sprężyny i amortyzatory z V6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pioteq25 » 31 paź 2010, 18:47

Czy ktoś wie, czy sprężyny i amortyzatory z 2.0 V6 podejdą do 1.8 lub 1.5? Głównie interesuje mnie czy mocowania kolumny ze zwrotnicą i karoserią są identyczne.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez luki_92_92 » 31 paź 2010, 19:39

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Pioteq25 » 31 paź 2010, 19:55

Dzięki właśnie tego szukałem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez farciarz » 31 paź 2010, 21:07

Piotr ... nie wiem jak wygląda rzeczywistość jeśli chodzi o amorki, ale jeśli mogę ....to potwierdzam tak jak w zamieszczonym linku że sprężyny pasują. Co do amorków nie jestem w stanie zagwarantować w 100% kompatybilności ... bo nie próbowalem takowych zakładać. Jednak jeśli ktokolwiek to robił ... tzn że powinno pasować :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Pioteq25 » 14 lis 2010, 14:18

Dzięki wszystkim za rady. Amortyzatory zmieniłem i pasują elegancko. Dzięki MIRU za zmierzenie zwrotnicy i rozstawu śrub.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MIRU » 14 lis 2010, 14:25

Spoko <spoko>
jak wrażenia ?? lepiej trzymają niz te z z5 ?? Springi masz ori czy jakies obnizające ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Pioteq25 » 14 lis 2010, 15:48

Na razie mam założone seryjne sprężyny z 1.5, więc szału nie ma. Auto trzyma się drogi bardzo dobrze jednak jak dla mnie jest za miękko. W tym tygodniu planuję założyć sprężyny obniżające FK i sam jestem ciekawy jak będzie się mazda prowadziła <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marmarek » 14 lis 2010, 22:16

bedzie twardo mialem FK :)
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez MIRU » 15 lis 2010, 01:19

no po to sie zakłada takie springi chyba :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez jaaco » 17 lis 2010, 23:40

Pochwal sie jak bedzie siedziec jak zalozysz moje byłe springi :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez Pioteq25 » 19 lis 2010, 19:19

jaaco pochwale się jak auto będzie do jazdy, bo na razie jest uziemione.
Amortyzatory jednak nie pasują tak jak wcześniej myślałem. Tłok jest grubszy przez co nie przechodzi przez łożyska i nie opiera się całą powierzchnią o górne mocowanie. Dzisiaj rozebrałem jeszcze raz kolumnę, bo chciałem wymienić sprężyny i okazało się że górne łożyska mam rozwalone.
Jak ktoś przełoży całą kolumnę z 2.0 do 1.5 lub 1.8 to nie będzie problemu, jednak same amortyzatory to nie wszystko. Inne są łożyska i górne dekle o które opiera się sprężyna. Mocowania i sprężyny pasują. Żałuję że wcześniej nie zajrzałem do EPC i nie sprawdziłem po numerach części <glupek2>
Teraz szukam tych dekli i łożysk z 2.0 – może ktoś ma do sprzedania?

...dodane 23-11-2010
Dzisiaj skończyłem wymianę amorków z V6 do 1.5 i jak już wcześniej pisałem były problemy. Łożyska z 2.0 V6 są ok 2mm szersze (dolna tulejka 27mm) niż w 1.5 i 1.8 (25mm) Można kupić łożyska i dekle w których siedzą od 2.0, albo powiększyć otwór na łożysko o te 2mm w deklu od 1.5 Jako, że dekle miałem w dużo lepszym stanie niż zakupione od 2.0 z łożyskami postanowiłem powiększyć otwór. Żeby to zrobić super dokładnie, trzeba mieć wiertło stożkowe. Podstawka pod łożysko jest aluminiowa i bez problemu daje się rozwiercać.
Co ciekawe można kupić zestawy mocowania górnego i łożyska firmy sachs i jeszcze jakichś innych, co to niby pasują do wszystkich wersji silnikowych :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 23 lis 2010, 22:39

marmarek napisał(a):bedzie twardo mialem FK :)


Jednego żałuję po zmianie sprężyn... że nie zrobiłem tego wcześniej <lol>
Z początku obawiałem się, że wylecą mi plomby jednak to nie to. Zawieszenie w cale nie jest jakieś super twarde, albo ja mam predyspozycje do gwintu :) Można przejeżdżać ronda bez zwalniania jakbyś jechał prosto :)


jaaco napisał(a):Pochwal sie jak bedzie siedziec jak zalozysz moje byłe springi :)


Może zrobię fotkę jak będzie autko umyte. Na razie jestem zadowolony, bo jest tak nisko jak chciałem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marmarek » 24 lis 2010, 09:36

ja akurat mialem w inym aucie sprezyny fk amortki hr i bylo twardo ale nie tak ze nie dalo sie wytrzymac , dodatkowo kobelki potegowaly to uczucie.
prowadzenie ok ale najbardziej irytujace byly drogi z duza iiloscia latek i dziurek

poka zdjecia jak to wyglada
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez no_fear » 25 lis 2010, 09:16

Pioteq25 jak porównasz pracę amortyzatorów Z5 i V6 na seryjnych springach z Z5 ?
Amory z V6 mają większe tłumienie powrotu (wolniej wracają) i kompresji (są twardsze) niż te z Z5 ?

Na logikę powinny mieć większe tłumienie powrotu bo seryjnie są przystosowane do pracy z twardszymi sprężynami...
Co do tłumienia kompresji pewnie jest podobnie skoro napisałeś, że jest miękko ?

Opisz swoje wrażenia :)

BTW skoki amorów V6 i Z5 są takie same ?
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Pioteq25 » 25 lis 2010, 18:25

Na początku zaznaczę, że amorki z V6 (gazowe tokico) ma na przodzie, bo z tyłu siedzą gazowe kamoki do 1.5. Sprężyny to FK automotive -35mm
Moim zdaniem nie warto płacić za same amorki z V6 bez wymiany sprężyn na mocniejsze. Dopiero z twardą sprężyną te amorki potrafią pokazać na co je stać. Najważniejsze, że nie ma efektu "skoczka", gdy za słaby amorek nie radzi sobie z wyhamowaniem sprężyny.
Auto jest dużo twardsze, jednak bez przesady. Prowadzi się kapitalnie w zakrętach i na wprost. Układ kierowniczy działa dużo precyzyjniej.
Wymieniłem kompletnie wszystko w czterech kolumnach : poduszki, amorki, sprężyny i gumowe podkładki na nowe. Dzięki temu nic się nie tłucze i wreszcie ustały głuche popukiwania.
Nie miałem jeszcze okazji przejechać się seryjną efką 2.0 V6 i ciekawy jestem porównania z moim zawieszeniem <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez no_fear » 26 lis 2010, 08:36

Pioteq25 napisał(a):...nie ma efektu "skoczka", gdy za słaby amorek nie radzi sobie z wyhamowaniem sprężyny. Auto jest dużo twardsze, jednak bez przesady...

czyli tak jak myślałem – mają większe tłumienie powrotu i dobicia (kompresji) :)
Pioteq25 napisał(a):Moim zdaniem nie warto płacić za same amorki z V6 bez wymiany sprężyn na mocniejsze

mocniejsze w sensie twardsze ;)
fakt – przy zbyt miękkiej sprężynie amortyzator z V6 będzie miał za duże tłumienie powrotu –> nie będzie nadążał na szybkich, małych nierównościach :]
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez hopek » 27 lis 2010, 10:00

Bez przesady :) niektórzy zakładaja właśnie mocniejsze amorki do zwykłych sprężyn ,żeby autko sie lepiej trzymało ale w BA musi być spring krótszy bo paskudna jest ta przepaść nad kołem <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez no_fear » 29 lis 2010, 09:28

:]
Ostatnio edytowano 4 sty 2011, 08:21 przez no_fear, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez hopek » 4 sty 2011, 01:26

Rower rowerem. Tam nie pakujesz 5osób i bagażu. A wystarczy ze do auta wsiadzie komplet pasażerów i już czuć że amorki nie trzymają jak należy :) więc założenie mocniejszych amorków do seryjnych sprężyn ma sens :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez tkonarzewski » 4 sty 2011, 01:32

wielkie dzięki za rozgryzienie tematu bo właśnie będę na wiosnę poszukiwał całych amortyzatorów do v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 03:17
Posty: 132
Skąd: Płońsk
Auto: Było czerwone Z5, Jest srebrne BP05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323