Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez k3b » 11 sty 2007, 16:21

Do Z5 kpl sprzegła na allegro kosztuje 280zł (tarcza łożysko, docisk) wiec chyba sie nie opłaca kombinować z tą wymianą okładzin bo jak pozrywasz nity to od nowa robota.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez magicadm » 11 sty 2007, 18:33

k3b napisał(a):chyba sie nie opłaca kombinować z tą wymianą okładzin bo jak pozrywasz nity to od nowa robota.

Fabryczne okładziny też są nitowane – więc w czym problem???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 11 sty 2007, 23:41

k3b napisał(a):Do Z5 kpl sprzegła na allegro kosztuje 280zł
Wszystko zalezy jakiego producenta......widziałem tez pasek rozrządu za 54 zł firmy JC.......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 12 sty 2007, 18:21

Jaksa napisał(a):Wszystko zalezy jakiego producenta..........

Racja, ale najlepsze jest to, że nawet jak zgadza się producent, to jeszcze moze nie zgadzać sie model części – nawet jak pasuje na "swoje miejsce".
W moim DITD ory i na zmiane miałem dociski DAIKINA.
Niby mocowania i rozmiary te same, kształt zgrubsza podobny, ale w szczegółach różnica ogromna.

Docisk ORY wyglądał na dużo solidniej wykonany. I na teście okazał sie silniejszy.
A więc sam producent to nie wszystko, na częściach masz tłoczone numerki modelu/typu itp – a tego nie znajdziesz w żadnym katalogu.

Wystarczy, że tarcza robiona do silnika 2.0 benzyna przypadkiem pasuje do 2.0 diesel i już będzie figurować jako zamiennik, mimo, że wytrzyma połowę tego, niestety...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Briareos » 12 sty 2007, 22:54

magicadm napisał(a):Wystarczy, że tarcza robiona do silnika 2.0 benzyna przypadkiem pasuje do 2.0 diesel i już będzie figurować jako zamiennik

Ooo, za takie coś to powinni pławić... Przecież wysokoprężny rozniesie tłumiki drgań w takiej tarczy...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez magicadm » 12 sty 2007, 23:46

Briareos napisał(a): Przecież wysokoprężny rozniesie tłumiki drgań w takiej tarczy...


Racja, a najlepsze jest to, że tarcza "JC" za 120zł ma sześć sprężyn, DAIKIN "zamiennik" za 200zł ma cztery sprężyny z grubego drutu, a DAIKIN ORY za 380zł ma cztery podwójne... :|
...i wszystko niby do DITD

PS
Ja mam teraz DAIKINA za 200zł, ciekawe ile wytrzyma – na razie jest OK
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bazakbal » 13 sty 2007, 17:13

Jaksa napisał(a):Wszystko zalezy jakiego producenta......widziałem tez pasek rozrządu za 54 zł firmy JC..


może być, ale nie ma pasków "aftermarket" a tarcze sprzęgła są i z tego min. względu wynika ich atrakcyjna cena... ;)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez sps-snipers » 28 sty 2007, 19:28

Panowie jaka cena kompletna za kompletne sprzeglo na dzien dzisiejszy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez kinki » 29 sty 2007, 08:26

ja 2 tygodnie temu zaplacilem 200zl za tarcz SACHS 90zl lozysko oporowe KOYO, docisku nie wymienialem ale kosztowal 200zl. wszystko zalezy od producenta, podobno ktos znalazl na allegro kompletne za 280, ale YETI tez ktos podobno widzial :)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez sps-snipers » 29 sty 2007, 16:41

to ja kiedys do Punto I za kompletne z waleo 250 placilem.Wiec nie jest zle.Zyjemy w czasach ze mozna sobie na wiekszosc aut w utrzymaniu pozwolic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez hellmi » 26 mar 2007, 16:08

Witam
Nie wiem czy to jest problem, czy ten samochód "tak ma", czy może zależy to po prostu od umiejętności, których na razie trochę mi brak, bo jestem świeżym kierowcą, ale zauważyłem coś co mnie trochę martwi.
Chodzi mi o to, że przy ruszaniu zanim dobrze ruszę mam już 3000 – 4000 obrotów, a auto zbiera się tak, że płakać się chce – wiem, że to tylko 1,5, ale bez przesady – auto wyje jak odrzutowiec, a prędkość jakoś nie bardzo chce rosnąć. Oczywiście żeby nie było wątpliwości – sprzęgło puszczone :) Czytałem gdzieś na tym forum, że może to być wina sprzęgła, ale zrobiłem test z ruszaniem z 4 i nie ruszył – poszarpał poszarpał i zgasł.
Wiem, że na jedynce powinno się jechać jak najkrócej, niestety u mnie obroty rosną tak szybko w stosunku do przyrostu prędkości, że musiałbym zmienić na dwójkę w zasadzie od razu. Na dodatek mam jeszcze sporo miejsca do podłogi. Przy wyższych biegach wygląda to tak, że przyrost obrotów ma jakieś tam odbicie w prędkości.
Z góry dzięki
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez luk323 » 26 mar 2007, 17:32

A jak jest u ciebie z tak zwanym ruszeniem z piskiem? Czy sprzeglo ci ciagnie to znaczy czy na przyklad kiedy na jedynce wkrecisz go na 3 tys. obrotow i gwaltownie puscisz sprzeglo to czy ci auto sie zbiera od razu i opony piszcza? czy ci sprzeglo ciagniem a silnik wyje i auto rusza bardzo powoli, spokonie tak jak bys powooli puszczal sprzeglo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez hellmi » 26 mar 2007, 18:01

Zależy co masz na myśli gwałtownie, ale jeśli puszczę je dość szybko, to auto w miarę rusza, ale nie piszczy – generalnie szarpnie go , ale się nie rozpędza, a w każdym razie nie tak szybko jak pozostałe samochody. W sumie to może dziwne, ale czasem np jak mocniej przycisnę na trójce czy czwórce to bardziej czuć przyspieszenie niż przy ruszaniu na jedynce. Dziś spróbuję po prostu strzelić sprzęgłem i zobaczymy.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez gadula » 26 mar 2007, 22:23

Sprzęgło, albo docisk do wymiany... Na wyższych biegach silnik nie ma tyle siły by ślizgać sprzęgłem, i temu ma lepsze przyspieszenie.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez hellmi » 26 mar 2007, 23:38

Muszę to jeszcze potestować – w sumie dziś próbowałem ruszyć z piskiem i po kilku próbach raz zapiszczał (wprawdzie słabo, ale zawsze), więc już sam nie wiem co jest grane, może po prostu muszę się lepiej tego auta nauczyć, albo jak znajdę trochę czasu to podskoczę z tym do mechanika sprawdzić to sprzęgło, albo może uda mi się wyskoczyć na spota i ktoś pomoże :)
Mam tylko nadzieję, że albo to ja, albo sprzęgło, a nie trafiłem na jakąś taką słaba wersję, bo naprawdę, na światłach to czasem aż mi wstyd jak widzę jakie wynalazki mnie wyprzedzają. Ale co się dziwić na kursie musiałem ruszać tak, żeby instruktorce kawa się nie rozlała, więc teraz muszę nauczyć się czegoś innego :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez gadula » 26 mar 2007, 23:59

Spróbuj ruszyć normalnie na jedynce, i przy 2000 obrotów, wcisnąć gaz do końca. Jeśli przy szybkim wzroście obrotów, prędkość tylko minimalnie się zwiększy to znak że sprzęgło się skończyło ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez no_fear » 27 mar 2007, 07:17

hellmi, możemy sie ustawić gdzieś na mieście :D to sobie porównasz czy Twoja eFka 1.5 przyśpiesza tak jak powinna ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez kwakier1 » 27 mar 2007, 11:28

niemaco sie długo zastanawiać, SPRZĘGŁO DO WYMIANY, miałem w moim to samo, praktycznie zero przyspieszenia, Dałem sprzęgło wymienić i wszystko śmiga elegancko. Za sprzęgło Japońskie z dociskiem i robocizną zapłaciłem 600 zł.
kwakier1
 

Postprzez hellmi » 27 mar 2007, 14:45

Dzięki wszystkim za odpowiedzi – prawdopodobnie w końcu i tak skończy się na wymianie sprzęgła, ale teraz przynajmniej wiem gdzie szukać problemu :)
Dzięki i pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 18:42
Posty: 117
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f 1.5 1996

Postprzez luk323 » 27 mar 2007, 15:05

hellmi napisał(a):ale jeśli puszczę je dość szybko, to auto w miarę rusza, ale nie piszczy

no czy kola boksuja w miejscu czy autko tylko ostrzej rusza bez boksowania kolami. nie czujesz potem takiego specyficznego smrodu dla przypalonego sprzegla?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323