Problem a ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Przemol » 9 cze 2005, 08:28

Cóż – ostatnio zwróciem uwagę, że przy naciśnięciu hamulca przy bardzo wolnej jeżdzie (3-4km/h) załącza sie ABS – trochę mnie to wnerwia przyznać muszę. Przy jeżdzie szybszej działa wszytsko prawidłowo.
Jakieś pomysły??
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez hazell » 9 cze 2005, 10:37

Mam dwie hipotezy. Mam to samo. Na razie wyłączyłem go w cholerę żeby mnie nie denerwował.
1. Niechcący zmiażdzyłem przewód od czujnika ABS w tylnym kole. Myślę, że w środku dobi się zwarcie albo nie łączy ( nie wiem czy ABS załącza się jak jest sygnał czy jak go nie ma). Muszę zlutować i sprawdzę.
2. Wymieniałem jakiś czas temu lewy przegub zewn. Pierścień od ABS na tym przegubie jest trochę węższy od poprzedniego i może w jakiś sposób mijać się z czujnikiem. Sprawdzę po zlutowaniu kabla i ew. przesunę go deko na zewnątrz (tak ze 2mm).

Zmiażdżenie kabla i wymiana przegubu miała miejsce tego samego dnia i właśne po tym zaczęło się to dziać.

To są co prawda hipotezy odnośnie mojego auta ale skoro objawy są podobne może Ci to coś nakreśli.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Przemol » 9 cze 2005, 10:40

hmmm – w sumie to niedawno rozbierałem bębny – ale to było z miesiąc temu, a problem zaczął się tydzień temu....no i dlaczego tylko przy super powolnej jeżdzie???? – jakby były przebicia to chyba by regularnie szwankwał...a moze sie mylę.....sam juz nie wiem. Moze ktoś ze specjalistów sie wypowie????
pozdro!
p.s. a moze qurcze dlatego, ze te bębny sa juz w stanie końcowym.....?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez hazell » 9 cze 2005, 10:44

Przemol napisał(a):super powolnej jeżdzie?

Totalnie nie mam pojęcia... U mnie też przy baardzo wolnej jeździe się to dzieje.
Może jak robiłeś bębny to coś pogmerałeś niechcący z kablami.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Przemol » 9 cze 2005, 11:00

heheh kabli nawet nie ruszałem – no i wyszło po jakims czasie.....ale racja – trzeba wyłączyć ABS bo cholera wie – moze byc groźnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez tomekrvf » 9 cze 2005, 11:02

A moze sprobowac wyczyscic kola sygnalowe do ABSu?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez hazell » 9 cze 2005, 11:04

I czujniki – często są zarąbane jakimiś opiłkami i innym syfem.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Przemol » 9 cze 2005, 12:58

hmmm – trzeba sprawdzic – mam nadzieje ze to jest tak trywialne:):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez tomekrvf » 9 cze 2005, 13:13

srednio :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 9 cze 2005, 20:01

A moze masz luzną koronkę na przegubie ( wymieniałes ostatnio przegub? )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Przemol » 9 cze 2005, 20:06

hmmm przegób nie – ale osłony na amorkach tak – przegubem ruszałem. Aaaa robiłem dzis test ABS na złączu – o dziwo wyskoczyły prawie wszytskie mozliwe błedy:):):)): 11, 12, 14,22, 24, 51, 63 (o ile których nie pominłąłem) hehehehe a ABS działa........:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Paweł » 9 cze 2005, 20:21

Skasuj bledy (byl opis na forum – chodzi o "pompowanie" hamulcem) i zobacz ktore wracaja od razu, a ktore po przejechaniu kilku metrow.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Przemol » 13 cze 2005, 18:15

hmm koronki sprawdzone – są OK – jakies dlasze pomysły???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323