Wymiana amortyzatorow z tylu a geometria zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Veyron » 23 maja 2008, 14:02

Mam pytanko.
Czy przy wymianie amortyzatorow z tylu (Mcpersony) nalezy odrazu sprawdzic geometrie zawieszenia (zbieznosc itp).
Pozdrawiam
Driving is my EXTASY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2007, 12:52
Posty: 461
Skąd: Zagranica

Postprzez kwak » 23 maja 2008, 17:44

nie chciał bym wprowadzić w błąd ale z tyłu nie ustawia się zbieżności ani geometrii (chyba :) )
natomiast sprawdzić można, napewno nie zaszkodzi.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez DROPKICK » 23 maja 2008, 19:48

kwak napisał(a):nie chciał bym wprowadzić w błąd ale z tyłu nie ustawia się zbieżności ani geometrii (chyba )

Ustawia się z przodu i z tyłu.

Jak będziesz jechał sprawdzić i ustawiać to pojedź w takie miejsce gdzie jednocześnie robią to na dwie osie, a nie na każdą z osobna bo wtedy to mogą zrobić Ci czteroślada <killer>

Czytałem na forum, że po wymianie amorów nie potrzeba ustawiać, ale miałem przypadek taki, że przestawiło mi sie koło na mocowaniu amorków i właśnie wtedy ustawiał mi zbierzność za pomocą śrub które trzymają amory, stało sie tak po zjechaniu z krawężnika.


Zresztą jak wymienisz to zobaczysz czy auto jedzie prostu i czy nie ściąga, jak coś będzie nie tak to pojedziesz ustawić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2006, 15:37
Posty: 1009
Skąd: Rzeszów
Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)

Postprzez Veyron » 23 maja 2008, 21:19

ok wielkie dzieki.
Pozdrawiam
Driving is my EXTASY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2007, 12:52
Posty: 461
Skąd: Zagranica

Postprzez kwak » 23 maja 2008, 22:40

DROPKICK napisał(a): że przestawiło mi sie koło na mocowaniu amorków i właśnie wtedy ustawiał mi zbierzność za pomocą śrub które trzymają amory

??
rozbierałem tylne zawieszenie i nie stwierdziłem jakiejkolwiek regulacji przy mocowaniach amorów.
bardzo mnie zaciekawiło to co piszesz...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez DROPKICK » 24 maja 2008, 10:21

kwak napisał(a):nie stwierdziłem jakiejkolwiek regulacji przy mocowaniach amorów

masz racje nie ma tam regulacji. Ale u mnie na gołe oko było widać że koło się przestawiło, może ugięło amora i zrobiły się jakieś luzy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2006, 15:37
Posty: 1009
Skąd: Rzeszów
Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)

Postprzez mirek323F » 25 maja 2008, 20:09

Zastanawia mnie jak jest w końcu z tą regulacją zbieżności bo w jednym z magazynów opisującym mazde 323f BA autor napisał: ".....wielowachaczowa oś z tyłu jest bardzo rozbudowana. Ma możliwość korygowania zbieżności – jak w pojazdach sportowych"

Obrazek

Sam wymieniłem amorki z tyłu i zastanawiam się jak sie ma sprawa ustawienia zbieżności. Jedyne co zauważyłem to ciekawe ustwienie kół (patrząc od tyłu) nie prostopadle do drogi jak przednie tylko nieco odchylone do środka (amortyzatora).
Obrazek
Może wtym leży sens takiego zawieszenia i co za tym idzie doskonałego prowadzenia auta w zakrętach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Postprzez DROPKICK » 26 maja 2008, 00:39

mirek123 to o czym mówisz to jest Kąt PK, czyli właśnie kąt nachylenia taki jak masz pokazany na zdjęciu. Do tego dochodzi jeszcze zbierzność, a w przedniej osi dodatkowo do tych dwóch jest jeszcze kąt wyprzedzenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2006, 15:37
Posty: 1009
Skąd: Rzeszów
Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)

Postprzez mirek323F » 26 maja 2008, 09:06

Rozumiem DROPKICK zbierzność o której mowa w artykule o mazdzie zmienia sie sama w czasie jazdy ?, Jeśli tak to jaki element za to odpowiada bo oprócz stabilizatora nie widze innych drążków czy czegoś podobnego co by zmieniało ustawienie koła w czasie jazdy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Postprzez Pioteq25 » 26 maja 2008, 09:21

Regulacja przód/tył odbywa się za pomocą mocowania amortyzatora. :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez alf28 » 26 maja 2008, 09:37

Pioteq25 napisał(a):Regulacja przód/tył odbywa się za pomocą mocowania amortyzatora.
ale, nie w BA.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez grodek » 26 maja 2008, 10:03

u mnie też nie było regulacji z tyłu :]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323