Strzelająca kierownica
Strona 1 z 1
Witam wszystkich!Od czasu kiedy kupiłem mazdę (1.5 roku temu) przy skręcie kierownicą coś stuka,strzela (ogólnie ciężko ten dźwięk sprecyzować)
.Dźwięk dochodzi jakby ze środka kierownicy (czuć go na jej obrzeżach) i wydobywa się co jakieś 3/4 pełnego obrotu.Sprawdziem pół zawieszenia (łączniki stabilizatora,sworznie wahaczy,drążki kierownicze,nawet przy wymianie amorków okazało się że łożyska McPersa są dobre).W czym może tkwić problem?Czy może to być wałek kierowniczy z przegubem? 
- Od: 29 lis 2012, 20:55
- Posty: 28
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)
no właśnie nie jestem pewien
.Jakiś mechanik mówił że to może być właśnie wałek kierowniczy z takim przegubem.Przegub padł i może dlatego tak trzaska.A ewentualnie jaki jest koszt regeneracji maglownicy? ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Acha dodam jeszcze że jak koleżka mechanior podniósł cały przód i postała z 2-3 h na koziołkach to przez dobrych pare km nie było czuć tego strzelania podczas skręcania.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Acha dodam jeszcze że jak koleżka mechanior podniósł cały przód i postała z 2-3 h na koziołkach to przez dobrych pare km nie było czuć tego strzelania podczas skręcania.
- Od: 29 lis 2012, 20:55
- Posty: 28
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)
Jeszcze można popatrzeć i ew. przesmarować przegub między maglownicą a kierownicą.
Sprawdź też czy w samej maglownicy nie słychać podejrzanych odgłosów przy ruszaniu delikatnym lewo-prawo kierownicą.
Jeśli są tam luzy to daj spokój sobie z jej regeneracją bo koszty będą duuuże. Lepiej poszukać używki w dobrym stanie.
Sprawdź też czy w samej maglownicy nie słychać podejrzanych odgłosów przy ruszaniu delikatnym lewo-prawo kierownicą.
Jeśli są tam luzy to daj spokój sobie z jej regeneracją bo koszty będą duuuże. Lepiej poszukać używki w dobrym stanie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A co do łącznika (przegubu) miałem na myśli coś takiego:
http://allegro.pl/krzyzak-lacznik-kolum ... 07210.html
Ale osobiście to i tak raczej odstawiałbym maglownicę

Ale osobiście to i tak raczej odstawiałbym maglownicę
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie chyba znalazłem usterkę.Moim zdaniem jest to przełącznik zespolony,ponieważ wchodząc w zakręt kierownica strzela a gdy mam wyłączony kierunek nie czuć NICZEGO!
Swoją drogą maglownica jest zdrowa więc cieszę się jak mały dzieciak z cukierka
.
Swoją drogą maglownica jest zdrowa więc cieszę się jak mały dzieciak z cukierka

- Od: 29 lis 2012, 20:55
- Posty: 28
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)
Hmmm – to w każdy zakręt wchodziłeś z włączonym kierunkowskazem? 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jeśli włączysz kierunkowskaz (np. w lewo) i następnie w tą samą stronę kręcisz kierownicą to bedzie takie "pstrykanie" co jej obrót.
Ale ... tak jest w większości aut więc co w tym niezwykłego?
Ale ... tak jest w większości aut więc co w tym niezwykłego?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wszystko zależy tylko od konstrukcji elementu wyłączającego kierunkowskaz.
Idea działania jest ta sama ale szczegóły wykonania sie nieco różnią.
W jednych autach jest to prawie niesłyszalne a w innych ... głuchy nawet usłyszy
Idea działania jest ta sama ale szczegóły wykonania sie nieco różnią.
W jednych autach jest to prawie niesłyszalne a w innych ... głuchy nawet usłyszy
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości