FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieraczek

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lesiux » 17 lut 2011, 08:47

Tylko śruba trzyma. zalej wd40 poruszaj na wszystkie strony i powinno zejść. Ewentualnie weź jakiś zwykły klucz i podważ od spodu delikatnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Mol » 20 lut 2011, 13:19

W końcu udało mi się zreperować ośkę. Wszystko złożyłem do kupy na wazelinie, bo akurat to miałem pod ręką. Mam nadzieje, że będzie śmigać :). Pozdro.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:26
Posty: 24
Skąd: Zabrze
Auto: 323F BA (Z5) '95
Saab 9-3 Aero Viggen B205R MY01
Toyota Corolla E12 2.0 D4D

Postprzez Longer_007 » 12 kwi 2011, 17:40

Rycerz wybacz, że użyłem Twojego zdjęcia ale najlepiej się nadawało na moje potrzeby :)

Mianowicie wytarły mi się te "kapturki", które zaznaczyłem na zdjęciu poniżej. Cięgno, które jest na nich zamontowane ma straszne luzy, kapturki z łatwością wyskakują z cięgna jak i z tego łożyska kulkowego.

Obrazek

Czy jest do tego jakiś zestaw naprawczy ? Czy musze już liczyć tylko na używki w dobrym stanie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2010, 19:01
Posty: 144
Skąd: Tychy / Oświęcim
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez Fryta86 » 26 kwi 2011, 19:08

Czy jest do tego jakiś zestaw naprawczy ? Czy musze już liczyć tylko na używki w dobrym stanie ?

Można kupić w ASO ale bardzo dużo za to sobie życzą... Na złomie zazwyczaj tylko kompletny mechanizm wycieraczek za 100zł (i nie masz pewności że zaraz nie padnie). Dlatego najlepiej rozwiercić kulkę i skręcić śrubą...

U mnie wyskakiwał plastik z ramienia od silnika (od strony środkowej wycieraczki). Akurat wymieniałem siłowniki klapy tylnej i zaadoptowałem końcówkę ze starego siłownika :)
Może ktoś sobie zgapi pomysł :)
Dodatkowo usuwając kulkę, rozwierciłem (8mm) troszkę poniżej (widać na foto), dzięki temu zabiegowi zwiększył się znacząco zasięg wycieraczek. Wycieraczka od kierowcy zawraca minimalnie przed słupkiem i zatrzymuje się nisko prawie dochodząc do mocowania tej od pasażera... Siedząc za kierownicą mniej je widać...
Mogę zrobić zdjęcie jak to wygląda na aucie po złożeniu – nie zrobiłem więcej zdjęć bo zaczęło grzmieć i się zacząłem śpieszyć :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fotorelacja super!!! Gratuluję! Też miałem ośki po zapiekane – aż musiałem je wybijać ostro :/
Teraz jest super...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez FAR TO LOUD » 13 sie 2011, 14:52

A czym najlepiej przesmarować te przeguby kulkowe i plastikowe nasadki? Jakieś propozycje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 16:57
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Auto: MAZDA 323F BA 1998 R. po liftingu z klimatyzacją

Postprzez konrad127 » 2 paź 2012, 11:39

Witam, czy jest jakaś regulacja zakresu działania wycieraczek, bo wycieraczka od strony kierowcy przy najszybszym biegu uderza o słupek i schodzi na plastik podszybia, a wycieraczka pasażera raz schodzi prawie do samego plastiku podszybia a raz zostaje 10 cm nad nim, jak mogę to wyregulować bo na wieloklinie próbowałem przestawiać i nic to nie daje;/
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez dude » 2 paź 2012, 21:10

konrad127 napisał(a):Witam, czy jest jakaś regulacja zakresu działania wycieraczek, bo wycieraczka od strony kierowcy przy najszybszym biegu uderza o słupek i schodzi na plastik podszybia, a wycieraczka pasażera raz schodzi prawie do samego plastiku podszybia a raz zostaje 10 cm nad nim, jak mogę to wyregulować bo na wieloklinie próbowałem przestawiać i nic to nie daje;/


Mam to samo z wycieraczką kierowcy. Biło mi o słupek, a na dole o wycieraczkę pasażera na najszybszym biegu. Dałem już troszkę mniejsze wycieraczki i lekko się poprawiło, ale problem nie ustał. Na wieloklinie też próbowałem ustawić i nic.
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez cwany » 8 paź 2012, 19:05

tak jak pisano wczesniej, to ze nie mozna wyregulować to dlatego ze robi sie luz na połaczeniach przegubowych, sam zauważyłem wlasnie ten problem u siebie i chciałem kupic te gniazda plastikowe od poloneza i cieniasa (zanim rozbiore) ale sie okazało że nigdzie już nie można tego kupić. pare lat temu tak, a teraz to chyba że ktoś trafi na zalegające sztuki. swoja droga jakby ktos miał dojście do tych plastikow to chętnie kupie zanim rozbiore i zrobie jakiś patent
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez konrad127 » 18 paź 2012, 15:45

A czy jest jakiś inny sposób na pozbycie się luzów na tych łączeniach bo nie mogę niegdzie kupić tych gniazd ani od cintka ani poldka a może ktoś zrobił to inaczej niż skręcając śrubami, czekam na odpowiedzi, pozdrawiam Konrad :)
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez Lantis 89 » 18 paź 2012, 16:33

Można wszystko kupić w ASO
Lantis 89
 

Postprzez konrad127 » 18 paź 2012, 17:11

Pytanie tylko jaka będzie cena takich gniazd, bo znając ASO będzie to kosmiczna cena ;/
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez cwany » 19 paź 2012, 15:24

u mnie plastik od strony kierowcy obłamał sie tak ze trzymał przegub (tą część od osi wycieraczek) ale latał luźno w otworze na ten plastik. wkleiłem go na jakiś klej dwuskładnikowy i póki co działa, jak sie zepsuje to wstawie plastik od cieniasa bo znalazłem jeden w sklepie, sprzedawca coś tam sprzątał i dzień wcześniej znalazł pod regałem:)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez konrad127 » 10 lis 2012, 09:55

Witam, ja nadal mam problem z wycieraczkami. Na mokrej szybie wycieraczka kierowcy zaczęła wariować, raz biła o słupek i schodziła nisko na plastik podszybia a raz chodziła bardzo ładnie w dobrych granicach na szybie(O tym pisałem też kilka postów wyżej), więc wymieniłem mechanizm na taki który nie miał luzów na przegubach kulistych, a mimo to wycieraczka kierowcy nadal potrafi często świrować;( czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy mechanizm ewentualnie silniczek ma jakąś możliwość regulacji zakresu pracy?? Podobno jest jakiś dzyndzel który się ustawia żeby wycieraczki były w punkcie zero ale nie wiem o co dokładnie chodzi, czy może to być ta blaszka która jest osadzona na ośce wychodzącej z silniczka? może ją trzebaby jakoś przestawić żeby wyregulować prace tych wycieraczek?
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez Fryta86 » 6 maja 2013, 19:36

Mechanikiem nie jestem ale spróbuję Ci pomóc.

Według mnie silnik nie ma tu znaczenia ponieważ tak czy inaczej robi ten sam zakres pracy – jedno kółeczko.

Może tak...

Pozycję startową ustawia się na stożku klinowym w które zaciska się ramię wycieraczki.
Ale u Ciebie jest to dobrze zrobione.

Druga rzecz to cięgno między silniczkiem a wycieraczką pasażera. To w jaki sposób ono się porusza determinuje wielkość wychyłu wycieraczek – zakres. Na mojej fotorelacji widać że przesunąłem ten punkt i zakres się zwiększył (aż za bardzo – efekt jak u Ciebie, uderzanie – słupek druga wycieraczka)

Inna rzecz że też mam tak że normalnie wycieraczki chodzą w innym zakresie, a kiedy dostaną poślizgu (deszcz) zakres się zwiększa bo opory są mniejsze.

Ja bym rozebrał podszybie i puścił mechanizm – obserwował.
Może być tak że cięgno idące od silnika puszcza już na którymś punkcie i kiedy jest duży opór pracuje w mniejszym niż standardowy zakres a kiedy dostaje poślizg luz powoduje odwrotny efekt czyli zakres pracy zwiększa się ponad normę.

Powodzenia!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez pulkownik » 1 sie 2013, 16:51

Witam, chciałem się Was zapytać co kwalifikuje się do wymiany w moim przypadku. Wiem, że jasnowidzami nie jesteście, ale chodzi o to, że boje się, że jak to rozbiorę to już złożyć się nie bo się rozsypie.
Sprawa wygląda następująco, ramię wycieraczki opiera się o maskę i podczas pracy wycieraczek stuka. Przy zamykaniu maski muszę najpierw przytrzymać wycieraczkę żeby zamknąć klapę. Wycieraczka nie siedzi prosto na trzpieniu, wygląda tak jakby tuleja w środku się wytarła. Wszystko postarałem się ująć na zdjęciach.
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Fryta86 » 2 sie 2013, 07:39

Ramię wycieraczki jest przykręcone do trzpienia zakończonego stożkiem i na tym stożku z ząbkami się klinuje. Według mnie ramię poluzowało się na tym stożku i wystarczy dokręcić ustawiając ramię w odpowiedniej pozycji (po obrocie). Jeśli to coś poważniejszego (opcja druga) i cały trzpień jest przekrzywiony to może oznaczać że pękła obudowa w której obraca się trzpień, a która jest przykręcona do karoserii.
Widać to tutaj:
Obrazek
Opcja troszkę lżejsza że cała ta oprawka jest skrzywiona czyli np. pękła jedna śrubka mocująca to ustrojstwo :)

Odkręć tą jedną nakrętkę która trzyma ramię wycieraczki i powinno Ci to wystarczyć żeby zdiagnozować problem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez pulkownik » 25 wrz 2013, 17:16

Dzisiaj udało mi się to wymienić. Roboty na 20 minut i spokój na długo. To co zobaczyłem po wyjęciu starego trzpienia przeraziło mnie – aż dziwne że to jeszcze działało. Poniżej fotki
Załączniki
uploadfromtaptalk1380121708394.jpg
uploadfromtaptalk1380121733399.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez bahamut24 » 12 mar 2015, 20:47

Witam ,
Mam nadzieję ,że temat jeszcze aktualny . Potrzebuję pomocy , piszczała mi wycieraczka od strony kierowcy . Skorzystałem z fotorelacji i wszystko było ok do czasu. Gdy wykręciłem mechanizm, trzpień luźno wyszedł z obudowy, bez oporu
Obrazek ( przepraszam ,że twoje zdjęcie wykorzystałem ale swojego nie miałem) wyczyściłem środek i ten wałek a potem środek nasmarowałem ale wałek bardzo luźno chodził wręcz sam wypada z tej obudowy. Złożyłem do kupy ale wycieraczka delikatnie wychodzi poza szybę :( Czytałem ,że to przez luz ale możliwe ,że przyczyną jest przymocowanie tego mechanizmu na 1 śrubę? Druga pękła na pół przy odkręcaniu i przykręciłem tylko na jedną . Jeśli są luzy wewnątrz tej obudowy to można gdzieś to kupić? Jakieś namiary? <nauka>
bahamut24
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323