Zakupiłem ostatnio kolejny gadżet – mirnik ciśnienia sprężania i zrobiłem pomiary, aby sprawdzić stan silnika. Wszystko wg instrukcji na ciepłym silniku gaz wciśniety przy kręceniu i tak:
1) 15
2) 15
3) 15
4) 14,8
+/– 0,1 na każdym cylindrze . Jednostka pomiaru Bary.
Przebieg 214000 ,realny to pewnie około 300 bo był kręcony licznik 4,5 tkm na gazie.
Kompresja wg manuala jaka powinna być to 13,73 Bar.
Jak jest u was w tym temacie???
Kompresja silnika ZM
Strona 1 z 1
ja miałem przy zakupie auta po okolo 14 bar na cylindrach w ZL czyli tez troche wyzej niz w manualu. Tłumaczyłem sobie to tym że sprzęt pomiarowy mógłbyć niewykalibrowany, albo że olej się dostaje do pierścieni uszczelniających i dodakowo usczelnia. Spróbuj zrobic probe olejowa jeszcze powinno byc opisane w internecie jak sie to robi, chociaż ten test chyba się robi jak się ma za niskie ciśnienie.
- Od: 11 mar 2013, 18:32
- Posty: 61
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999
Doczytałem jeszcze że,jeżeli wynik odczytu ciśnienia sprężania jest znacznie wyższy od specyfikacji producenta silnika, oznacza to,że w cylindrze zebrała się znaczna ilość nagaru .Używanie świecy o wyższym zakresie ciepła może czasami pomóc skorygować ten problem.
U mnie przekracza niewiele więc chyba zostawię tak jak jest.
U mnie przekracza niewiele więc chyba zostawię tak jak jest.
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości