323F 2.0v6 pęknięty blok
1, 2
Witam.
w mazdzie pękł blok(wina mrozu) silnika który ma przejechane ponad 350tys km. Chciałbym się poradzić co lepiej zrobić wymienić silnik na inny który nie wiadomo ile pojeździ czy zrobić kapitalny remont serca wraz z wymianą rozrządu? Prosił bym o ewentualny koszt kapitalki silnika i jakie częsci warto było by wymienić przy okazji.
z góry pozdrawiam.
w mazdzie pękł blok(wina mrozu) silnika który ma przejechane ponad 350tys km. Chciałbym się poradzić co lepiej zrobić wymienić silnik na inny który nie wiadomo ile pojeździ czy zrobić kapitalny remont serca wraz z wymianą rozrządu? Prosił bym o ewentualny koszt kapitalki silnika i jakie częsci warto było by wymienić przy okazji.
z góry pozdrawiam.
- Od: 4 lut 2012, 19:00
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 v6 1995r
rozal666 napisał(a):Witam.
w mazdzie pękł blok(wina mrozu) silnika który ma przejechane ponad 350tys km. Chciałbym się poradzić co lepiej zrobić wymienić silnik na inny który nie wiadomo ile pojeździ czy zrobić kapitalny remont serca wraz z wymianą rozrządu? Prosił bym o ewentualny koszt kapitalki silnika i jakie częsci warto było by wymienić przy okazji.
z góry pozdrawiam.
Cena robocizny w Dębicy będzie się zaczynała od 2tyś zł jak nie lepiej, inny silnik kupisz koło 1000zł.
A i silnik chyba nie pęka od tak od mrozu, miałeś chyba zły płyn w układzie....zamarzł.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Cena robocizny w Dębicy będzie się zaczynała od 2tyś zł jak nie lepiej
raczej z częściami a nie sama robocizna

a jeśli pękł blok to silnik na złom...Możesz kupić inny blok z wałem a głowice przełożyć od siebie o ile też nie popuściły
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
hopek napisał(a):raczej z częściami a nie sama robocizna
No to miałem na myśli, a napisałem inaczej
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ja szukałbym bloku i przełożył swoje częśći. Bo kupić silnik, nie wiadomo w jakim stanie to głupota. bo wiadomo że V6 nie kupuje się do ekonomicznej jazdy. Jak masz wiedze i doświadczenie w silniku to zrób sam. A V6 była w 626, xedos, i 323f więc blok byś znalazł
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
blok pękł bo był wlany koncentrat ale jak widać nie spełnił zadania i po bloku mróz rozsadził.objawy były takie że po zalaniu płynu wyciekało z prawej strony nad miską więc to raczej na pewno pęknięty blok. Czyli lepiej było by kupić nowy blok i zrobić kapitalke? pomijając to że silnik ma przejechane ponad 350tys i bierze olej w dużej ilości czy kupić inny silnik który nie wiadomo w jakim jest stanie? co lepsze?
- Od: 4 lut 2012, 19:00
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 v6 1995r
Szukaj nowego silnika, najlepiej szukaj silnika z Anglików lub z zaufanego miejsca, zobacz ogłoszenia tu na forum.
Silniki będą pasowały od: Xedos 6,Xedos 9, MX-3,323F (wiadomo)...zawsze możesz założyć KL-a (2,5V6)...
Silniki będą pasowały od: Xedos 6,Xedos 9, MX-3,323F (wiadomo)...zawsze możesz założyć KL-a (2,5V6)...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
rozal666 jak nie będziesz potrzebował starego bloku to chętnie go wezmę. Jeśli będziesz chciał go oddać proszę o maila na rzameb@o2.pl
-
rzamo
koncentrat nie zamarza...ja mam zalany w trzech autach....
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
Komputer, wiązka, silnik i jakieś tam pierdółki...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
mając 323F 2.0v6 i chcąc wpakowac 2.5 V6 zadnego kompa się nie zmienia ani wiązki...Panie Moderatorze prosze nie wprowadzac ludzi w bład
Można założyć nowe sprzęgło do 2.5v6 i jeśli mnie pamięc nie myli to mocowania długiej półoski są na 2 albo 3 śruby...ale głowy nie dam
Można założyć nowe sprzęgło do 2.5v6 i jeśli mnie pamięc nie myli to mocowania długiej półoski są na 2 albo 3 śruby...ale głowy nie dam
MIRU napisał(a):mając 323F 2.0v6 i chcąc wpakowac 2.5 V6 zadnego kompa się nie zmienia ani wiązki...Panie Moderatorze prosze nie wprowadzac ludzi w bład![]()
To się okaże przy próbie wykorzystania mocy
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a): Czemu ludzie przekładają wiązkę, kompa i silnik
no to napisz moze z jakiego auta przekładają wiązkę i komputer...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
radar88 napisał(a):To się okaże przy próbie wykorzystania mocy
Jesli chce sie być street killerem i szuka się kazdego konia to można wystroić jakąs swinią +dolot i wydech od głowic zaczynając. Ale do codziennej zwykłej jazdy no ori osprzęcie daje rade
rozal666 napisał(a):Czy może ktoś opisać co należało by dokładnie zrobić montując 2.5v6? był bym wdzięczny.
wykrecic stary silnik i załozyc nowy. wiązka zostaje. komputer zostaje. sprzegło lepiej nowe dać od 2.5v6.
Przy okazji wyjdą drobne sprawy typu zerwane poduszki, rozrzad, pompa wody, cieknące uszczelki itp itd
Zresztą poszukaj w dziale tuning ...
MIRU napisał(a):no to napisz moze z jakiego auta przekładają wiązkę i komputer...![]()
Z tego co czytałem kilka SWAP-ów to i z Probe,X9.X6 i jak tak będę robił...Z BA Po FL do BA przed FL...a silnik z X6
MIRU napisał(a):Jesli chce sie być street killerem i szuka się kazdego konia to można wystroić jakąs swinią +dolot i wydech od głowic zaczynając. Ale do codziennej zwykłej jazdy no ori osprzęcie daje radeMasa ludzi tak jezdzi latami...
Pewnie że się da...tylko po co wkładać KL który będzie się zachowywał jak KF...tylko po to aby mieć świadomość że się ma KL-a pod maską
Świnia + dolot + kolektory (wydech) chyba wychodzi drożej jak kupić kompa + wiązkę
Ale tu nie o to chodzi...będzie chodzić silnik i tak i tak, wszystko zależy jak się go używa i czego się oczekuje od jednostki. Jeżeli można kupić KL w cenie KF to bym brał i się nie pytał
MIRU napisał(a):sprzegło lepiej nowe dać od 2.5v6.
To jest wskazane
MIRU napisał(a):Przy okazji wyjdą drobne sprawy typu zerwane poduszki, rozrzad, pompa wody, cieknące uszczelki itp itd


]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
MIRU napisał(a):Panie Moderatorze prosze nie wprowadzac ludzi w bład![]()
Można założyć nowe sprzęgło do 2.5v6
to tez nie wprowadzaj ludzi w blad,bo sprzeglo z 2.5 jest takie jak w 2.0
roznica w srednicy to inna bajka.Na poczatku produkcji KLa byla tarcza 225mm i ze wzgledu na liczne reklamacje(drgania przez ta tarcze)zostala zmniejszona do chyba 215 czy 210 nie pamietam dokladnie
-
waldii
radar88 napisał(a):Z tego co czytałem kilka SWAP-ów to i z Probe,X9.X6 i jak tak będę robił...Z BA Po FL do BA przed FL...a silnik z X6![]()
Z BA do BA to i tak wiązka KF i komp KF więc co tym ugrasz
radar88 napisał(a):Pewnie że się da...tylko po co wkładać KL który będzie się zachowywał jak KF...
eetam Kf mało który trzyma serie... wystarczy poprzeglądac forum i zobaczyc jak się odpychają 2.5v6 w Ba na ori kompach
radar88 napisał(a):wszystko zależy jak się go używa i czego się oczekuje od jednostki. Jeżeli można kupić KL w cenie KF to bym brał i się nie pytał
mozna ze swojego przełożyc jeśli swiezyradar88 napisał(a):Wiadomo że pompa i rozrząd też do wymiany
waldii napisał(a):to tez nie wprowadzaj ludzi w blad,bo sprzeglo z 2.5 jest takie jak w 2.0![]()
kiedyś pytałem w CS i dostałem info ze sprzęglo od 2.5v6 jest mocniejsze niż to od 2.0V6...na tym się wzorowałem
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość