Stukanie przy skręcaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tomi 323f » 29 mar 2010, 19:05

Witam wszystkich. Od nie długiego czasu mam problem z zawieszeniem, otóż chodzi oto że na postoju przy skręcaniu w lewo lub prawo słychać stukanie, podczas jazdy słychać to stukanie sporadycznie.Dodam jeszcze że w czasie jazdy przy małej prędkości tj. 40-50 km/h czuć drżenie i kołysanie kierownicą, a także kołysanie przodem, czy mogą to być końcówki drążków kierownicy? Proszę o radę i z góry dziękuję.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 09:13
Posty: 7

Postprzez mariusz323wgr » 29 mar 2010, 19:28

jeżeli te stuki występują także podczas jazdy, przy skręcaniu to jest to przegub [w prawym lub lewym kole – w zależności od tego przy jakim skręcie są stuki]. Miałem niedawno właśnie ten sam problem.. już naprawiony.

pozdr. aVedM!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez bsh » 29 mar 2010, 21:10

Przegub :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 23:40
Posty: 30
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.8 1996 LPG

Postprzez Maciek90 » 29 mar 2010, 21:44

Potwierdzam to co piszą koledzy wyżej. Jeżeli słychać stuki w czasie jazdy na mocno skręconych kołach to szykuj się na wymianę przegubów. Miałem ten sam problem i po ich wymianie już nic nie stuka.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez Lesiu » 29 mar 2010, 21:59

a jak np jade jade i skręce mocniej, zakręt jakieś 90 st skręcam i słuchać takie PUK co to może być: http://usterki.hobby-elektronika.eu/mitsubishi.html ??
Ostatnio edytowano 28 cze 2014, 21:50 przez Lesiu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez mariusz323wgr » 29 mar 2010, 22:07

to samo :] tylko, że to początki wykończenia przegubu...

pozdr. avedM!
Ostatnio edytowano 30 mar 2010, 10:42 przez mariusz323wgr, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez Lesiu » 30 mar 2010, 10:28

a powiedzcie mi jakie te przeguby kupić??? bo z tego co widziałem to są za 50, 80, 140 a nawet więcej złociszy. może jakieś firmy polecalibyście? nie chce kupować jakichś tam drogich części bo ostatnio dość dużo i tak włożyłem w auto, ale też zdaję sobie sprawę że co tanie to drogie :P no i czy wymienie przeguby sam??? trzeba do tego jakich specjalnych magicznych umiejętności ? :D no i pewnie trzeba wymienić oba ? prawy i lewy od razu ?
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:16 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez go_wisnia » 30 mar 2010, 12:34

Lesiu napisał(a):a jak np jade jade i skręce mocniej, zakręt jakieś 90 st skręcam i słuchać takie PUK co to może być ?? :P


Słyszysz to tylko raz czy kilkukrotnie ci puka a jak wyprostujesz koła przestaje?

Ja mam podobnie przy skręcie ,ale tylko gdy jadę po dziurach i wydaje mi się , że nie jest to przegub tylko jakiś element zawieszenia. Przegub puka kilkukrotnie a tu mam takie uderzenie w wyniku wjechania na dziure na skręconych kołach. Przy skręcie na równej nawierzchni nie ma tego.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 18:08
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA 323 S 1.5 16V

Postprzez Sabat » 30 mar 2010, 13:04

Lesiu napisał(a):a powiedzcie mi jakie te przeguby kupić??? bo z tego co widziałem to są za 50, 80, 140 a nawet więcej złociszy. może jakieś firmy polecalibyście? nie chce kupować jakichś tam drogich części bo ostatnio dość dużo i tak włożyłem w auto, ale też zdaję sobie sprawę że co tanie to drogie :P no i czy wymienie przeguby sam??? trzeba do tego jakich specjalnych magicznych umiejętności ? :D no i pewnie trzeba wymienić oba ? prawy i lewy od razu ?


Wymieniasz tylko uszkodzony, ja wymieniłem do swojej NKN z pierscieniem ABS (225zł) za wymiane skasowano mnie 40zł.
sam nie mam warunków żeby to zrobić, ale widziałem gdzies fotorelację na niemieckiej stronie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Lesiu » 30 mar 2010, 13:25

kilka razy puknie, czasem tylko raz, czasem jak się zatrzymam też coś puknie jak jade prosto to przestaje, wtedy jest ok. eeee 225zł to na pewno nie dam :/ :/

zastanawiam się też nad końcówkami drążka kierowniczego <co?>
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:14 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Sabat » 30 mar 2010, 14:10

Lesiu napisał(a):kilka razy puknie, czasem tylko raz, czasem jak się zatrzymam też coś puknie jak jade prosto to przestaje, wtedy jest ok. eeee 225zł to na pewno nie dam :/ :/


Do fki sa może tańsze :) NKN oryginalnie sa wkładane do madzi, a ja wole jakoś lepsze części :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Lesiu » 30 mar 2010, 15:42

ja też wole tylko mój portfel niebardzo <oczy>
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:13 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Tomi 323f » 30 mar 2010, 16:21

U mnie to stukanie raczej występuje przy jeżdzie na wprost bo przy skręcaniu raczej nie zauważyłem
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 09:13
Posty: 7

Postprzez Yellowmen » 30 mar 2010, 22:11

w takim razie przegub wewnętrzny...a to już inny ...cięższy temat :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez Tomi 323f » 31 mar 2010, 19:44

No właśnie byłem dziś u mechanika i w sumie powiedział że nie zauważył nic niepokojącego, poza tym powiedział że to stukanie może pochodzić od jakiegoś drugiego łącznika który znajduje się gdzieś tam nad belką, bo jest troszkę wysłużony ale na razie nie trzeba go wymieniać. Czy mam go posłuchać ??? Mam mieszane uczucia bo przecież dalej stuka. Koledzy a jak można sprawdzić czy to przegub wewnętrzny ???
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 09:13
Posty: 7

Postprzez smigly » 31 mar 2010, 22:50

pewnie chodziło mu o łącznik stabilizatora. u mnie to pukalo na dolkach. koszt ok 50zl. a co do tego stukania przy skrecaniu to u mnie byl problem z piasta. nie wiem jakim cudem ale byla lekko skrzywiona.
Przychodzisz na ten świat jako oryginał, nie odchodź z niego jako czyjaś kopia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 18:13
Posty: 57
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 323f 1,5 16v 95r

Postprzez nieznaszmnie » 1 kwi 2010, 13:03

Podłącze sie do tematu.
Wczoraj wymieniłem koła na alu, i w prawym przednim kole na skręcie coś piszczy, strasznie piszczy, nie wiem czy to coś obciera, patrzyłem na kolo i nic nie widać, niewiem dokładne skad ten pisk dociera ale slychac go na skręcie w lewo w prawym kole, myslalem ze to woda moze przy klockach ale dzis jest sucho ladnie a nadal piszczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez smigly » 1 kwi 2010, 18:42

takie zgrzytanie przy skrecaniu u mnie tez bylo wywolane krzywa piasta
Przychodzisz na ten świat jako oryginał, nie odchodź z niego jako czyjaś kopia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 18:13
Posty: 57
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 323f 1,5 16v 95r

Postprzez Tomi 323f » 2 kwi 2010, 14:11

Witam wszystkich posiadaczy Madzi. Mój problem ze stukaniem przy kręceniu kierą został (niestety) rozwiązany do wymiany kolumna kierownicza.I pytanie czy kupić nową gdzie cena jest pewnie cholendarna czy kupić używkę ( na alegro 240 zł) nie mając pewności że wytrzyma rok czy dwa.Kolejne pytanie to moja efka ( 1,5 16V z 95 r.) ma 124 tys. przebiegu i jest on niby udokumentowany z niemieckiego serwisu miałem lekkiego dzwona do wymiany zderzak blacha nie ruszona czy to mogło spowodować tak krótką żywotność kolumny, a może to że mam założone felgi 16 215/40 i jest za duże obciążenie.Proszę was o opinie z góry dziękuję. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 09:13
Posty: 7

Postprzez Bart86r » 3 maja 2010, 10:06

słuchajcie a czy można zdiagnozować co stuka przy skręcaniu na stacji diagnostycznej? jak skręcam powoli, np. ruszam ze skręconymi kołami to słyszę PUK, natomiast jak jadę 50-60km/h i tak wchodzę w zakręt to słychać takie a`la pochrupywanie przy kołach – obstawiam tylko mam nadzieję przeguby:)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Poznań
Auto: 323F 1.5 BA 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323