Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez w1lko » 22 lip 2005, 15:14

u mnie w 323BG mam to samo, jak ja kupile mto nie umialem wogole jezdzic, strasznie wysoko sprzeglo bierze :/
Mazda 6 2.0 TS 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 18:19
Posty: 35
Skąd: Edinburgh
Auto: Mazda 6 2.0 TS 2006

Postprzez KrzysioR » 22 lip 2005, 15:59

ART napisał(a):ten typ tak chyba ma


Popieram przedmówcę...U mnie to samo, ale w niczym mi to nie przeszkadza...
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2005, 17:11
Posty: 41
Skąd: KRAKÓW
Auto: MX-3 SOHC 1.6 16V B6

Postprzez ramadan » 22 lip 2005, 22:16

A u mnie z kolei nisko jak cholera :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2005, 15:05
Posty: 22
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2.0 2006 benzyna manual

Postprzez Jaksa » 22 lip 2005, 22:28

A u mnie z kolei nisko jak cholera
Za duzy luz?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez LUP » 23 lip 2005, 07:06

ramadan napisał:

A u mnie z kolei nisko jak cholera


Też tak miałem ,w ciągu dwóch tygodni wyraźnie się obniżyło ale odpowietrzenie i delikatna regulacja na pedale załatwiło sprawe!

Jak zwykle nic poważnego :]
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez farciarz » 23 lip 2005, 12:35

U mnie też bierze prawie z samego dołu, ale szczerze mówiąc mi to odpowiada :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Jolka » 9 paź 2005, 19:09

Cześć!
Mam Mazdę 323F i potrzebuję informacji na temat wymiany sprzęgła a konkretnie, jak to zrobić (czy trzeba wyciągać silnik, czy skrzynię biegów zdemontuje się normalnie). Proszę o opis szczegółowy i z góry dziękuję :).
Pozdrawiam !!

__________________
323F BA Z5 1,5i 1995r.
Jolka
 

Postprzez Jaksa » 9 paź 2005, 20:36

Jolka napisał(a):trzeba wyciągać silnik, czy skrzynię biegów
Tylko skrzynię biegów.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jolka » 10 paź 2005, 11:21

Jaksa a mógłbyś opisać całą operacje, jak to się robi i co dokładnie trzeba wyciągnąć? Bo słyszałam, że trzeba rozebrać pół auta, żeby dobrać się do tego sprzęgła :( i że bardzo dużo roboty jest przy tym?! Ile zajmuje czasu wymiana takiego sprzęgła?
Jolka
 

Postprzez Pyton162 » 10 paź 2005, 11:25

Jolka, musisz zdjąć osłony pod autem i zwalić skrzynię biegów, ja robłlem ostatnio wyciek na wale i też trzeba było skrzynię zwalać, koleś robił mi to przez 2-3 godzinki.

Pozdrawiam.
Pyton162
 

Postprzez kurczak » 10 paź 2005, 14:00

Wjeżdzamy na kanał; Odkręcamy większość osłon od spodu; Odczepiamy wszystko od skrzynii biegów; spuszczamy olej ze skrzyni; Podnosimy przód samochodu; Zdejmujemy przednie koła; Wybijamy przeguby z piast; Wyciągamy półosie z przegubami ze skrzyni; Odkręcamy poduszki trzymające skrzynię; Byc może również część poduszek trzymających silnik; Opuszczamy w doł cały silnik ze skrzynią; Wyciągamy skrzynię;

Składanie w odwrotnej kolejności;

Jest to bardzo telegraficzny i ogólnikowy skrót wyciągania skrzyni. W każdym będź razie należy rozbebeszyc pół samochodu od spodu; W swojej 323F BG wyjęcie i włożenie skrzyni zajęło mi około 6 godzin (ja jako mechanik amator i dochodząca druga osoba, która w była w pewnych momentach niezbędna bo sam nie dałbym rady); Ponieważ jestem "miszcz" więc założyłem odwrotnie tarczę sprzęła i kolejnego dnia robiłem wszystko od nowa i to mi zajęło już tylko 2,5 godziny czasu.

Pierwsze podejście było dużo dłuższe, boprzy takim duzym rozkręcaniu samochodu trafi się zawsze parę zapieczonych śrub i wtedy trzeba sie z nimi bawić zanim dadzą się odkręcić (bez demolki).

Generalnie do całej akcji niezbędny jest kanał i w pewnych momentach muszą być dwie osoby.

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 08:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez misiek06 » 10 paź 2005, 14:15

Bez kanału też da rade mi w sumie do niczego nie był potrzebny ;) I warto przy okazji wymienić uszczelniacze półosi i uszczelniacz głowny na wale ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Jolka » 10 paź 2005, 23:21

Dzięki chłopaki za pomoc!!! <jupi> POZDRAWIAM...
Jolka
 

Postprzez tripleiks » 7 gru 2006, 21:18

qrde mi też coś dziwnie się zachowuje kręci się dobrze do 3000 obr. a potem jak chcę ją rozkręcić do 5000 to się zachowuje jakby łapała z dwie turbodziury, idzie do przodu ale to nie jest płynne jakby paliwo odcinało i wogóle jakiś zamulony się zrobił i płyn chłodniczy spierdziela mi ze zbiorniczka trochę z oględzin widzę że mam do wymiany uszczelkę pod aparatem zapłonowym zażygany silnik olejem mam w tym miejscu, no i pod aparatem idzie jakiś dolot z chłodnicy takie kolanko no i tak kapał sobie na nie olej spod uszczelki aparatu że mi sparciał i chyba nieszczelny jest qrde to chyba nie usunie mojego problemu a może mam jakieś błędy ECU, albo padnięte przewody wysokiego napięcia>??? a ten spierdzielający płyn z chłodnicy i mała moc (zawsze mi mało jej:) to uszczelka pod głowica albo uszczelniacze zaworowe???
Życie zaczyna sie po pięćdziesiątce.. w bicepsie :)
Początkujący
 
Od: 10 sie 2006, 14:46
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f rok prod.1995

Postprzez Gustav » 17 gru 2006, 17:08

Mam takie pytanko, a właściwie spostrzeżenie i nie wiem, co o tym myśleć. Otóż po miesięcznym postoju mazdy pojawił, a dokładniej odnowił problem ze sprzęgłem – zaczęło się paskudnie ślizgać. Półtora roku temu, zaraz po zakupie, też miałem taki sam problem, jednak po około tygodniu jeżdżenia ślizganie ustąpiło prawie w stu proc. Aż do zeszłego piątku.

I teraz, czy takiego rodzaju ślizganie się może być spowodowane tym, że podczas tak długiego postoju na sprzęgło przedostaje się (przecieka) olej (ze skrzyni?), który odpowiada za nie? Istnieje w ogóle taka możliwość, żeby jakieś uszczelniacze przepuszczały? Boję się, że jak nawet zamontuję nowe kompletne sprzęgło, to problem powróci.

I na koniec – za jakimi kompletami się rozglądać: Aisin, Sachs, coś jeszcze innego? Części z JC mnie nie interesują. <nie>

Karol
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2005, 20:39
Posty: 50
Skąd: Mińsk Maz.
Auto: Mazda 323F BG B6e

Postprzez kinki » 9 sty 2007, 23:28

Witam!
w zwiazku z dziwnymi odglosami sprzegla po jego wcisnieciu postanowilem sie za to zabrac. po wyciagnieciu sprzegla okazalo sie ze lozysko oporowe nadaje sie do wymiany a i tarcze przydaloby sie wymienic (docisk jest ok). w zwiazku z tym iz wymiana w/w elementow jest kosztowna zaczynam zastanawiac sie nad regeneracja sprzegla. znalazlem juz nawet firme w poznaniu ktora regeneruje sprzeglo za 200zl. zastanawiam sie czy to dobry pomysl. moze ktos z was regenerowal sprzeglo i ma jakies doswiadczenie. nie mam zbytnio kasy wiec taka regeneracja bylaby dobrym rozwiazaniem. co o tym myslicie?
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Jaksa » 10 sty 2007, 00:33

Zawsze na jakis czas starczy ;) wszystko zalezy jaką nabijesz okładzinę
www.sprzegla.com tutaj robi dobrze.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 10 sty 2007, 10:02

kinki napisał(a):znalazlem juz nawet firme w poznaniu ktora regeneruje sprzeglo za 200zl.

A co robią w tej cenie???
Nabicie nowych okładzin??? :|
Czy również wymianę tłumika drgań skrętnych w tarczy, wymiana sprężyny talezowej w docisku i jego ew szlifowanie (choć to podobno bzdura)???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez kinki » 10 sty 2007, 11:23

napewno w cenie jest nabicie nowych okladzin, sprawdzenie sily docisku, ewentualny szlif docisku a reszty nie wiem bo przez tel nie chcieli za bardzo powiedziec. jak sie zdecyduje na regeneracje to podjade i zapytam o szczegoly.
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez magicadm » 10 sty 2007, 14:30

to po rozebraniu sprawdź stan tłumika drgań w tarczy, bo tego chyba nie naprawiają
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323