FOTORELACJA – podgrzewane lusterka MX-3
1, 2
witam,
gdzie przebiegaja przewody ogrzewania tylnej szyby i w ktorym miejscu najlepiej sie podpiac z ogrzewaniem lusterek?
czy oprocz mat grzewczych, przewodow, czasu i cierpliwosci bede czegos jeszcze potrzebowal aby wszystko dzialalo jak trzeba?
moze ktos kto montowal ogrzewanie lusterek u siebie, podzieliby sie swoim doswiadczeniem i napisal krotko w punktach step by step jak to zrobic w mx3?
pozdrawiam
gdzie przebiegaja przewody ogrzewania tylnej szyby i w ktorym miejscu najlepiej sie podpiac z ogrzewaniem lusterek?
czy oprocz mat grzewczych, przewodow, czasu i cierpliwosci bede czegos jeszcze potrzebowal aby wszystko dzialalo jak trzeba?
moze ktos kto montowal ogrzewanie lusterek u siebie, podzieliby sie swoim doswiadczeniem i napisal krotko w punktach step by step jak to zrobic w mx3?
pozdrawiam
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
Już te klimaty przewijały się dwa albo trzy razy przez FORUM (przynajmniej za mojej kadencji), więc wystarczy tylko poszukać a znajdziesz.
Na dzień dobry mogę Ci pdać takie linki:
Podgrzewane lusterka
Kierunki w lusterkach
Co do ogrzewania, to warto nabyć jeszcze przekaźnik i wpiąć się pod przełącznik ogrzewania na desce rozdzielczej. Wtedy będziesz sterował ogrzewaniem dla lusterek włącznikiem ogrzewania szyby tylnej. No i nie spalisz przełącznika zbyt dużym obciążeniem. Nie szukać wiązki kabli od obrzewania. Zainteresuj się włącznikiem...
Powodzenia.
Na dzień dobry mogę Ci pdać takie linki:


Co do ogrzewania, to warto nabyć jeszcze przekaźnik i wpiąć się pod przełącznik ogrzewania na desce rozdzielczej. Wtedy będziesz sterował ogrzewaniem dla lusterek włącznikiem ogrzewania szyby tylnej. No i nie spalisz przełącznika zbyt dużym obciążeniem. Nie szukać wiązki kabli od obrzewania. Zainteresuj się włącznikiem...
Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
no tak grzebalem w wyszukiwarce forum i umknol mi ten temat... sam nie wiem jakim sposobem, widac slabo szukalem.
wielkie dzieki za odpowiedz !
po swietach zaczynam montaz to opisze jak poszlo i moze porobie przy okazji jakies fotki podczas montazu
wielkie dzieki za odpowiedz !
po swietach zaczynam montaz to opisze jak poszlo i moze porobie przy okazji jakies fotki podczas montazu
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
No koniecznie napisz jak poszło i jak wyszło!! Potem ja sie zabiore za majsterkowanie
Powodzenia
Powodzenia
teraz nie wiem jak sie zabrać za te lusterka żeby nie popękały język
Podgrzej obudowe opalarką i dasz rady
Witam,
mam taki drobny problem ze zrobieniem sobie lusterek ogrzewanych – z lektury forum wynika, że najlepiej się z nimi podpiąć pod przekaźnik ogrzewania tylnej szyby. OK. więc kabelki z lusterka przeciągnąłem do środka drzwi, jeden tam zostawiłem – zmasuję go z drzwiami, a drugi przeciągnąłem przez plastikową ramkę na zewnątrz drzwi, przeciągnąłem przez gumowa elastyczną osłonę wiązki elektrycznej i.... tu się zaciąłem – bo tak, jak z drzwi wiązka wychodziła przez plastikowa ramkę, tak do środka pojazdu wchodzi już nie przez ramkę, ale przez coś w rodzaju wtyczki – nie da się tam przecisnąć dodatkowego kabla.
Czy ktoś mógłby opisać mi jak to zrobić, ale tak łopatologicznie, jak pięciolatkowi?
z góry dziękuję
pozdrawiam
dw.
mam taki drobny problem ze zrobieniem sobie lusterek ogrzewanych – z lektury forum wynika, że najlepiej się z nimi podpiąć pod przekaźnik ogrzewania tylnej szyby. OK. więc kabelki z lusterka przeciągnąłem do środka drzwi, jeden tam zostawiłem – zmasuję go z drzwiami, a drugi przeciągnąłem przez plastikową ramkę na zewnątrz drzwi, przeciągnąłem przez gumowa elastyczną osłonę wiązki elektrycznej i.... tu się zaciąłem – bo tak, jak z drzwi wiązka wychodziła przez plastikowa ramkę, tak do środka pojazdu wchodzi już nie przez ramkę, ale przez coś w rodzaju wtyczki – nie da się tam przecisnąć dodatkowego kabla.
Czy ktoś mógłby opisać mi jak to zrobić, ale tak łopatologicznie, jak pięciolatkowi?
z góry dziękuję
pozdrawiam
dw.
- Od: 5 maja 2005, 16:48
- Posty: 86
- Skąd: Warszawa
donwito napisał(a):Czy ktoś mógłby opisać mi jak to zrobić, ale tak łopatologicznie, jak pięciolatkowi?
Ściślej mówiąc przechodzi przez kostkę. Zobacz w którym miejscu w kostce nie przechodzi żaden przewód, przewierć tam małą dziurkę i przeciągnij kabelek. Troche z tym zabawy ale jest do zrobienia.
marek napisał(a):donwito napisał(a):Czy ktoś mógłby opisać mi jak to zrobić, ale tak łopatologicznie, jak pięciolatkowi?
Ściślej mówiąc przechodzi przez kostkę. Zobacz w którym miejscu w kostce nie przechodzi żaden przewód, przewierć tam małą dziurkę i przeciągnij kabelek. Troche z tym zabawy ale jest do zrobienia.
Czyli bez demontażu deski się nie da? Liczyłem na to, że się da
Dzięki w każdym razie.
- Od: 5 maja 2005, 16:48
- Posty: 86
- Skąd: Warszawa
donwito masz może el. regulowane lusterka? W swojej 323 wykorzystałem oryginalną instalację pod nie (z jednej strony 3 kable zakonczone są kostką w każdych drzwiach, a z drugiej spotykają się we wspólnej wtyczce w miejscu, gdzie powinny być przyciski do ich regulacji).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin napisał(a):donwito masz może el. regulowane lusterka? W swojej 323 wykorzystałem oryginalną instalację pod nie (z jednej strony 3 kable zakonczone są kostką w każdych drzwiach, a z drugiej spotykają się we wspólnej wtyczce w miejscu, gdzie powinny być przyciski do ich regulacji).
Pozdrawiam
jak najbardziej mam
ale nie bardzo to sobie wyobrażam: po tym samym kablu idzie prąd do podgrzewania lusterek i do ich regulacji?
i jak ten prąd się nie pomyli, co ma teraz robić?

- Od: 5 maja 2005, 16:48
- Posty: 86
- Skąd: Warszawa
donwito napisał(a):Czyli bez demontażu deski się nie da? Liczyłem na to, że się da
Da się bez demontażu. Jedynie trzeba pościągać boczki koło nóg kierowcy i pasażera, a po stronie kierowcy również puszke z bezpiecznikami bo przeszkadza.
Ja podszedłem wkrętarką od zewnątrz.
marek napisał(a):donwito napisał(a):Czyli bez demontażu deski się nie da? Liczyłem na to, że się da
Da się bez demontażu. Jedynie trzeba pościągać boczki koło nóg kierowcy i pasażera, a po stronie kierowcy również puszke z bezpiecznikami bo przeszkadza.
Ja podszedłem wkrętarką od zewnątrz.
od zewnątrz wymagałoby to albozdjęcia drzwi, albo przynajmniej wymontowania ich ogranicznika, żeby się otwierały na całym zawiasie. inaczej tego nie widzę. od wewnątrz skoro mówisz, że się da, to spróbuje podejść wkrętarką bez demontażu deski, tylko pozbędę się tej puszki z bezpiecznikami.
a póki co wylazł mi lepszy problem – chciałem założyć z powrotem boczki drzwi, bo ostatnio jeżdziły tylko na kołkach wciskowych, bez przykręcania śrubami, i okazało się, że cały dół z przodu jest mokry. musiało się to stać dziś w nocy lub rano, podczas jazdy, bo wcześniej je oglądałem i były suche. raczej w nocy, bo są mokre ale już z lekko podgniłym nalotem.
no i teraz zagwozdka – skąd to leci, akurat w to miejsce? uszczelki całe...
jutro jedziemy z żoną do myjni – żona będzie lać, a ja szukać dziury
- Od: 5 maja 2005, 16:48
- Posty: 86
- Skąd: Warszawa
Podgrzewane lusterka jak większość wie to element wyposażenia, którego MX-3 nie ma, a który może skutecznie umilić życie
Żeby to zmienić potrzebujemy około 30 zł. i dwóch godzin wolnego czasu 
Oto co jest konieczne do instalacji podgrzewanych lusterek:
– maty grzewcze dwie sztuki, ja zakupiłem je na allegro, koszt wraz z przesyłką około 15 zł.,
– taśma dwustronnie klejąca do klejenia lamp samochodowych, lusterek itp., koszt około 10 zł.,
– szpatułki do podważenia wkładu lusterka,
– suszarka lub opalarka,
– kabelek którym zasilimy maty, około 60 cm. na każde lusterko
– rozpuszczalnik do oczyszczenia wkładu lusterka.
Potrzebujemy jeszcze lusterko:
Przed zdemontowaniem lusterka zdejmujemu boczek drzwi -->FOTORELACJA – Demontaż przednich i tylnych boczków
Po zdjęciu boczka, wypinamy kostkę zasilającą silniczek sterujący ustawieniem lusterka.
Lusterko jest zamontowane na trzy śruby, ukryte pod trójkątną osłoną(mocowana na zatrzaski-należy ją podważyć i odciągnąć):
Lusterko jest dodatkowo przyklejone na taśmę dwustronną dlatego po odkręceniu śrub musimy je "oderwać", następnie wyciągamy kostkę z kablami.
Aby wyjąć wkład lusterka należy je porządnie podgrzać suszarką, a następnie delikatnie podważyć szpatułką, przy zachowaniu odrobiny ostrożności bezproblemowo się odklei.
Tak wygląda to w manualu:
A tak robiłem to ja:
Plastykowa obudowa wkładu zamontowana jest na dwóch zatrzaskach na dole, które powinny się wypiąć przy odklejaniu oraz na dwóch tj. zawiasach na górze.
Mając wyjęty wkład, musimy wydobyć szkło z obudowy. Po podgrzaniu robi się ona nieco bardziej elastyczna dzięki czemu możemy delikatnie wyjąć lusterko. Żeby to zrobić odciągamy część obudowy znajdującą się na krawędzi lusterka, jednocześnie próbując je podważyć. (najtrudniejsza część całego zabiegu ze względu na ryzyko pęknięcia podgrzanego szkła)

Teraz możemy oczyści szkło z resztek starego kleju i taśmy:
Gotowe:
Przyklejamy matę grzewczą do szkła z podłączonymi do niej kablami zasilającymi:
Kable należy poprowadzić wzdłuż istniejącej instalacji która zasila silniczek sterujący lusterkiem.
Odkręcamy trzy śrubki znajdujące się od spodu lusterka co umożliwi przeciągnięcie kabli.
Plastikową część wkładu lusterka oklejamy taśmą dwustronną, aby móc przykleić szkło. Taśmę warto nieco podgrzać, lepiej wtedy przylega do klejonej powierzchni.
Możemy już wszystko składać oczywiście w odwrotnej kolejności
Jeśli chodzi i podłączenie lusterka do instalacji elektrycznej samochodu, ja zrobiłem to poprzez wpięcie się do zasilania sterowania elektrycznymi szybami. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON, najgrubszy kabel w kostce elektrycznych szyb jest ciągle zasilany w prąd, tam podłączamy jeden z kabli(będzie to +) z naszej maty grzejącej, drugi(–) do karoserii.
Przykręcamy lusterko, składamy boczek, przekręcamy kluczyk, cieszymy się podgrzewanymi lusterkami
Efekt:
Wszelkie pytania i sugestie mile widziane
Oto co jest konieczne do instalacji podgrzewanych lusterek:
– maty grzewcze dwie sztuki, ja zakupiłem je na allegro, koszt wraz z przesyłką około 15 zł.,
– taśma dwustronnie klejąca do klejenia lamp samochodowych, lusterek itp., koszt około 10 zł.,
– szpatułki do podważenia wkładu lusterka,
– suszarka lub opalarka,
– kabelek którym zasilimy maty, około 60 cm. na każde lusterko
– rozpuszczalnik do oczyszczenia wkładu lusterka.
Potrzebujemy jeszcze lusterko:
Przed zdemontowaniem lusterka zdejmujemu boczek drzwi -->FOTORELACJA – Demontaż przednich i tylnych boczków
Po zdjęciu boczka, wypinamy kostkę zasilającą silniczek sterujący ustawieniem lusterka.
Lusterko jest zamontowane na trzy śruby, ukryte pod trójkątną osłoną(mocowana na zatrzaski-należy ją podważyć i odciągnąć):
Lusterko jest dodatkowo przyklejone na taśmę dwustronną dlatego po odkręceniu śrub musimy je "oderwać", następnie wyciągamy kostkę z kablami.
Aby wyjąć wkład lusterka należy je porządnie podgrzać suszarką, a następnie delikatnie podważyć szpatułką, przy zachowaniu odrobiny ostrożności bezproblemowo się odklei.
Tak wygląda to w manualu:
A tak robiłem to ja:
Plastykowa obudowa wkładu zamontowana jest na dwóch zatrzaskach na dole, które powinny się wypiąć przy odklejaniu oraz na dwóch tj. zawiasach na górze.
Mając wyjęty wkład, musimy wydobyć szkło z obudowy. Po podgrzaniu robi się ona nieco bardziej elastyczna dzięki czemu możemy delikatnie wyjąć lusterko. Żeby to zrobić odciągamy część obudowy znajdującą się na krawędzi lusterka, jednocześnie próbując je podważyć. (najtrudniejsza część całego zabiegu ze względu na ryzyko pęknięcia podgrzanego szkła)

Teraz możemy oczyści szkło z resztek starego kleju i taśmy:
Gotowe:
Przyklejamy matę grzewczą do szkła z podłączonymi do niej kablami zasilającymi:
Kable należy poprowadzić wzdłuż istniejącej instalacji która zasila silniczek sterujący lusterkiem.
Odkręcamy trzy śrubki znajdujące się od spodu lusterka co umożliwi przeciągnięcie kabli.
Plastikową część wkładu lusterka oklejamy taśmą dwustronną, aby móc przykleić szkło. Taśmę warto nieco podgrzać, lepiej wtedy przylega do klejonej powierzchni.
Możemy już wszystko składać oczywiście w odwrotnej kolejności
Jeśli chodzi i podłączenie lusterka do instalacji elektrycznej samochodu, ja zrobiłem to poprzez wpięcie się do zasilania sterowania elektrycznymi szybami. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON, najgrubszy kabel w kostce elektrycznych szyb jest ciągle zasilany w prąd, tam podłączamy jeden z kabli(będzie to +) z naszej maty grzejącej, drugi(–) do karoserii.
Przykręcamy lusterko, składamy boczek, przekręcamy kluczyk, cieszymy się podgrzewanymi lusterkami
Efekt:
Wszelkie pytania i sugestie mile widziane
Ostatnio edytowano 28 mar 2015, 23:18 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Powód: Zdjęcia na serwer MS
powiem ze profesjonalna fotorelacja
mi sie taki patent jak najbardziej podoba
wymysl jeszcze jakis na poggrzewanie przedniej szyby i bede ci ogromnie wdzieczny 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Świetna robota !
bardzo przydatna rzecz na dzień dzisiejszy 
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Super robota
dodałem do FAQ 

Podstawa na zimę!
Szkoda, że najpierw muszę zrobić coś z nagrzewnica
Manual, szybki, konkretny, jasny
Szkoda, że najpierw muszę zrobić coś z nagrzewnica

Manual, szybki, konkretny, jasny

Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
- Od: 30 gru 2011, 18:36
- Posty: 86
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość