"Opening ceremony" zegarów – jak zrobić?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Bł@żej » 23 sty 2011, 08:48

Witam,
zaczne od tego iż długo szukałem podobnego tematu na forum i nie znalazłem, potem długo zastanawiałem się gdzie zamieścic temat, tutaj czy w dziale elektronika czy w tuning, bo w sumie z kazdego jet zaczerpniete po trochu, wiec w razie by co prosze moderatorów o przeniesienie a nei kasowanie bo myśle iż temat moze byc ciekawy, no ale do brzegu:

Zauważyłem, że już nowszych wersjach samochodów, lub bardziej przysportowionych, jest zainstalowany taki bajer, który polega na tym, że po włączeniu zapłonu wszystkie wskazówki szybko przekrecaja sie na maksymalne wskazania a potem spowrotem wędruja do pozycji zerowej/poprzedniej. Wyglada to tak:



No i teraz pytanie do was drodzy użytkownicy, majsterkowicze :D Czy ktoś może już się podjął czegoś takiego do zrobienia w mazdzie, a może jakies propozycje jak to zrobić?
Pozdrawiam serdecznie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Majki88 » 23 sty 2011, 10:50

Jeżeli chciało by się zrobić taki bajer, to trzeba by zrobić jakiś układ lub coś bardziej skomplikowanego(nie znam się tak dobrze) co by zwiększał/zmniejszał wartość w omach, bo w ten sposób poruszają się wskazówki jeżeli dobrze pamiętam. Przydała by się też porządna serwisówka do BA z odpowiednimi danymi w jakim zakresie pracują wskazówki.
Temat bardziej pasuje do działu elektronika
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Borys » 23 sty 2011, 12:03

Zmieniam nieco tytuł i faktycznie lepiej mu będzie w Elektronice.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Bł@żej » 24 sty 2011, 11:07

Majki88 napisał(a):Jeżeli chciało by się zrobić taki bajer, to trzeba by zrobić jakiś układ lub coś bardziej skomplikowanego(nie znam się tak dobrze) co by zwiększał/zmniejszał wartość w omach, bo w ten sposób poruszają się wskazówki jeżeli dobrze pamiętam. Przydała by się też porządna serwisówka do BA z odpowiednimi danymi w jakim zakresie pracują wskazówki.
pff tyle to i ja wycztalem na inneych forach :P

btw myslalem o jakis konkretach... co kupic gdzie podlaczyc :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Marek 161BD081 » 1 lut 2011, 15:22

Zrobienie tego "bajeru" nie jest zbyt proste, te wskaźniki co są na filmie są sterowane zapewne z samego kompa autka.
Każdy ustrój wskaźników (nie tylko sam "kompletny" szybkościomierz czy paliwomierz) musisz wymusić na jakiś okres czasu aby pokazał max wartość a następnie przełączyć na sygnał "oryginalny".
Do tego KONIECZNA jest ingerencja w oryginalny obwód samego ustroju każdego ze wskaźników.
Raczej mało prawdopodobne abyś znalazł takiego "gotowca", którego udałoby się tam po prostu wpiąć <nie>
O ile z obrotomierzem i szybkościomierzem nie byłoby to trudne bo mają chyba zwykły ustrój elektromagnetyczny. Paliwomierz i wskaźnik temperatury silnika mogą już mieć ustrój "ilorazowy" co trochę komplikuje sterowanie ale .... też jest to do zrobienia.
Zwróć jednak uwagę na szybkość z jaką normalnie wskazówka paliwomierz pracuje – obawiam się, ze raczej nie da się nakłonić jej do szybszej pracy.
Na dniach jak czas pozwoli to będę wyciągał zegarki w "efce" (obrotomierz ostatnia najczęściej nie pracuje) to jak nie zapomnę to popatrzę na to.

Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez cpst » 1 lut 2011, 16:05

w mx-5 wskaźnik poziomu paliwa wystarczy przypiąć do masy aby szybko wskazał maksymalny poziom :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 11:34
Posty: 35
Skąd: zamość
Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM

Postprzez Marek 161BD081 » 1 lut 2011, 16:09

cpst napisał(a):w mx-5 wskaźnik poziomu paliwa wystarczy przypiąć do masy aby szybko wskazał maksymalny poziom :)

A jak szybko opadnie?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Siw-y » 1 lut 2011, 18:35

Jest to do zrobienia :P tylko trzeba sprawdzić czy paliwomierz nie jest na bimetalu bo to wtedy będzie szło powoli.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez cpst » 1 lut 2011, 23:13

Marek 161BD081 napisał(a):
cpst napisał(a):w mx-5 wskaźnik poziomu paliwa wystarczy przypiąć do masy aby szybko wskazał maksymalny poziom :)

A jak szybko opadnie?


hmmm – nie pamiętam... <glupek2> na pewno szybciej niż zaizolowanie przeciętego przewodu... :/ (rollbar przyciął mi lekko wiązkę za siedzeniem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 11:34
Posty: 35
Skąd: zamość
Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lut 2011, 08:34

U kol. Bł@żej wydaje mi się, że wskazówka paliwomierza nie opada do zera po wyłączeniu zasilania więc ... trochę to temat komplikuje.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Siw-y » 4 lut 2011, 01:07

Jestem po pierwszych testach... jest dobrze :D

Jutro być może dalszy ciąg :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Seraf » 10 lut 2011, 18:42

Dziś miałem ciekawy motyw. akumulator mi się chyba powoli kończy bo rano trochę wszystko pomrugało zanim odpalił się silnik. Ale sęk w tym że zegary zrobiły "opening ceremony" a przecież w M3 tego nie robią!! czyżby był od tego moduł gdzieś zaimplementowany??
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez adamax4 » 8 lis 2012, 10:33

Udało się komuś z Was wykonać ten układ?

Ostatnio próbowałem, ale za nic nie mogę ruszyć wskazówki. Podaje sygnał prostokątny z Ne555 o częstotliwości 100, 200, 300, 400Hz i nic. Nie wiem już w czym jest problem.

Najprościej byłoby pójść do samochodu i sprawdzić jaki to sygnał jest, ale nie mam oscyloskopu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez sebawo » 19 lis 2012, 07:49

Bez tego chyba nie da rady. Zarówno obrotek jak i prędkościomierz są 'poruszane' impulsami (z cewki/kompa i czujnika w skrzyni). Musisz podłączyć te sygnały do oscyloskopu i sprawdzić. Chyba, że znajdziesz takie info gdzieś w przepastnych zasobach internetu, np. charakterystykę impulsatora ze skrzyni. Jeśli chodzi o obrotomierz, to Twoje wartości są za duże, jeden obrót to pewnie będzie jeden impuls, więc 400/sek to sporo. Możesz coś jeszcze mieć źle podłączone...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 19:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Postprzez adamax4 » 19 lis 2012, 10:41

W połączeniu to raczej wiele pomylić się nie można.
Tam są trzy piny.

OUT – tu podaję przebieg prostokątny z NE555
IG – plus
– – minus

A wartość częstotliwości wziąłem z podpisu pod poniższym filmem.
323F LCD kijelzős KM óra, fordulatszámmérője meghajtva PC-vel.
Négyszögjel a jelformáló OPA-ra 22Hz-től 320Hz-ig....
A project oka : fordulatszám függő számlap háttérvilágítás (na az még hátra van. Talán a következő videoban)...


Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323