Zardzewniałe śruby

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez czepik » 2 lut 2005, 14:36

Witam...macie może jakieś wypróbowane sposoby na zardzewiałe śruby? chodzi mi o to, że mam przestawioną zbieżność z tyłu i nie da się jej ustawić ze względy na zardzewiałe śruby od regulacji wahacza. przmierzało się do tego juz 3 mechaniorów ale raczej prymitywnie (klucz grecki, rurka i zawisanie :) ) a wahacz tylko jęczał.

podpowiedzcie czym to potraktować, bo wiosna ;P (20 cm śniegu) się zbliża i szkoda opon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2004, 19:15
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f 1,6i 16v BG -93r

Postprzez Sylwek » 2 lut 2005, 15:05

Czasami to nie ma jak Cola (zrob tak zeby postalo jakas 1 dobe) , a najlepiej dobrze podgrzać śrubke palnikiem. Puszcza po paru minutach :D

Pozdrowienia
Miłego odkręcania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 21:34
Posty: 31
Skąd: Starachowice
Auto: Ford Mondeo ale to też Mazda

Postprzez navroth » 2 lut 2005, 15:18

WD 40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez radziu » 2 lut 2005, 15:58

WD40 moze byc. jak bedziesz nakrecal tam srube z powrotem to posmaruj smarem grafitowym. nastepnym razem bedzie Ci duzo latwiej odkrecic.

pozdro
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Waluś » 2 lut 2005, 17:44

radziu napisał(a):WD40 moze byc

Popieram.

Sylwek napisał(a):a najlepiej dobrze podgrzać śrubke palnikiem

Dobry sposób, ale nie z tyłu w okolicach zbiornika paliwa :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 2 lut 2005, 18:44

Waluś napisał(a):ale nie z tyłu w okolicach zbiornika paliwa
Innego nie ma :(
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 2 lut 2005, 19:12

Znam Pana, który właśnie tak odkręcał śróby w samochodzie z tyłu. Spędził prawie rok w szpitalu po oparzeniach, naszczęście jest już dobrze. Nie to że przy zbiorniku grzał, ale widocznie była jakaś nieszczelność i bum. Dlatego uznaje to za wątpliwy sposób :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Yard » 2 lut 2005, 20:01

płyn hamulcowy rewelacyjnie rozpuszcza rdzę i bardzo dobrze penetruje
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Jaksa » 2 lut 2005, 22:53

Waluś napisał(a):Dlatego uznaje to za wątpliwy sposób
Tak, ale czasami to koniecznosc ( zawsze mozna powiedziec ze ...." Ja tego nie robię " <lol> i po temacie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 3 lut 2005, 12:15

[quote="Jaksa"]Tak, ale czasami to koniecznosc ( zawsze mozna powiedziec ze ...." Ja tego nie robię " i po temacie )
[\quote]
Słusznie
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mazdyfan_tomek » 3 lut 2005, 15:55

Najpierw trzeba oczyścić najlepiej szczotką druciana te miejsca które chcemy spryskać jednym z dostępnych środków typu wd-40 ja polecam preparat firmy WURTH potem trzeba obstukać daną śrube a następnie użyć klucza o długim ramieniu (przedłużyć np. rurką ramię działania siły nacisku) i z wyczuciem odkręcać im dłuższe ramie tym mniej siły trzeba uzyc , na pewno puści
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 23:08
Posty: 78
Skąd: Tarnów
Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS

Postprzez Mav » 4 lut 2005, 01:21

Ostatnio mialem robione zawieszenie wlasnie z tylu i wystapil ten sam problem. Mocno zapieczone sruby od [jakich?] wahaczy. No i niestety nie obeszlo sie bez grzania palnikiem (acetylenowym a nie propan-butan – za niska temperatura). Z tego co sie dowiedzialem od mechanikow nie daloby rady nic innego zrobic. no i do wymiany gumy wahacza bo na wskutek grzania troszke sie podtpily. Mysle ze lepiej zagrzac palnikiem niz cos urwac/wygiac/ukrecic bo potem moze byc sporo zabawy.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323