Problemy z opóźnioną reakcją gazu 323f BJ 1,5 1999

Postprzez matei88 » 26 kwi 2011, 15:55

Witam!

Trochę poczytałem forum, ale nigdzie nie znalazłem problemu, który występuje u mnie. Mianowicie nie mając wrzuconego biegu i lekko gazując obroty ładnie rosną. Problem zaczyna się, gdy gaz przycisnę trochę mocniej. Przyciskając gaz, obroty wzrastają do około 950, następnie leciutko spadają a później dalej rosną. Zastanawiałem się czy to nie problem z linką. Więc utrzymałem trochę autko na 1000 obrotach i następnie niezbyt mocno docisnąłem pedał gazu. Sytuacja się powtarza. Rośnie do około 1900, lekko spada a następnie rośnie normalnie. Dopiero powyżej 3000 obrotów zjawisko nie jest wykrywalne. Niestety odbija mi się to na jeździe i jest zauważalne na jedynce czy dwójce. Bez przytrzymania sprzęgła samochód nie jedzie płynnie tylko zaczyna szarpać. Przed pojechaniem do elektronika (bo sądzę, że jest to usterka w komputerze) chciałbym wyeliminować wszelkie aspekty dotyczące mechaniki. Czy ktoś miał podobny problem?? Co o tym sądzicie.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję:)
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 16:45
Posty: 10

Postprzez Gustawpl » 26 kwi 2011, 21:18

Generalnie to zaraz niech pomyślę...... może być wszystko co się znajduje pod maską.
Problem zaczyna się, gdy gaz przycisnę trochę mocniej. Przyciskając gaz, obroty wzrastają do około 950, następnie leciutko spadają a później dalej rosną
tu pomyślałem nad przepływomierzem
Więc utrzymałem trochę autko na 1000 obrotach i następnie niezbyt mocno docisnąłem pedał gazu. Sytuacja się powtarza. Rośnie do około 1900, lekko spada a następnie rośnie normalnie.
tu pomyślałem nad lewym powietrzem\brudnym filtrem powietrza albo brudnej przepustnicy
Dopiero powyżej 3000 obrotów zjawisko nie jest wykrywalne
Tu znowu Cewka mi przyszła do głowy
Bez przytrzymania sprzęgła samochód nie jedzie płynnie tylko zaczyna szarpać
tu umierające sprzęgło\docisk sprzęgła
Przed pojechaniem do elektronika (bo sądzę, że jest to usterka w komputerze)

tu pomyślałem że dopiero co nabyłeś Mazdę i nie masz o niej pojęcia i koniecznie chcesz żeby ci jakiś "kowalski" narobił bigosu pod maską.

Jak bedziesz wymieniał po kolei to trafisz – wydasz wiecej niz jest warty samochód ale trafisz. Jedź do serwisu- tylko nie do "kowalskiego" tylko do serwisu. Jak jesteś z Warszawy\okolic to jedź do Jaksy wydasz pare zotych ale przestaniesz sie wkurzać ze szukasz już któryś dzień i nadal jest to samo.
Z rzeczy które możesz zrobić sam to sprawdzenie filtra powietrza, sprawdzenie szczelności dolotu powietrza, czyszczenie przepływomierza, czyszczenie przepustnicy.
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze

Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 21:41
Posty: 96
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323