jak naprawi pęknietą osłone przegubu ?
Strona 1 z 1
Mam pekniętą do okoła osłone przegubu byłem dizś wymienic u mechanika na pocżatku miało kosztować 89 zł razem z osłoną potem okaząło sie że okołó 100 zł no ok jak przyszło co do czego okazało sie że jest zapiecozna i nei idzie wybić gość stwierdził że musi jechać na wyciskarke i dodatkowo 100zł no i zaznaczył że moze pójśc łożysko 130zł dodatkowo no to stwierdziłęm że do d.. taki interes Czy maci ejakiś pomysł jak wymienic ta gumę bez tkaic hceregieli i kosztów jak na razi epostanowiełm nawalić grafitowego smaru i jakąś taśmą okleić ta osłone nie wiem czy dobry pomysł moze wy macie jakieś sugestie czy to narazie bedzie dobre rozwiązanie
?
Ostatnio edytowano 7 sie 2006, 17:08 przez Cichy1977, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 cze 2006, 21:20
- Posty: 18
- Auto: xedos 2.0 V6 94
pytałem oto mechanika ale stwierdził że nie da rady, no ale jak to nie da rady jak i tak musiałby wymontowąć półoś aby zawieść na wyciskarke no chyab że nei udłąo by si egumy przeciągnac no ale sam nie wiem niehc ktoś mądrzejszy sie wypowie ja myśłe że chyba kase chciał zedrzeć chyba żę się myle 
- Od: 21 cze 2006, 21:20
- Posty: 18
- Auto: xedos 2.0 V6 94
jak masz troche odwagi, to zrobisz to max w godzine (po ciemku). wystarczy:
1. zdjąć koło
2. odkręcić sworzeń kluczem 17 z tego co pamiętam
3. wywalić obejmę z dużej części osłony
4. odgiąć amortyzator z pierdołami tak żeby wyszły ci bebechy przegubu
5. zdjąć takie "łożysko" w przegubie ono trzyma się na metalowym oringu chyba
6. potem zdjąć mniejszą obejmę na uszkodzonej osłonie
7. zdjąć osłonę, założyć nową, napchać tam smaru i potem wszystko w odwrotnej kolejności
Zrobiłem to w godzine u siebie nie mając takiej instrukcji a mechanikiem nie jestem więc chyba jednak sie da
A jak sie zapiekło to przecież można zapieczoną gumę zeskrobać... nie rozumiem, co tu jest do wyciskania??
nawet nie trzeba odkręcać śruby od półosi więc i łożyska nie ruszasz...
półosi nie trzeba wyciągać ani od strony skrzyni ani od strony koła...
albo poprostu zmień mechanika
1. zdjąć koło
2. odkręcić sworzeń kluczem 17 z tego co pamiętam
3. wywalić obejmę z dużej części osłony
4. odgiąć amortyzator z pierdołami tak żeby wyszły ci bebechy przegubu
5. zdjąć takie "łożysko" w przegubie ono trzyma się na metalowym oringu chyba
6. potem zdjąć mniejszą obejmę na uszkodzonej osłonie
7. zdjąć osłonę, założyć nową, napchać tam smaru i potem wszystko w odwrotnej kolejności
Zrobiłem to w godzine u siebie nie mając takiej instrukcji a mechanikiem nie jestem więc chyba jednak sie da
A jak sie zapiekło to przecież można zapieczoną gumę zeskrobać... nie rozumiem, co tu jest do wyciskania??
nawet nie trzeba odkręcać śruby od półosi więc i łożyska nie ruszasz...
półosi nie trzeba wyciągać ani od strony skrzyni ani od strony koła...
albo poprostu zmień mechanika
- Od: 11 maja 2006, 10:21
- Posty: 43
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX-3 1.6 B6-DOHC+LPG
Tak nawet pokazuje manual ale w tym przypadku rozbierasz tez zwrotnice i sporo innych dupereli – myslę ze jest to do zrobienia , tylko jak juz masz wszystko zdemontowane mozna wycisnąc zapieczony przegub na prasie przelotowej ( teraz pytanie....jak mocno jest zapieczony? )Loczek napisał(a):A jakby spróbować wyjąc całą pół oś i z drugiej strony zalozyc nowa osłone tzn od strony skrzyni.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Manual daje taką dziwną procedurę bo według mazdy zewnętrznych przegubów nie można demontowac. Chyba tylko po to aby jak padnie przegub zewnętrzny trzeba było kupic kompletną półoś
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):jak padnie przegub zewnętrzny trzeba było kupic kompletną półoś
Jak sie orientowałem u siebie jaka jest róznica cenoiwa pomiędzy przegóbem a pół osia kompletną to pan mi powiedział ze niestety ale niema możliwości sprowadzenia całęj półosi i musiałem sie meczyć z przegóbem tyle że ja go kątówka zciołem, uważając zebym wieloklinu nie pokiereszował.
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
w Czestochowskim servisie mazdy za oryginalna polos z przegubem (bo tylko takie komplety maja) 2100zl
Ta mila pani co tam pracowala zaproponowala zebym gdzies indziej poszukal bo chyba sie nie pyli. Tak swoja droga to niezly meksyk masz jak jest tak zapieczone.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 6 sty 2006, 21:38
- Posty: 16
- Skąd: Częstochowa
- Auto: MX3 1.8 24V6 K8
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości