problem z odpaleniem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mwalasz1 » 7 mar 2009, 13:23

Witam wszystkich miłośników marki!
Na początek jak w temacie autko przestało odpalac :( . Sytuacja zaczęła się od rozladowanego akumulatora. pierwsze odpalenie na kablach i wszystko oki. następnie wymiana aku na nówkę i od wtedy zaczęły sie schodki :/ Autko za pierwszym razem odpaliło, pochodziło kilkanaście sekund i zgasło, DRUGA próba zakończyła się powodzeniem tylko na 3-5 sekund no i od tego momentu ani znaku życia :(

Jako że jestem zapalonym fanem motoryzacji zacząłem eliminowac ewentalne usterki na spokojnie w swoim garażu. Więc po kolei: pompa paliwowa działa!
zmieniłem też kompletny aparat zapłonowy (oczywiście ten sam model, oznaczenia itd, na 100% sprawny bo u znajomego hula jak złoto ) Zero efektów :|
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest to wina immobilisera ale tez na 100% nie jestem pewien czy takowy posiadam, ponieważ mam tylko jeden kluczyk i żadna z odpalających się kontrolek na to nie wskazuje. (jesli ktoś wie jak rozbroic immo prosze o info). Autko napewno nie posiada alarmu, ani nigdy nie posiadało
kolejnym powodem jaki przychodzi mi do głowy to czujnik położenia wału (ale jestem narazie tylko (nie)szczęsliwym posiadaczem tego modelu od 2 miesięcy) wiec nie do końca znam całą specyfikacje silnika i nie wiem czy taki jest :/
kiedys tez słyszałem o jakimś zabezpieczeniu w postaci czujnika wstrzasu (czy to możliwe????)
a może jednostka centralna??? moż ktoś zna sposób na sprawdzenie, miejsce montażu???
czytałem tez cos na temat przełaczenia w tryb serwisowy zworą we wtyczce diagnostycznej! czy to bezpieczny temat i co się z nim wiąze???

Dodam że zaufanego mechanika odwiedzam tylko w sytacjach ekstremalnych, a z racji tego ze mam sie czym poruszac moge sobie pozwolic na popołudnia spedzone w garazu (czasem nawet lepiej miec w domu wymowke ze sie ma robote w garazu :D hehehe)

Jesli jest ktos dla kogo rozwiazywanie takich problemow to pasja, bądź ktoś potrafi po moich badź co bądź laicznych tłumaczeniach okreslic usterke albo nakierowac mnie na odpowiedni trop bardzo prosze o odpowiedz
Początkujący
 
Od: 7 mar 2009, 12:40
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 1.5 16V BA

Postprzez skorpek » 8 mar 2009, 00:03

mwalasz1 napisał(a):Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest to wina immobilisera ale tez na 100% nie jestem pewien czy takowy posiadam, ponieważ mam tylko jeden kluczyk i żadna z odpalających się kontrolek na to nie wskazuje. (jesli ktoś wie jak rozbroic immo prosze o info).


Sprawdź czy masz pierścień na około stacyjki, jeśli nie to nie masz immo...

mwalasz1 napisał(a):(jesli ktoś wie jak rozbroic immo prosze o info)


nie da się...


mwalasz1 napisał(a):kiedys tez słyszałem o jakimś zabezpieczeniu w postaci czujnika wstrzasu (czy to możliwe?pytajnik?


choroba nawet nie wiem czy takie posiadamy :|


mwalasz1 napisał(a):czytałem tez cos na temat przełaczenia w tryb serwisowy zworą we wtyczce diagnostycznej! czy to bezpieczny temat i co się z nim wiąze?pytajnik



i właśnie od tego bym na Twoim miejscu zaczął ;) Sprawdź błędy i już coś się dowiesz ;)

przede wszystkim uzupełnij profil tak żeby ludzie wiedzieli skąd jesteś i kto wie, może ktoś do Ciebie podjedzie i pomoże ;)

jak dla mnie to wygląda na immo ale mogę się mylić....
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez gadula » 8 mar 2009, 11:14

Kto jak kto, ale skorpek o immo może dużo powiedzieć hahaha

mwalasz1 Zobacz czy na około stacyjki masz plastykowy czarny pierścień na którym pisze "I", "II" itp, czy może on jest metalowy. Poza tym przy każdym odpalaniu na desce zapala się na chwilę ikona z samochodzika z kluczykiem. Jak masz drugi kluczyk, to spróbuj nim odpalić :)
Ostatnio edytowano 8 mar 2009, 11:36 przez gadula, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez skorpek » 8 mar 2009, 11:31

gadula napisał(a):Kto jak kto, ale skorpek o immo może dużo powiedzieć hahah


ssij :P <lol>
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez gregorius 323 F » 10 mar 2009, 10:31

To nie będzie immo raczej.U mnie padło bo zniszczyłem jedyną pastylke w kluczu,objawia się to tym,ze auto normalnie odpala ichodzi przez 5 sek potem kontrolka z kluczykiem miga i odcina zapłon takie są efekty zadziałania immo.Koledzy dobrze podpowiadają żebyś spróbował zczytać kody błędów.W mażdzie nie ma czujnika wstrząsowego (nazywanego chyba Retencyjnym).Takie czujniki widziałem w wielu fordach.
Pozdrawiam i powodzenia
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez mwalasz1 » 14 mar 2009, 19:32

Witam
wielkie dzięki za podpowiedzi,
wszystko wskazuje jednak na immo. w związku z tym może ktoś wie jak odłączyć (czyt. ominąć) to cholerstwo :/ nie miałem ostatnio czasu żeby zgłębić temat dokładniej ale moja ostatnia obserwacja wskazuje na to że nie otwierają się wtryski (może ktoś wie jakiego rzędu napięcia powinny sie pojawić na kablach zasilających)
z góry dziękuje za okazaną pomoc :D
Początkujący
 
Od: 7 mar 2009, 12:40
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 1.5 16V BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323