Biegi ciężko wchodzą, zgrzyta
Strona 1 z 1
Sprawa dotyczy Mazdy 323c z 1996r, silnik Z5. Od pewnego czasu mam problem z ciężko wchodzącymi biegami: najczęściej 1, 2 i wsteczny. 1 i 2 wchodzą ciężko "w dół", kiedy np. chcę zwolnić przed skrętem. W górę raczej nie robią problemów. Czasem zdarzy się zgrzytnięcie podczas wrzucania 2 lub 3, mimo wciśniętego sprzęgła. Czasem pomaga dwukrotne wciśnięcie sprzęgła. Nie zawsze się tak dzieje, czasem samochód ma "lepsze dni" i jest OK.
Jakiś tydzień temu zostało wymienione sprzęgło (cały komplet, zużyło się), łożysko i uszczelnienie wału, olej w skrzyni. Został też nasmarowany lewarek, bo ciężko chodził. Mechanik powiedział, że skrzynia biegów jest w dobrym stanie.
Od momentu tej wymiany jest troszeczkę lepiej, ale w dalszym ciągu nie jest tak jak powinno być. Ktoś mi zasugerował, że winna może być pompa sprzęgła i wysprzęglik, ale ponoć nie da się tego sprawdzić inaczej niż przez wymianę.
Co o tym sądzicie?
Jakiś tydzień temu zostało wymienione sprzęgło (cały komplet, zużyło się), łożysko i uszczelnienie wału, olej w skrzyni. Został też nasmarowany lewarek, bo ciężko chodził. Mechanik powiedział, że skrzynia biegów jest w dobrym stanie.
Od momentu tej wymiany jest troszeczkę lepiej, ale w dalszym ciągu nie jest tak jak powinno być. Ktoś mi zasugerował, że winna może być pompa sprzęgła i wysprzęglik, ale ponoć nie da się tego sprawdzić inaczej niż przez wymianę.
Co o tym sądzicie?
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Odpowietrzenie to prosta i szybka sprawa klucz 10 i druga osoba 5 min i po zabiegu przy wysprzęgliku masz odpowietrznik
Dopisano 22 sty 2015, 20:06:
Odpowietrzenie to prosta i szybka sprawa klucz 10 i druga osoba 5 min i po zabiegu przy wysprzęgliku masz odpowietrznik
Dopisano 22 sty 2015, 20:06:
Odpowietrzenie to prosta i szybka sprawa klucz 10 i druga osoba 5 min i po zabiegu przy wysprzęgliku masz odpowietrznik
Nie jest potrzebny kanał a klucz to pomyliłem tam 8 jak dobrze pamiętam idzie
Widac ze sprzegło. Jak kolega radzi , klucz 8 odpietrznik chyba wiesz gdzie jest
Jedna osoba do kabiny odkrecasz odpowietrznik, kolega/kolaznka naciska pedal, zakrecasz , kolega/kolezanka puszcza. I tak kilka razy 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No właśnie słabo się orientuję gdzie mam szukać tego odpowietrznika, jeszcze nigdy czegoś takiego nie naprawiałem
Może mi ktoś podpowiedzieć, ewentualnie rzucić jakimś linkiem? A co z płynem? Trzeba go uzupełnić?
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Płyn do sprzęgła idzie ze zbiorniczka płynu hamulcowego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jest jeszcze jedna metoda (skuteczna) jeśli będziesz zmuszony zrobić to samemu. Mogę Ci opisać na priv.
Zauważyłem jeszcze jedną ciekawostkę. Ostatnio cofałem na luzie i podczas jazdy do tyłu postanowiłem wrzucić wsteczny. Nie dało się, za każdym razem zgrzyt. Dopiero po zatrzymaniu mogłem wrzucić. Czy to jest normalne?
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Wsteczny bieg chyba nie jest synchronizowany i stąd to zgrzytanie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości