Kontrolka poduszek powietrznych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez chris205 » 30 sty 2009, 15:30

Witam jakiś czas temu moja dziewczyna miała wypadek (Mazda 323 C 1995rok 1.5) wywaliło poduszki, nikomu nic sie nie stło, a problem jest nastepujący nie wkładałem nowych poduszek założyłem narazie tylko zaślepki i ciągle mi mruga kontrolka od poduszek (na dłuższą mete jest to strasznie denerwujace szczegółnie podczas jazdy nocą). Jak można to usunać???? trzeba resetować komputer u elektryka czy może wystarczy odpiąć jakiś bezpiecznik???? a może jest jakiś inny sposób??? prosze o pomoc
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez chudy » 30 sty 2009, 21:04

chris205, standardowo w takim przypadku wyjmuje się żarówkę kontrolki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez chris205 » 30 sty 2009, 21:35

heh łatwo powiedzieć trudniej zrobić żeby wyciągnąć tą żaróweczke musze rozebrać pół auta a to mi sie nie bardzo uśmiecha wiec czekam na inne propozycje
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez chudy » 30 sty 2009, 23:05

chris205 napisał(a):żeby wyciągnąć tą żaróweczke musze rozebrać pół auta

Bez przesady – trzeba jedynie wyjąć zegary. Nie wiem dokładnie jak to wygląda w 323C, ale jeszcze w żadnym samochodzie nie spotkałem się aby trwać to mogło dłużej niż kilkanaście minut.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez chris205 » 30 sty 2009, 23:14

no widzisz a w tym akurat modelu troszke to trwa i nie da sie wyciagnąć tylko zegarów trzeba ściągać całą obudowe
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez chudy » 30 sty 2009, 23:17

chris205 napisał(a):nie da sie wyciagnąć tylko zegarów trzeba ściągać całą obudowe

masz na myśli ten plastik z przodu wraz z bocznym elementem zachodzącym aż do konsoli centralnej? To trzeba zawsze zdjąć – nigdy nie jest tak prosto aby dało się same zegary wyjać, szczególnie że mazda ma to do siebie, iż stosuje dość łatwe i przyjazne użytkownikowi rozwiązania przez co jest stosunkowo prosta i przyjemna w rozbiórce :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez chris205 » 30 sty 2009, 23:28

Nie no ja wiem że ten plastik trzeba ściagnąć to oczywise szczegółnie w Maździe, pokombinuje i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez chris205 » 1 lut 2009, 11:05

no niestety tak jak mówiłem nie jest to takie proste żeby rozebrać tą konsole centralną, niestety jest to wersja Amerykańska i jak już to trzeba rzbierać całość niestety razem ze środkowym panelem. moze jest na to jakiś inny sposób??
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez Leszek » 1 lut 2009, 23:28

Można kupić poduszki i zamontować. Można też Przewiercić się wiertarką przez zegary od przodu aż do żarówki i ją rozjechać. Jest wiele sposobów szybszych niż rozbieranie deski. Tylko każdym innym niż to, trzeba będzie coś zniszczyć.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez chris205 » 2 lut 2009, 10:22

Jak bym chciał wymienić poduszki juz dawno bym to zriobił. Wiercenie to też pomysł nie za bardzo.
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez waldez » 2 lut 2009, 11:09

A jak ja chciałem wywalić kontrolke od poduszek w tej samej maździe to z centralki układu SRS zaczął dobiegać dźwiękjak by tir cofał, po włożeniu jej spowrotem dźwięk ustał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez chris205 » 2 lut 2009, 21:33

a jak ją usunąłś?? rozbierałeś konsole?? widze że to chyba jednak trzeba reset komputera zrobić chyba nie ma innego wyjścia
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez chris205 » 25 mar 2010, 09:34

Z tą żaróweczka miałem podobnie i wiecie co zrobiłem zamalkowałem ja na czarno u już nic nie widać:P
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 12:43

A masz swiadomosc tego, co sie stanie przy drugim wypadku? Zabiles kiedys czlowieka...?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chris205 » 25 mar 2010, 16:25

Spokojnie do tej pory juz dawno poduszki wymieniłem także nikogo nie zabije:)
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 16:51

To czemu nie naprawisz do konca? System SRS powinien dokladnie znac stan poduszek. Jesli ktorakolwiek zostanie uszkodzona w wyniku np. wilgoci etc, to kontrolka Ci o tym powie i po to wlasnie jest. Jedz na diagnostyke, a nie baw sie w wydlubywanie potrzebnych rzeczy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chris205 » 25 mar 2010, 21:02

Spokojnie wymieniłem nie tylko poduszki ale i sensory no żaróweczke oczywiście też, byłem u elektryka i wszystko już gra kontrolka nie świeci a poduszki są jak nowe
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 21:06

Cos krecisz, raz piszesz, ze malujesz, raz ze wymieniasz... Nie kumam ;P Ale nic mi do tego – poinformowac o niebezpieczenstwie poinformowalem, a teraz spadam ;P See you :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chris205 » 26 mar 2010, 08:51

Nic nie kręce poprostu moja sytuacja materialna się poprawiła w ostatnim czasie więc teraz było mnie stać na poduszki i całą reszte i to cała filozofia.
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez krzych » 26 mar 2010, 10:53

A no to good. Ja tam nawet na kredyt poduchy bym wzial (podobno dwie za 500 mozna spokojnie kupic)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323