kunio2003 napisał(a):1. Przy jeździe na zakręcie czasami słychać z okolic przednich kół odgłos przypominający szuranie, stukanie...
Precyzując ów dźwięk – jest to
terkotanie, które słychać na skręconych chołach zwłaszcza, gdy wtedy przyspieszamy. Im więcej depniemy, tym bardziej terkotanie słychać. Oczywiście proces taki jest zabójczy dla przegubów, bo to one ten dźwięk z siebie wydają. Jeśli ktoś dba o przeguby (nawet nowe), to na skręconych kołach (zwłaszcza na skrzyżowaniu) nie garuje Madzi na max'a. Wtedy przeguby żyją wieki...
Który to przegub: Ano prawy, jeśli terkotanie słychać na skręconych kołach w lewo. Bądź lewy, jeśli terkotanie słychać na kołach skręconych w prawo. Oba, jeśli terkotanie słychać na kołach skręconych w lewo bądź w prawo. Oczywiście mowa jest o
przegubie zewnętrznym.
Koszt przegubu: uzależniony jest od tego, czy masz ABS, czy też i nie oraz od pojemności silnika (jego mocy):
– Bez ABS'u – MX-3 1.9I 16V 90--> DOHC

!!!! – 180zł (Oryginał)
– Bez ABS'u – MX-3 1.9I 16V 90--> DOHC

!!!! – 145zł (JC)
– Z pierścieniem ABS – MX-3 1,6 16V 89-94 – 285zł (Oryginał)
– Z pierścieniem ABS – MX-3 1,6 16V 89-94 – 238zł (JC)
Przykładowe ceny podane są ze strony moto.sklep.pl.
kunio2003 napisał(a):2. Po zmianie kapci na zimowe (wraz z felgami) zauważyłem na dodatek, że trochę kierownica buja mi się lewo – prawo podczas jazdy
Jest to zapewne spowodowane tym, iż do tej pory jeździłeś na oponach znacznie szerszych (np. 185 lub 195) za obecnie na zimówkach masz węższy bieżnik (155). Przez to koła są bardziej podatne na koleiny (gorzej je wybierają) oraz myszkowanie. To prawie tak, jakbyś jechał maluchem a nie Mazdą

kunio2003 napisał(a):3. Przy szybkiej jeździe (autostrada) odczuwalne jest rytmiczne lekkie szarpanie proporcjonalnie częste do szybkości jazdy (im szybsza jazda, tym częstotliowość większa)
I założe się, że pojawiło się to tuż po zmianie kół + opon na zimowe. Jest to prawdopodobnie spowodowanie złym wyważeniem/niewyważeniem kół. Im szybciej jedziesz, bym siła odśrodkowa wprawia koło w większe bicie, co generuje drgania na ukladzie zaweszenia i kierowniczym. Jest to dosyć niezdrowe dla zarówno jednego, jak i drugiego, gdyż doprowadza do szybszego zużycia elementów tam pracujących. Pojedź sobie do warsztatu oponiarskiego i niech Ci wyważą kołą, a problem powinien zniknąć.
kunio2003 napisał(a):4. Czasem przy delikatnym hamowaniu słychać pojedynczy stuk, gdy samochód już właściwie wyhamował i szczęki chyba już puszczają tarcze hamulcowe
W układzie hamulcowym masz już przyrdzewiałe zaciski i ona tak hałasują. Trzeba byłoby zobaczyć, co tak się zachowuje. Może należałoby oczyścić i przesmarować w/w zaciski albo nawet wymienić, używając zestaw naprawczy.
Zagadaj z
Jaksa – Jarek --> Nasze wsparcie techniczne tego
FORUM. Dowiesz się więcej o możliwościach i kosztach naprawy.
Powodzenia.