przegub wewnętrzny 323F BA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez karlos » 19 lip 2006, 18:59

Witam, moj mechanior stwierdził ze w mojej madzi do wyamiany jest przegub wewnętrzny. Objawy sa takie ze podczas ruszania lub podczas mocniejszego hamowania daje sie slyszec jedno "puknięcie" z prawej strony. Fachowiec pytał sie również o dostępność części i podobno tylko mozna go zregenerowac, koszt regeneracji ok. 350PLN. Chciałem sie zapytać cz y faktycznie nie mozna dostać takiej części i czy kwota za regeneracje jest uczciwa. Autko Mazda 323 F BA 1995 silnik 1,5 Z5. Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewwntualne podpowiedzi.
karlos
 

Postprzez Briareos » 20 lip 2006, 00:56

Tylko raz stuka? Rozumiem że przy delikatniejszym hamowaniu nie słychać nic?
Spróbuj ruszać na przemian w przód – w tył, hamując z wyczuciem (żeby nie stuknęło). Jeśli ruszaniu w przeciwnym kierunku towarzyszy ten dźwięk, to ja bym sprawdził najpierw mocowanie silnika. Konkretnie te elementy metalowo-gumowe ("poduszki"), czy są poprawnie przykręcone i czy nie wybite. Znam też przypadki gdy są one w całości urwane po kolizji – nawet niezbyt mocnej.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Alexs » 20 lip 2006, 09:10

spróbuj tu:
http://www.eurodriveshafts.pl/
sprzedaż wysyłkowa również
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Grzyby » 24 lip 2006, 14:49

karlos – doczytaj regulamin i nazwij poprawnie temat
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez puznies0 » 16 lis 2011, 13:18

karlos napisał(a):Witam, moj mechanior stwierdził ze w mojej madzi do wyamiany jest przegub wewnętrzny. Objawy sa takie ze podczas ruszania lub podczas mocniejszego hamowania daje sie slyszec jedno "puknięcie" z prawej strony. Fachowiec pytał sie również o dostępność części i podobno tylko mozna go zregenerowac, koszt regeneracji ok. 350PLN. Chciałem sie zapytać cz y faktycznie nie mozna dostać takiej części i czy kwota za regeneracje jest uczciwa. Autko Mazda 323 F BA 1995 silnik 1,5 Z5. Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewwntualne podpowiedzi.



cześć...słuchaj widzę że miałeś przeprawę z przegubem wewnętrznym w maździe... otóż mam podobny problem... tylko że z lewej strony w kole słyszę taki stuk przy ruszaniu , zwalnianiu zależy jak mocno przycisnę pedał gazu......takie (klik) w pierwszym momencie myslałem że to klocki albo zacisk nie odbija więc wszystko wyczyściłem, zmieniłem na nowe klocki i niestety nie pomogło... klikanie jest nadal... powiedz czy doszedłeś co było u ciebie to i czy to na pewno był przegub wewnętrzny???? czy może coś innego ????

odpisz na maila puznies0@wp.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez farciarz » 20 lis 2011, 00:44

Tylko że temat przegubu wewnętrznego dotyczy skrzyni biegów i nie powinien byś słyszalny jako dochodzący z okolicy koła <oczy>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez puznies0 » 20 lis 2011, 14:27

farciarz napisał(a):Tylko że temat przegubu wewnętrznego dotyczy skrzyni biegów i nie powinien byś słyszalny jako dochodzący z okolicy koła <oczy>



rozumiem... ale już opadają mi łapy... zrobiłem u siebie wszystko co można... sprawdziłem heble, zacisk, sworzeń, końcówke, łączniki, przeguby zewnętrzne byłyby słyszalne przy skręcie a nie na prostej... łożysko by huczało... został tylko przegub wewnętrzny... klikanie może się przenosić po półośce z przegubu wewnętrznego i dlatego zapytałem jakie dokładnie objawy miał kolega...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez farciarz » 20 lis 2011, 14:51

puznies0 napisał(a):
farciarz napisał(a):Tylko że temat przegubu wewnętrznego dotyczy skrzyni biegów i nie powinien byś słyszalny jako dochodzący z okolicy koła <oczy>



rozumiem... ale już opadają mi łapy... zrobiłem u siebie wszystko co można... sprawdziłem heble, zacisk, sworzeń, końcówke, łączniki, przeguby zewnętrzne byłyby słyszalne przy skręcie a nie na prostej... łożysko by huczało... został tylko przegub wewnętrzny... klikanie może się przenosić po półośce z przegubu wewnętrznego i dlatego zapytałem jakie dokładnie objawy miał kolega...


Tak w kwestii sprawdzenia, to dawaj samochód na lewarek. Wrzuć bieg i dawaj kołem w przód i tył. Jeśli tam niczego nie znajdziesz to sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na tulei tylnej wahacza, bo ja miałem tak właśnie u siebie.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez cwany » 20 lis 2011, 19:39

jak na zmiane ruszam do przodu i do tyłu to tez czasem jest takie klik, u mnie pojewiło się po zmianie klocków. początkowo szukałem przyczyny co to może być. wkońcu na podnośniku popukałem w koło a tam klocki stukają bo nie mam takich sprężynek rozpierających i dałem sobie z tym spokój tym bardziej ze luzy sprawdzałem już parokrotnie i nic tylko latające klocki
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez farciarz » 20 lis 2011, 20:23

a wiesz że takie jeżdżenie bez zabezpieczonych klocków powoduje dla Ciebie niebezpieczeństwo jak i dla innych użytkowników dróg ?
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez puznies0 » 20 lis 2011, 21:31

cwany napisał(a):jak na zmiane ruszam do przodu i do tyłu to tez czasem jest takie klik, u mnie pojewiło się po zmianie klocków. początkowo szukałem przyczyny co to może być. wkońcu na podnośniku popukałem w koło a tam klocki stukają bo nie mam takich sprężynek rozpierających i dałem sobie z tym spokój tym bardziej ze luzy sprawdzałem już parokrotnie i nic tylko latające klocki



u mnie są te sprężynki... klocki nowe bo też podejrzewałem że to one... jedyne co to mi przegub został...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez cwany » 21 lis 2011, 13:22

farciarz napisał(a):a wiesz że takie jeżdżenie bez zabezpieczonych klocków powoduje dla Ciebie niebezpieczeństwo jak i dla innych użytkowników dróg ?


może źle sie zrozumieliśmy, ale trzpienie trzymające klocki są zabezpieczone
a co do problemu to przyszła mi na myśl jeszcze jedna rzecz o której kiedyś czytałem, ze ktoś miał tak ze jarzmo powodowało mu takie klik u jednej było to spowodowane luzem na jarzmie a u drugiej zabezpieczonymi prowadnicami, wiem ze takie troche szukanie na siłe ale moze sie przyda
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez puznies0 » 21 lis 2011, 13:56

cwany napisał(a):
farciarz napisał(a):a wiesz że takie jeżdżenie bez zabezpieczonych klocków powoduje dla Ciebie niebezpieczeństwo jak i dla innych użytkowników dróg ?


może źle sie zrozumieliśmy, ale trzpienie trzymające klocki są zabezpieczone
a co do problemu to przyszła mi na myśl jeszcze jedna rzecz o której kiedyś czytałem, ze ktoś miał tak ze jarzmo powodowało mu takie klik u jednej było to spowodowane luzem na jarzmie a u drugiej zabezpieczonymi prowadnicami, wiem ze takie troche szukanie na siłe ale moze sie przyda



prowadnice czyściłem bo kiedyś były zapieczone jak cholera... nie dało się młotkiem ruszyć... ale teraz chodzą luźno...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez puznies0 » 14 gru 2011, 13:00

panowie problem rozwiązany... zakupiłem przegub wewnętrzny do maździny oczywiście używkę ale w idealnym stanie.. zabrałem się za rozbieranie tego ustrojstwa i już na samym początku tuż przy luzowaniu nakrętki piasty coś mnie zastanowiło... mianowicie z racji tego że łożysko mamy z przodu dwurzędowe to powinno być dokręcone na maxa i generalnie odkręcić powinienem je za pomocą dobrego łamaka z przedłużką na rurze a tu wystarczyło żebym się oparł o klucz z siłą opierania się o krzesło i nakrętka puściła... nakrętka miała kołnierz do zabicia w rowek przegubu i on przegnił co spowodowało poluzowanie się nakrętki na przegubie zewnętrznym a w efekcie to pie... ne klikanie podczas jazdy... wyszło na to że kupiłem przegub wewnętrzny na darmo...no ale trudno... dobrze że nie wymieniałem bo bym sobie tylko roboty narobił...


dla wszystkich którzy mają problem z klikaniem w kole niech ten artykuł posłuży za jakąś wskazówkę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez farciarz » 14 gru 2011, 14:07

farciarz napisał(a):Tylko że temat przegubu wewnętrznego dotyczy skrzyni biegów i nie powinien byś słyszalny jako dochodzący z okolicy koła <oczy>


farciarz napisał(a):
puznies0 napisał(a):
farciarz napisał(a):Tylko że temat przegubu wewnętrznego dotyczy skrzyni biegów i nie powinien byś słyszalny jako dochodzący z okolicy koła <oczy>



rozumiem... ale już opadają mi łapy... zrobiłem u siebie wszystko co można... sprawdziłem heble, zacisk, sworzeń, końcówke, łączniki, przeguby zewnętrzne byłyby słyszalne przy skręcie a nie na prostej... łożysko by huczało... został tylko przegub wewnętrzny... klikanie może się przenosić po półośce z przegubu wewnętrznego i dlatego zapytałem jakie dokładnie objawy miał kolega...


Tak w kwestii sprawdzenia, to dawaj samochód na lewarek. Wrzuć bieg i dawaj kołem w przód i tył. Jeśli tam niczego nie znajdziesz to sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na tulei tylnej wahacza, bo ja miałem tak właśnie u siebie.


A nie mówiłem :) ?? Było od początku zacząć od sprawdzenia koła a nie od razu kupować przegub :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez puznies0 » 14 gru 2011, 18:13

właśnie tak zrobiłem zanim kupiłem przegub... ale bez obciążenia nic nie było słychać... poza tym żadnego luzu poprzecznego też nie było... bo kołem w każdą stronę szarpałem... dlatego kupiłem ten przegub...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez lesiux » 14 gru 2011, 23:59

miałem podobnie, już zamawiałem całą półoś bo też niby wewnętrzny mi padł a okazało się, że koło miałem słabo dokręcone. Na szarpakach i na podniesionym aucie oczywiście żadnych luzów nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323