Przerywa podczas jazdy. pomocy!

Postprzez TurboLewarek » 8 mar 2013, 01:14

Witam. Co dziennie dojeżdżam do pracy 20 km auto trzymam w ogrzewanym garażu i ostatnio po przejechaniu ok 18 km zaczyna przerywać tak jak by paliwa nie miała, lecz po wciśnięciu sprzęgła i dodaniu gazu spada z obrotów (kilka razy nawet zgasła) a następnie wkręca się na obroty i po tym zabiegu już jest ok, lecz po kilku minutach problem znowu się powtarza. Dziwi mnie fakt że gdy auto stoi 9 godzin na dworze i wracam do domu to nie ma żadnych problemów. Bardzo proszę o odpowiedź co może być przyczyną takiego zachowania. Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 01:03
Posty: 6
Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.

Postprzez xedos1972 » 8 mar 2013, 17:19

tak na szybko to sprawdź błędy masz taką możliwość jest na forum, chyba że ECU nie wygeneruje żadnego błędu to będziemy myśleć .

instrukcja sprawdzenia błędów ECU :

zworka między pinami GND+TEN
Próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) między pinami Fen i B+ lub + akumulatora
próbnik z diody najlepiej zrobić sobie na kablu aby dioda nam wymigała błędy w kabinie jak będziemy siedzieć na siedzeniu i włączymy zapłon
http://zapodaj.net/70b9cd8cea577.jpg.html– podłączenie
http://zapodaj.net/68b256ae3ffbe.jpg.html -dioda
anoda czyli plus do pinu B+ katoda +rezystor do pinu Fen
kluczyk na ON (nie zapalamy silnika) i odczytanie kodu błyskowego diody to test KOEO (Key On, Engine Off).
Po krótkim czasie tester powinien zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów
Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem.
jeśli nie będzie błędów to tester nic nie pokaże ale to oczywiste-dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez TurboLewarek » 9 mar 2013, 01:21

Zrobiłem ten test o którym mówisz i nic nie wykryło. Kontrolki na desce raz się palą raz nie. Gdy się palą to wystarczy że w czasie jazdy (oczywiście bardzo wolnej jazdy) wyłączę silnik i ponownie go uruchomię kontrolki gasną lecz gdy tylko się zatrzymam z powrotem się zapalają. Dzisiaj właśnie podczas jazdy zgasiłem i odpaliłem by kontrolki zgasły i auto jechało bez szarpania więc nie wiem czy to wina tych kontrolek czy nie. A czy to możliwe że przez to że dłuższy czas jeździłem na tych kontrolkach i teraz komputem czasami ma jakieś zakłócenia?
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 01:03
Posty: 6
Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.

Postprzez xedos1972 » 9 mar 2013, 07:12

o jakich kontrolkach piszesz ? abs/tcs off/tcs ? jeśli tak to nie ma to wpływu na to o czym piszesz.
jeśli test z dioda zrobiłeś poprawnie i dobrze połączyłeś rezystor do odpowiedniej nóżki diody to pozostaje szukanie po omacku. świece jaki mają przebieg ?, kable zapłonowe nie mają przebić , i na koniec cewki mogą tracić swoją sprawność , gdzieś czytałem że średni przebieg to około 120 tyś .
Wszelkie utrudnienia w przeskoku iskry na elektrodach świec zapłonowych zwiększają obciążenie cewki i prowadzą do jej uszkodzenia.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez TurboLewarek » 9 mar 2013, 16:09

Nie wiem jaki przebieg mają świece dlatego że nie dawno ją kupiłem. Ale nie dawno robiłem rozrząd i z ciekawości zajrzałem do nich i myślę że wszystko z nimi ok. Co do przewodów to nie mają przebicia i myślę że nie ma sensu ich wymieniać. A co do cewki to wydaje mi się że jak by było coś z nią nie tak to zawsze na rozgrzanym silniku by przerywała. Dzisiaj znowu zrobiłem ten sam kurs do pracy i jak pisałem wcześniej wyłączyłem silnik jak poprzednio, kontrolki zgasły i auto jechało bez przerywania. Więc jeżeli to nie wina tych kontrolek o których piszesz to nie mam zielonego pojęcia co może być z nią nie tak.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 01:03
Posty: 6
Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.

Postprzez xedos1972 » 9 mar 2013, 18:52

a przed wymianą rozrządu jak było , może coś gość przy wymianie poknocił sprawdź czujnik położenia wału .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez TurboLewarek » 10 mar 2013, 21:29

Przed wymianą było ok. Rozrząd wymieniałem z moim kuzynem i po wymianie było wszystko ok tylko 6 dni temu zaczęła przerywać. Od wymiany minął ok miesiąc. Dzisiaj byłem w dłuższej trasie ok 40 km i jechałem bez tych świecących kontrolek i wszystko było super. Dlatego mi się wydaje że to one mają z tym coś wspólnego.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 01:03
Posty: 6
Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.

Postprzez xedos1972 » 11 mar 2013, 00:22

jeśli palą ci się kontrolki abs/tcs off/tcs to sprawa dotyczy tylko i wyłącznie abs-u+ kontrola trakcji czyli TCS .podczas rozruchu silnika abs wykonuje samo diagnostykę i sprawdza cały układ . powodem zapalania się kontrolek jest najczęściej padający czujnik i pierwsze padają tylne (przerabiałem to i jak pewno większość na forum ) jak ci się zapalą to spróbuj odczytać błędy wystarczy zworka (kawałek drutu) między pinami GND+TBS, przekręcenia kluczyka na ON (nie zapalanie silnika) i odczytanie kodu błyskowego kontrolki ABS na desce rozdzielczej a dowiesz się który czujnik powoli pada.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez TurboLewarek » 11 mar 2013, 20:41

Wiem jak to się robi bo robiłem to już kilka razy. Tylko że kontrolki się palą a błędu nie wykrywa.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 01:03
Posty: 6
Auto: Mazda 323F/BJ/1.5 16V/1999r.

Postprzez xedos1972 » 12 mar 2013, 07:27

TurboLewarek napisał(a):Wiem jak to się robi bo robiłem to już kilka razy. Tylko że kontrolki się palą a błędu nie wykrywa.
też tak miałem jak kontrolki się paliły to błędów nie mogłem wymigać dopiero jak za którymś zapaleniem silnika zgasły to mogłem sprawdzić ,u mnie winny był moduł abs ,wymieniłem i do tej pory spokój .widzę że masz ZL-a z pierwszej fazy produkcji to pewno moduł jest jeszcze odkręcany od pompy bo później to zostało zmienione . co u ciebie nie gra ciężko stwierdzić ale moim zdaniem te kontrolki odpowiadają za awarię układu abs+tcs
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323