Wskaźnik paliwa – kontrolka rezerwy – pływak paliwa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez LeeeX » 14 gru 2008, 17:44

Witam. Czy wie ktoś w jakim celu przy pływaku jest czujnik temperatury? I jak jest włączana kontrolka rezerwy? Nie zauważyłem tam nigdzie styków od kontrolki, więc podejrzewam, że jest ona włączana przez jakiś przekaźnik w momencie, gdy oporność potencjometru pływaka spada. Czy tak jest?

I wie ktoś, jak sprawdzić wskaźnik paliwa? Ponieważ w momencie odłączenia pływaka wskaźnik nadal pokazuje ten sam poziom paliwa.
Ostatnio edytowano 14 gru 2008, 23:50 przez LeeeX, łącznie edytowano 1 raz
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez LeeeX » 15 gru 2008, 21:18

Ponawiam moje zapytanie... niech ktoś pomoże :(
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez havier » 16 gru 2008, 00:19

z tego co zdazylem sie zorientowac, to czesc mx3 nie miala kontorlki rezerwy. reszty jeszcze sie nie wywiedzialem/nie byla mi potrzebna ;)
www.flickr.com/piotrus87
------------------------------------------

mx-3 1.6 1995r
lancia lybra 1.9 Jtd 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 23:45
Posty: 34
Skąd: Warszawa - Bielany
Auto: Madzia i Lucynka

Postprzez LeeeX » 16 gru 2008, 01:53

No ja wiem, ale mam nawet schemat elektryczny z roku 93 i jest tam kontrolka... w desce nawet jest żarówka na swoim miejscu... tylko jak to ma działać? :(
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez Lukano » 16 gru 2008, 12:31

Z tego co pamiętam przed liftem do 1994 roku zawsze miały rezerwę(decha od BG), a polifcie nie zawsze :]
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez LeeeX » 16 gru 2008, 18:38

No moja jest 93 i ma deskę od BG, dlatego nie wiem co zrobić, żeby ta kontrolka działała...
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez Leszek » 19 gru 2008, 16:50

Odkopuję stary temat... Od czego zależy, że zapala się kontrolka rezerwy paliwa???

Właśnie zmieniam tarcze w mojej 323F BA 97r Z5 i ułamałem wskazówkę od poziomu paliwa... <killer>
żeby było smieszniej to wyłamała się wskazówka razem z tym drucikiem z silniczka i za cholerę już tego nie naprawię .. Więc powiedzcie mi czy kotrolka się zapala od pływaka czy od tego silniczka????

Przy okazji czy można wymienić sam silniczek czy czeka mnie kupno całych zegarów????????
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez noucamp » 21 gru 2008, 20:15

aLehandro napisał(a):Odkopuję stary temat..

całe 3 dni nikt nie pisał :)
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez waldii » 21 gru 2008, 20:53

LeeeX napisał(a):Czy wie ktoś w jakim celu przy pływaku jest czujnik temperatury?

nie ma czegos takiego ;)


LeeeX napisał(a):I jak jest włączana kontrolka rezerwy?

najprawdopodobniej osobnym stykiem

LeeeX napisał(a):w momencie odłączenia pływaka wskaźnik nadal pokazuje ten sam poziom paliwa.

i tak powinno byc ;)
waldii
 

Postprzez LeeeX » 22 gru 2008, 02:35

1. Jest takie coś, bo jak byk jest tam termistor, który zmienia oporność pod wpływem temperatury, więc nie mów, że nie ma. Sorry, ale na elektronice to się znam.

2. Nie ma osobnego styku.

3, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez Lukano » 22 gru 2008, 10:06

LeeeX napisał(a):, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.

waldii napisał(a):i tak powinno byc oczko

u mnie też tak jest i tak powinno być. Nic nie spada tylko zostaje na ostatniej pozycji.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez LeeeX » 22 gru 2008, 12:46

To bardzo dziwne :|

No a czemu ma służyć ten termistor?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez waldii » 23 gru 2008, 01:10

LeeeX napisał(a):Jest takie coś, bo jak byk jest tam termistor, który zmienia oporność pod wpływem temperatury, więc nie mów, że nie ma. Sorry, ale na elektronice to się znam.

kurde zglupialem.Wg jednych to jest termistor a wg drugich wlacznik rteciowy <jelen>
schemat.jpg
waldii
 

Postprzez markmas » 23 gru 2008, 01:47

Lukano napisał(a):
LeeeX napisał(a):, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.

waldii napisał(a):i tak powinno byc oczko

u mnie też tak jest i tak powinno być. Nic nie spada tylko zostaje na ostatniej pozycji.


Widzę że nikt nie wpadł na pomysł żeby po odłączeniu kabelka przekręcić kluczyk w stacyjce celem zapodania prądu na wskaźnik :D

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez LeeeX » 23 gru 2008, 02:19

waldii napisał(a):kurde zglupialem.Wg jednych to jest termistor a wg drugich wlacznik rteciowy


Proste – podłączyłem omomierz i w momencie, kiedy trzymałem (grzałem) palcami ten termistor, oporność się zmieniała... a cały potencjometr pływaka w ogóle jest dziwny, bo ma zakres tylko 10Ohm... :|

markmas napisał(a):Widzę że nikt nie wpadł na pomysł żeby po odłączeniu kabelka przekręcić kluczyk w stacyjce celem zapodania prądu na wskaźnik zeby


Nie, absolutnie... ;] Wszystkie możliwości sprawdziłem i nic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez markmas » 23 gru 2008, 10:50

Proste – podłączyłem omomierz i w momencie, kiedy trzymałem (grzałem) palcami ten termistor, oporność się zmieniała... a cały potencjometr pływaka w ogóle jest dziwny, bo ma zakres tylko 10Ohm... :|


Niech mnie ktos poprawi, bo z fizyki nigdy asem nie bylem – ale czy przypadkiem "macanie" paluszkami golego termistora nie zmienia jego wlasciwosci?
– wzrost temperatury – inna opornosc
– przeplyw pradu przez paluszki – inna opornosc

Nie, absolutnie... ;] Wszystkie możliwości sprawdziłem i nic...


U mnie to wygladalo troche inaczej.
Po wymianie sztywnego ukladu hamulcowego – trzeba zdjac bak – wskaznik zaczal glupiec – to jest – ile bym nie nalal do baku, zawsze pokazywal pol, a spadal dopiero wtedy jak jechalem na oparach...
Rozebralem wskaznik i oczyscilem wszystko – bylo troche ciala obcego w postaci korozji na zewnatrz, a tam gdzie dochodzila benzyna wygladalo to na utleniona miedz. Poprawilem luty, oczyscilem, skrecilem i dziala :) Co prawda nie do konca – podczas czyszczenia chyba delikatnie zmienilem opornosc. Po zalaniu na ful – pokazuje oczywiscie max, jednak szybciej spada do pierwszej polowy baku, a pozniej juz normalnie. Wg mnie najwazniejsze jest to ze pokazuje ile mi zostalo do konca :)
Wszystko bylo robione metoda prób i bledow.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez LeeeX » 23 gru 2008, 13:47

Owszem, "macanie" termistora zmienia jego oporność – tak właśnie reaguje na zmianę temperatury.

Ale nadal nie wiem, co powinno włączać kontrolkę :| Deskę mam od BG, żarówka rezerwy jest na miejscu, nie jest spalona, ale nigdy nie widziałem, żeby się włączyła...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez markmas » 23 gru 2008, 14:03

LeeeX napisał(a):...ale nigdy nie widziałem, żeby się włączyła...


Tak na chlopski rozum to "wlacznik" kontrolki rezerwy powinien byc przy kontrolce ilosci paliwa. Strzalka dochodzi do minimum i zalacza sie rezerwa. Bez sensu bylo by ciagnac dodatkowe przewody z baku do "rezerwy". Powiem szczerze, ze po moich kombinacjach ze wskaznikiem nigdy nie mialem okazji przekonac sie czy zapala sie rezerwa :]
Przed naprawa wszystko dzialalo :)

Poniewaz w tym momencie chce zaspokoic Twoja, a tym bardziej moja ciekawosc, wieczorkiem odlacze czujnik poziomu paliwa i zobacze co sie stanie :)
Zdam relacje :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez LeeeX » 23 gru 2008, 15:49

Heh, to czekam na relację :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez markmas » 23 gru 2008, 17:49

LeeeX napisał(a):Heh, to czekam na relację :)


I mam niestety zle wiesci...
Po odlaczeniu kabelkow wskazowka ani drgnie...
Nie wiem skad, ale zakodowalo mi sie w glowie ze wystarczy odlaczyc, przekrecic kluczyk i pokaze minimum...
Trzeba odkrecic pokrywe, wyjac plywak i nim sie pobawic.
Mowiac szczerze nie mam teraz odpowiednich warunkow do tego typu operacji... zimno, ciemno i bak do pelna zatankowany.

Po zimie planuje zrobic cale tylne zawieszenie i przy okazji moge sie pobawic w kontrolki. Na razie mi wystarczy ze pokazuje obecny stan paliwa.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323