Jakiej firmy kupic tarcze, klocki, amortyzatory, sprzęgła itd.? – wątek wspólny dla BA
Bilstein'a mam właśnie teraz na przodzie i prawie dwa latka już ja na nich jeżdze a autko na nich przyjechało z Niemiec więc swój przebieg już mają... Wybór zapewne padnie na KYB 
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
Ja tez nie polecam niemarkowych amorkow. U siebie zalozylem jakies Magnum, niby wloskie czy francuskie. Generalnie jestem zadowolony, od wakacji juz troche km zrobilem i nic sie nie dzieje poki co, oprocz skrzypienia ktore zaczelo sie po 2-3 tyg od wymiany. jakis przewrazliwiony nie jestem wiec nie przeszkadza mi to zbytnio.
Ale jak nie chcesz niespodzianek to warto doplacic do KYB
Ale jak nie chcesz niespodzianek to warto doplacic do KYB
- Od: 20 sty 2009, 22:00
- Posty: 59
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323P 98r Z5
Eksperymentowałem na tanich przegubach wymieniając je 5 x w 3 lata i 2 x osłony
Własnie tydzień temu wymieniałem przegub z firmy Chińskiej MaxGear ( ani jednej reklamacji u mnie na sklepie na przeguby ) Ani nie piszcze kołami ani ostro ruszam przy skręcie i lipa. Ten przegub co wymieniałem tydzień temu wytrzymał 1,5 roku i był firmy Japanline. I koledzy nie wprowadzajcie ludzi w błąd jaki GKN ? Lobro a nie GKn
i Spidana polecam
Także teraz jeżdze na Chińskim i na oryginale hehe ,który sie jakoś trafił

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Amortyzatory po raz tysięczny
ale wybaczcie potrzebuje Waszej pomocy.
Po tej "pięknej zimie" mam do wymiany "na już" Tył łącznie z osłonami, odbojami + poduszki (podstawy) mocujące.
Pokopałem trochę w ofertach internetowych i "zgłupiałem"
jeśli chodzi o te oznaczenia.
1)Np. na allegro można ustrzelić jakieś "tanie zmienniki" niby do 323 BA 94-98 (i tylko tyle)
A wg. katalogów tych "markowych" (3 razy droższych) są już ograniczenia i uwagi: roczniki 94-95 i 95-98 do aut z ABS i bez ABS
Np. te "tanie"
http://www.allegro.pl/item936657022_amo ... _nowe.html niby powinny pasować?
323C BA rok produkcji 94/rejestr.95 poj1.5l mam ABS
stąd moje wątpliwości???
2) Czy te tylne mocowania (poduszki) mają wymienne samo łożysko??? Bo wiem, że w przypadku przednich da się dokupić samo łożysko, albo komplet już z łożyskiem.
Ogólnie ceny tych "markowych" trochę straszą
amo: 600-700zł, te poduszki podobnie
i osłony i odboje ok. 100zł
A wiecie jak jest... ładować łącznie ponad 1000zł w same części (bez kosztów wymiany) w auto które ma 15lat i którym będę śmigał jeszcze rok może półtora, nie widzi mi się
ze względów ekonomicznych
(a przecież jest jeszcze trochę innych zużywających się części, które po prostu trzeba wymieniać w takiej "skarbonie")
"Są wybory dobre i są wybory złe... Co wybrać nie wie nikt"
Po tej "pięknej zimie" mam do wymiany "na już" Tył łącznie z osłonami, odbojami + poduszki (podstawy) mocujące.
Pokopałem trochę w ofertach internetowych i "zgłupiałem"
1)Np. na allegro można ustrzelić jakieś "tanie zmienniki" niby do 323 BA 94-98 (i tylko tyle)
A wg. katalogów tych "markowych" (3 razy droższych) są już ograniczenia i uwagi: roczniki 94-95 i 95-98 do aut z ABS i bez ABS
Np. te "tanie"

323C BA rok produkcji 94/rejestr.95 poj1.5l mam ABS
stąd moje wątpliwości???
2) Czy te tylne mocowania (poduszki) mają wymienne samo łożysko??? Bo wiem, że w przypadku przednich da się dokupić samo łożysko, albo komplet już z łożyskiem.
Ogólnie ceny tych "markowych" trochę straszą
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A wiecie jak jest... ładować łącznie ponad 1000zł w same części (bez kosztów wymiany) w auto które ma 15lat i którym będę śmigał jeszcze rok może półtora, nie widzi mi się

"Są wybory dobre i są wybory złe... Co wybrać nie wie nikt"
Ja wymienilem tyl na amroki firmy KAMOKA z tego co pamietam to czeska produkcja
w sklepie w Łodzi udalo mi sie kupic po 99 zl za szt. + do tego odboje chyba po ok 25zl. Przejechalem 4 tysie i jest wszystko wporzadalu
) Wiec polecam
Mazda 323F BA 95'
Najprawdopodobniej jedyna szara na forum :)
Najprawdopodobniej jedyna szara na forum :)
- Od: 22 lut 2010, 00:07
- Posty: 73
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 323F BA 1,8 96'
Witam wszystkich, a wiec musze wymienic amortyzatory tylne bo juz dupa skaka na najmniejszej nierownosci, jakie wybrac zeby byly w miare dobre i za rozsadna cene. A i mam sprezyny H&R takze tez nie wem czy gazowe czy olejowe.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kamoka to chiński Shit występujący pod wieloma markami.
Najlepsze są KYB ale równie dobre i ciut taniej Tokico i nic innego.
Pozdrawiam
Najlepsze są KYB ale równie dobre i ciut taniej Tokico i nic innego.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
ja rowniez polecil bym KYB
Moja Nowa Madzia 323F 2.0V6 ZAPRASZAM http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=165730
Moja BYŁA Madzia http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=111034&p=2480591#p2480591Zapraszam:)
Moja BYŁA Madzia http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=111034&p=2480591#p2480591Zapraszam:)
- Od: 15 gru 2009, 12:44
- Posty: 178
- Skąd: Opoczno
- Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.
A wiec kuopilem kamoka amorki bo nie moge sobie pozwalac zbytnio z kasa a szkoda bo mialem na oku bilsteina ale cena i jeszcze raz cena powala:/ A tez jestem ciekawy jak dlugo pojezdze na tych kamokach bo mam posadzana madzie amorki byly H&R'a:/ tylko ze polskie drogi robia swoja robote z zawieszenioem:/
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Spidan, GKN Lobro – to te same przeguby i tak samo kiepskie. Mi Spidan padł po 9 tyś km. Mechanik ocenil ze na wyglad ten przegub wygladal juz duzo gorzej od japonskich zamiennikow. Nie bylo nic innego wiec musialem zalozyc. Teraz zakladam HDK i zobaczymy...
- Od: 19 paź 2008, 19:53
- Posty: 152
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004
Dziwna sprawa,wydaje mi się,ze mehanik popełnił jakiś błąd :–/
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Hieronim napisał(a):Spidan, GKN Lobro – to te same przeguby i tak samo kiepskie. Mi Spidan padł po 9 tyś km. Mechanik ocenil ze na wyglad ten przegub wygladal juz duzo gorzej od japonskich zamiennikow. Nie bylo nic innego wiec musialem zalozyc. Teraz zakladam HDK i zobaczymy...
Pólosie z GKN idą na pierwszy montaż do takich aut jak audi, volvo, porsche i żaden mechanik niech lepiej nie podważa ich jakości. Większość wymienianych przegubów pada w ciągu pierwszych kilku tys km z powodu błędu ich montażu. Smar dołączony w kpl z przegubem mechanicy dają zamiast w przegub, to tylko pod osłonę, a siła odśrodkowa nie pozwala mu na dostanie się do wnętrza przegubu. Kulki wycierają koszyk i przegub w kosz. Później ktoś pisze że przegub x i y są do

Popieram Pioteq :–)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Witam. Mam prośbę do osób, które ostatnio kupiły nowe amorki na tył Kayaba. W miarę możliwości mógłby ktoś sprawdzić, czy po naciśnięciu na tył samochodu dopiero za "trzecim naciskiem" amorek zaczyna pracować jak należy? U mnie pierwsze kilka naciśnięć amorki pracują bardzo lekko, w sumie bez oporu. W sumie może tak ma być ale nie mam pewności.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 25 lut 2008, 17:46
- Posty: 27
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: 323F-Z5-95'
ja mam Monroe na tyle i jak narazie zrobilem 40 tys i nic nie wykazuja zadnego zuzycia,, tyle ze slychac je jak pracuja i to glosno od samego poczatku tak mialy ,,,, to tyle co ja mam do powiedzenia w tej sprawie
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca

lakierowanie to pasja nie praca

- Od: 3 kwi 2010, 00:14
- Posty: 167
- Skąd: pomorskie
- Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r
ja mam z przodu kamoki już ponad rok i jest ok, z tyłu mam magnumy dokładnie od sylwestra ostatniego, czyli 5 miesięcy i też jak na razie ok. chyba nie włożyłbym amorków po 250zł/szt do 14 letniego auta, ale to wszystko kwestia podejścia i zasobności portfela..... gazowe zawsze będą twardsze od olejowych, ważne żeby na obu osiach były takie same, przynajmniej według mnie to istotne

Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 12:12 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Witam,
dużo wcześniej czytałem o charakterystyce amortyzatorów różnych firm – ostatecznie zakupiłem gazowe – firmy Kayaba do Mazdy 323F 95r. 1.5 bez ABS.
Nr katologowe:
333178 – przód prawy
333179 – przód lewy
333180 – tył prawy
333181 – tył lewy
Jutro będę miał zamontowane więc napiszę o komforcie jazdy
dużo wcześniej czytałem o charakterystyce amortyzatorów różnych firm – ostatecznie zakupiłem gazowe – firmy Kayaba do Mazdy 323F 95r. 1.5 bez ABS.
Nr katologowe:
333178 – przód prawy
333179 – przód lewy
333180 – tył prawy
333181 – tył lewy
Jutro będę miał zamontowane więc napiszę o komforcie jazdy
Kris
- Od: 29 maja 2008, 20:44
- Posty: 16
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 95r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości