Stukanie przy skręcaniu kierownicą na postoju

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez art3city » 5 lut 2008, 18:17

Witam!

Mam problem jak w temacie gdy kręcę kierownicą na postoju lub gdy wolno jadę i skręcam słychać "stukanie, trzeszczenie". Mechanik stwierdził, że do wymiany są łożyska na kolumnie MCPhersona. Samo łożysko jest stosunkowo tanie bo 50 zł za sztukę. Problem jest w czym innym. Podobno razem z tym łożyskiem należałoby wymienić jakąś "gumę" jak się domyślam pewnie gniazdo mocowania amortyzatora za które w sklepie chcą ode mnie 449 zł za sztukę <glupek2> Napiszcie czy faktycznie trzeba to mocowanie wymieniac czy chodzi o inną "gumę". Ewentualnie gdzie mozna te części dostać w normalnych cenach? Jakieś używane kwalifikują się? Drugie pytanie jest prostsze: łożyska (do kół) jakiej firmy wybrać?

– japońskie KOYO/NTN sprzedawane pod Brandem KANACO – 145zł/szt
– EVR – 130zł/szt
– SKF 165zł/szt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez jarekj82 » 5 lut 2008, 18:27

art3city napisał(a):Jakieś używane kwalifikują się


ja założyłem kiedyś używane do f-ki z 92r. ale miałem z można powiedzieć sprawdzonego (pewnego) źródła dlatego zdecydowałem się i wytrzymało jakieś 30tys. już :D szukaj bez mocowania amortyzatora, choć pamiętam, że też miałem z tym problem
co drugiego pytania klubowicze pewnie powiedzą, że najlepiej made in japan aczkolwiek do F-ki mojego ojczulka kupiłem niemieckie bez piasty i jest OK
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 23:45
Posty: 34
Skąd: Środkowe Pomorze
Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6

Postprzez art3city » 5 lut 2008, 18:43

jarekj82 napisał(a):szukaj bez mocowania amortyzatora, choć pamiętam, że też miałem z tym problem




Ok, tylko czego mam szukać? Jak to się fachowo nazywa? Wie ktoś od jakich mazd pasują do 323F 2.0 V6?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez Figaro323f » 5 lut 2008, 22:59

hmmm.Za mam to samo ale tylko i wyłącznie przy zimnym silniku. Po 15s ustęppute.Zimny silnik??????
Początkujący
 
Od: 12 paź 2007, 11:28
Posty: 6
Skąd: Myślenice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 95'r

Postprzez banan11 » 6 lut 2008, 13:58

Figaro323f pompa wspomagania?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 19:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez jarekj82 » 6 lut 2008, 18:00

Objaw uszkodzonego łożyska w amortyzatorze jest taki (niezależnie od tego czy zimny czy ciepły jest silnik): na postoju jak ruszasz kierownicą delikatnie, to wsłuchujesz się skąd odchodzi głos. Czyć nawet delikatne drgania na kierownicy. A najlepiej jak ktoś będzie to robił za Ciebie, a Ty idź do amortyzatora i chwyć górne mocowanie. Jeśli łożysko będzie uszkodzone na pewno będziesz to czuł. Testowaliśmy z Ravo tak kiedyś i skutek był taki, że doszliśmy do tego :)
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 23:45
Posty: 34
Skąd: Środkowe Pomorze
Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6

Postprzez art3city » 6 lut 2008, 19:07

Ok, ok ja wiem, że to łożysko jest uszkodzone sprawdzałem to na 100 sposobów i na pewno jest. Cały problem tkwi w jakiejś tajemniczej "gumie" którą wymienia się razem z takim łożyskiem. no a koszt całego górnego mocowania amortyzatora jest powalający 449 zł za sztukę!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez sps-snipers » 6 lut 2008, 19:33

..kurcze to niezly koszt czesci do 2.0 Jednak z5 to tania w utrzymaniu jest :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez ROMAN-R87 » 6 lut 2008, 19:42

sps-snipers napisał(a):..kurcze to niezly koszt czesci do 2.0 Jednak z5 to tania w utrzymaniu jest :P


Ale Z5 to Z5 a KF daje owielw wiecej frajdy hahaha . ja osobiscie nie zaluje ze mam z tym motorem auto i musze sie liczyc z wydatkami.
Art3city jak jutro nie zapomne to zadwonie na szrot w olsztynie i powiem ci ile moga kosztowac uzywki gornego mocowania. Podobna to koszt ok 120-150 za szt ,ale to uzywki
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez waldii » 6 lut 2008, 21:00

art3city autko na lewarek.U gory 4 srubki na dole dwie.Wyciagasz klamota,rozbierasz lozysko,smarujesz,skladasz i jazda.mam to samo,bo autko stalo 2 miesiace.Jesli stuka to zazwyczaj przesmarowanie wystarczy.Zwroc tylko uwage w jaki sposob zalozona jest ta guma u gory.Mozna ja na 4 sposoby zalozyc ale jeden jest prawidlowy.Jak bede u siebie to robil to wrzuce fotorelacje,a moze nawet gdzies na forum jest.Tylko to tak szybko nie nastapi :]
waldii
 

Postprzez art3city » 6 lut 2008, 22:19

waldii napisał(a):U gory 4 srubki na dole dwie.


To takie proste? a jakieś sworznie, wózki itp? trzeba odkręcać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez waldii » 6 lut 2008, 22:31

art3city napisał(a):To takie proste?

tak w skrocie napisalem :P
na dole jednak masz 3 srubki <lol> dwie mocujace amorek na klucz 17 i jedna trzymajaca przewod od ABSu.U gory masz te 4 sruby pod rozporka.Wyciagasz calosc,sciskasz sprezyne i rozkrecasz glowke.Glowka jest na imbus i chyba 17(koniecznie wygieta oczkowa).Rozkrecasz,smarujesz i jedziesz
waldii
 

Postprzez jarekj82 » 7 lut 2008, 08:52

waldii napisał(a):Rozkrecasz,smarujesz i jedziesz

niby takie proste :) trzymam kciuki, może będzie działać, kwestia jak długo...a z tą guma za 450zl to ściema, ale cóz my możemy poradzić...
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 23:45
Posty: 34
Skąd: Środkowe Pomorze
Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6

Postprzez art3city » 7 lut 2008, 11:08

jarekj82 napisał(a):z tą guma za 450zl to ściema, ale cóz my możemy poradzić...


Ale co masz na myśli? Że nie trzeba jej wcale wymieniać? Czy, że ja ściemniam pisząc, że kosztuje 450zł?

Całym tym problemem zajmę się w Sobotę i wtedy okaże się co i jak. Choć pewnie wolałbym wymienić te nieszczęsne łożyska. 100zł za 2 to nie tragedia. A z tym smarowaniem to pewnie różnie bywa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez jarekj82 » 7 lut 2008, 18:57

art3city napisał(a):Ale co masz na myśli?


chodzi o to że to naciąganie klientów. Ja u siebie jej nie wymieniałem-tylko samo łożysko + smarowanie jak kolega waldii
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 23:45
Posty: 34
Skąd: Środkowe Pomorze
Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6

Postprzez dplus » 7 lut 2008, 23:55

no mi też tak puka od dłuższego czasu przy kręceniu kierownicą. ile można z tym jeździć? nie wiem czy palić się do wymiany czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez waldii » 10 lut 2008, 00:48

dplus nie jest to pilna rzecz do roboty ale kiedys to trzeba zrobic,bo z pewnoscia nie pomaga takie cykanie
waldii
 

Postprzez Bandyta » 14 lut 2008, 23:57

mam ten sam objaw... tylko ze mi jeszcze puka przy skrecajaniu jak ruszam na nieruwnosciach i czasem na dolkach, u was tez tak jest ?? Odrazu powiem ze bylem na szarpakach i koles powiedzial ze wszystko jest wporzadku (czyli laczniki drazki itd).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 08:50
Posty: 735
Skąd: Świdnik
Auto: BMW E46 320i

Postprzez waldii » 15 lut 2008, 00:16

Bandyta napisał(a):puka przy skrecajaniu jak ruszam

to raczej przegub
waldii
 

Postprzez Bandyta » 15 lut 2008, 00:22

no wlasnie to niejest na 99% przegub... gdyz znam stukanie przegubu, a to jest taki dzwiek tak jakby wyrobionej gumy i na dolkach tez puka... szukalismy co to moze byc z xXx no i doszlismy do wniosku ze to chyba to i stad wlasnie moje pytanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 08:50
Posty: 735
Skąd: Świdnik
Auto: BMW E46 320i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323