Opony i felgi w maździe 323 BA – wątek wspólny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kzktkn » 1 cze 2012, 22:57

co do 19 to w ja mam w swojej wlasnie takie, latam ok roku jest ok wiec moge powiedziec ze mozesz takie zakladac, a kolo nie odpadnie(przetestowane) pozdro;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2012, 15:53
Posty: 35
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1,5 Z5 1997

Postprzez don2x44 » 1 cze 2012, 22:59

Klucz 21 zmieścisz ALE cienkościenny(np. nasadka do świec). Możesz zastąpić 19tką, nawet grubościenna pasuje.

Długość szpilek starczy dla ET35, mam taki sam rozmiar alufelg. Gwint dość głęboko siedzi w nakrętce.

Nie polecam opon o szerokości 205 na alufelgi 7,5 cala. Mam taki sam rozmiar felg, przechodziłem przez takie opony i nie mile wspominam. Opony to był Michelin Pilot Primarcy. Samochód zachowuje się mocno kolebie przy ostrych i szybkich zakrętach. Opony 215 tylko i wyłącznie, z mojego doświadczenia.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Dr.Hardcore » 1 cze 2012, 23:19

Kolego don2x44, ale 215 nie będą obcierały przy standardowym zawiasie w Z5? dam znać jak się moje 205 na 7,5 bedą zachowywały bo mam goodyear eagle F1 te kierunkowe dwie i dwa Dunlopy SP Sport 2000, wyglądają na minimalnie naciagniete, ale bałem się ze przy 215 zmuli te leciwe 88km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez waldii » 1 cze 2012, 23:31

Dr.Hardcore napisał(a):ale 215 nie będą obcierały przy standardowym zawiasie w Z5?


<lol> <lol>
ja mam zawieche GT minus 50mm fele 18 ,oponki 225 i ni huhu takze na zawieszce z Z5 to nawet oponami z kombajnu nie przytrzesz
waldii
 

Postprzez Dr.Hardcore » 1 cze 2012, 23:35

No śmiej się śmiej z Z5, też bym chciał tego KL-a, moze nastepne auto, narazie to jescze planowałem ten zawias -40 Jamex, ale czytam tu że każdy hejtuje:D że na Z5 przód za wysoko siedzi:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez don2x44 » 2 cze 2012, 00:18

U mnie przy sprężynach H&R -30mm i oponach 215/45 R16 ET35 nic nie obciera – mam nadal dużo luzu. Nawet w załadowanym do pełna aucie.

Dr.Hardcore napisał(a):ale czytam tu że każdy hejtuje:D że na Z5 przód za wysoko siedzi:(

U mnie na też tak jest... niestety, a mam zdecydowanie lepsze od polskochinskoholenderskiego Jamexa springi.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez dude » 2 cze 2012, 10:31

Przy wyborze nakrętek pamiętaj tylko żeby wybrać odpowiednie do Twoich felg, tzn. sferyczne albo stożkowe, tak żeby zgadzały się z gniazdem w feldze.
http://www.honda-crx.info/forum/printvi ... f7660c2b05
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez Lantis 89 » 2 cze 2012, 12:35

Odnośnie doboru nakretek jest mały artykuł,na drugiej stronie wszystko wyjaśniłem ;)
http://forum.323-klub.pl/viewtopic.php?f=16&t=5114
Lantis 89
 

Postprzez waldii » 2 cze 2012, 23:50

Dr.Hardcore napisał(a):No śmiej się śmiej z Z5

ja lubie Z5 <lol> bo to fajna hybryda.Masz opcje jazdy na paliwku oraz na oleju.Tylko nie wiem jak sie te dwa tryby przelacza hahaha
waldii
 

Postprzez Lantis 89 » 3 cze 2012, 16:31

Jaki mądry sie znalazł...
Co KL nie biorą oliwy,pochwal sie ile Twój brał...
Lantis 89
 

Postprzez Dr.Hardcore » 4 cze 2012, 19:38

Udało się, musiałem kupić nakrętki 12x1,5 na klucz 19 i wszystko działa, dzięki wszystkim za pomoc.
Tu efekt:
Obrazek
Niestety jeszcze za wysoko siedzi, zbieram kasę na te H&R, dekielków nie ma bo modze sobię takie z logiem mazdy:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez waldii » 4 cze 2012, 23:21

Limited Edition napisał(a):Jaki mądry sie znalazł...
Co KL nie biorą oliwy,pochwal sie ile Twój brał...

nic nie bral,bo zapomnialem wlac ;P

Dr.Hardcore napisał(a):Niestety jeszcze za wysoko siedzi,

nie no duuzo za wysoko.
waldii
 

Postprzez DeXu » 18 cze 2012, 20:15

Witajcie! :)

Niedługo kupuję Madzię 323F BA 1.5 16V i posiadam w garażu takie cuś:

195/50/R15 z oponami TOYO PROXES T1R... szkoda co by się marnowało i zastanawiam się czy pasowałyby do mazdy. Pochodzą z Golfa III (4x100)....

Obrazek

I tutaj rodzi się pytanie, jakie są oryginalne rozmiary kół w 323F BA? Chciałbym przeliczyć czy będzie duże przekłamanie tym kalkulatorem: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

Czy przekłamanie rzędu 3% to dużo? I ile procent powinienem tolerować przekłamania?

Proszę o radę, czy opłaca się je wciskać do Madzi :))
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 10:05
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'

Postprzez rafał88 » 18 cze 2012, 20:39

Beda dobrane idealnie:) nie masz co szukac wiekosc ludzi z forum ma wlasnie taka wielkosc kol zalozona:) jedynie otwor centrujacy z tego co wiem jest wiekszy nic w mazdzie takze bedziesz musial kupic pierscienie centrujace:)

seria to 175/70 13, a jak masz 195/55 15 to masz praktycznie w ideal wg tego kalkulatora i przeklamnie jest minimalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez seband1976 » 18 cze 2012, 21:20

Moja 323F BA Edition wyjechała z fabryki na 195/50R15, więc i taki rozmiar jest "seryjny".
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sie 2009, 11:58
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Auto: Było: 323F BA 1,5 edition 1998
Jest: Honda Accord

Postprzez DeXu » 18 cze 2012, 22:00

Dzięki chłopaki :) A bylibyście tak mili rzucić jakimś hasłem, czego konkretnie szukać (np na allegro) w kwestii pierścieni centrujących? Te Alufelgi mają jakieś tam pierścienie plastikowe wsadzone, może trzeba je założyć bez pierścieni? Nie znam się i ciężko mi powiedzieć :) W każdym razie takie właśnie pierścienie wyciąga się z środka każdej felgi, a jak założę bez tego do golfa to felgi są "luźne", z pierscieniami wchodzą z oporem, tak na styk.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 10:05
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'

Postprzez rafał88 » 18 cze 2012, 22:04

Ja tez mam od golfa 3 i wlasnie z pierscieniami byl luz, pojechalem do tokarza i wytoczyl mi metalowe :D
musisz wsiasc wymiary zew tego pierscienia znajdz na necie rozmiar wew jaki ma mazda :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DeXu » 18 cze 2012, 22:28

Ok dzięki, pokombinuję najwyżej :) Mam znajomego tokarza... może coś wymyśli ;) Najważniejsze, że rozmiar taki jak oryginalny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 10:05
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'

Postprzez kropekm » 19 cze 2012, 08:16

średnica wewnętrzna pierścienia – 54mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Bartg » 19 cze 2012, 11:47

Sprawdź jeszcze jakie masz ET, powinno być wybite gdzieś na wewnętrznej stronie felgi, najlepiej jakby było w granicach 35 – 40 :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323