Skrzynia z 1,3 (B3) do 1,5 (Z5) ?
Strona 1 z 1
misiak89-89 napisał(a):Ponoc skrzynia z B3 ma krótsze przełożenia.
arafal21 napisał(a):No napewno ma krotsze zeby sobie silnik radzil ale nie wiele pewnie. Czyli z5 z ta skrzynia bedzie lepiej sie zbierac:)
No i o to mi wlasnie chodzi
A w praktyce czy ktos zakladal do Z5 skrzynie od B3?


- Od: 25 sty 2010, 19:17
- Posty: 73
- Skąd: Chorzele/Olsztyn
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA 95r.
tyle że spalanie będzie większe i silnik wył już przy 100km/h
kolega w seacie ibiza ma silnik 1.4 a przy 100km/h silnik kręci 3200rpm. Jest to nie przyjemne...
A nie można przełożyć dłuższej piątki jak to często robią przy silniku KL skrzynia od K8 a piątka dłuższa od FS? Może i to skrzyni od B3 znalazłaby się jakaś dłuższa piątka na trasy od czegoś innego? 

Chyba że byś rozebrał skrzynie i jeśli jest możliwość, same koło zębate 5 biegu z Z5 do B3 przełożyć.
Szczerze mówiąc to aby nikt nie żałował szukał bym skrzyni od Z5, bo ja sam nie chciałbym wycia silnika w trasie i maksymalnej prędkości 160km/h i 0,5l paliwa więcej na 100km przy takich cenach:)
Jak już ktoś chce większe osiągi to bym próbował zastosować dodatkowe paliwo gdzieś pod kolektor dolotowy przy pełnym otwarciu przepustnicy. Czyli doprowadzić jakiś przewodzik z paliwem pod kolektor który by podawał pewną ilość paliwa przy otwartej w pełni przepustnicy. Najprostszym sposobem zwiększenia mocy silnika jest podanie większej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej.
Szczerze mówiąc to aby nikt nie żałował szukał bym skrzyni od Z5, bo ja sam nie chciałbym wycia silnika w trasie i maksymalnej prędkości 160km/h i 0,5l paliwa więcej na 100km przy takich cenach:)
Jak już ktoś chce większe osiągi to bym próbował zastosować dodatkowe paliwo gdzieś pod kolektor dolotowy przy pełnym otwarciu przepustnicy. Czyli doprowadzić jakiś przewodzik z paliwem pod kolektor który by podawał pewną ilość paliwa przy otwartej w pełni przepustnicy. Najprostszym sposobem zwiększenia mocy silnika jest podanie większej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej.
Nie przesadzajmy raczej z długością skrzyni, zazwyczaj zakłada się ją do BP, a tam różnica jest kolosalna w przełożeniach, do Z5 powinna być mniejsza
Poza tym teraz przez dolot i prawie przelotowy wydech i tak jest głośno powyżej 120 w trasie, więc różnica i tak niewielka. Będe miał prawdopodobnie skrzynie od BG 1.3 od benny88 na przymiarkę, więc sprawdzi się teorie czy się da 

Bartg – tak z czystej ciekawości spytam. Podpasowała ta skrzynia?

Nie wiem nie zakładałem w końcu, bo Benny sie rozmyślił z rozbiórką
Ale założyłem skrzynie od 323P i teraz mam zagwozdkę, bo jest zauważalnie "krótsza" od tej która była. Teraz nie wiem – czy skrzynia od 323P Z5 się różni (wątpie), czy ktoś mi przypadkiem sprzedał skrzynię od B3 która podeszła plug&play. W moim temacie filmik można z grubsza ocenić, teraz odcina mi wg gtecha na 6750 tuż przed 1/4 mili, gdzie wcześniej nie było takiej opcji. Przy 90km/h na 5 mam jakieś 150-200 obrotów więcej teraz.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość