Postprzez xedos1972 » 31 gru 2015, 16:14

Wychodzi na to że masz walnięty korek w chłodnicy , w korku jest wbudowany zawór podciśnieniowo-nadciśnieniowy. Jeśli ciśnienie w układzie wzrasta , następuje otwarcie tego zaworu i wypływ nadmiaru do zbiorniczka .Gdy ciecz w układzie ochładza się, wówczas po otwarciu zaworu podciśnieniowego w korku chłodnicy ciecz przepływa ze zbiornika z powrotem do chłodnicy. U ciebie wychodzi na to że wywala cały czas w zbiorniczek a nie ma powrotu ,jedyne co to teraz obserwuj czy tak będzie się działo po uzupełnieniu płynu w chłodnicy .
Ps .dziwie mnie trochę czemu nie zacząłeś od sprawdzenia poziomu płynu a to chyba pierwsze działanie jakie należy podjąć .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Listonosz_ » 12 sty 2016, 22:36

ciekło przez instalacje LPG , parownik, wąż albo zacisk już był sparciały.
Dość szybko po instalacja dwa lata i porządna założona

xedos1972
właśnie zmyliło mnie to, że w zbiorniczku wyrównawczym było tak jak się należy, dlatego nie zaglądałem do chłodnicy, ale całe życie się człowiek uczy
Listonosz_
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323