Immobiliser i różne problemy z nim związane.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez xedosik » 20 lis 2009, 21:11

mam ten sam problem czy ktos wie jak to obejsc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez tomson33 » 21 lis 2009, 11:44

oryginalnie montowany czy jakaś osoba trzecia to zamontowała , jeśli nie jest seryjny to każdy elektryk to wywali u mnie trwało to 15 minut , a zabezpieczenie z tego żadne złodziejowi zajmie to 5 minut więcej z odpaleniem auta , jeśli seryjny to elektronik musi podpiąć auto pod kompa i możne uda mu się coś zrobić
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 16:59
Posty: 28
Skąd: sieraków wlkp
Auto: mazda xedos6 2.0v6

Postprzez xedosik » 21 lis 2009, 20:13

po przekreceniu kluczyka czasem zapala sie kontrolka immobilizera i odrazu gasnie, jak przekrecalem kluczykiem zapalila sie tak 2 razy, pozniej juz nie chciala, jak zrestartowalem komputer znow sie zapalila, pozniej nie chciala ale auto i tak nie odpala... co sie dzieje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez PLaster » 21 lis 2009, 23:23

tomson33 napisał(a):widzę ze mogę liczyć na pomoc

widzę, że kolega czytać nie potrafi, druga pozycja w dziale
ELEKTRONIKA – podstawowe zagadnienia – spis treści
przeczytaj zanim napiszesz...

łączę...
Ostatnio edytowano 15 gru 2009, 13:01 przez PLaster, łącznie edytowano 1 raz
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (22/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez boolo323f » 27 lis 2009, 09:30

Witam, mam problem z madzią. Samochód odpala natomiast gaśnie po około 3 sekundach, raczej wykluczam immo gdyż dorabiałem drugi kluczyk i jest dalej to samo. Zrobiłem diagnostykę i wyskakuje mi błąd nr 71. po przekręceniu kluczyka nie załączała się pompa paliwa załącza się dopiero po połączeniu w złączu diagnostycznym GND z F/P. co to może być, jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 15 sie 2009, 20:15
Posty: 4
Skąd: W-wa
Auto: 323f 1996 2.0 v6

Postprzez gregorius 323 F » 27 lis 2009, 09:44

Niestety kolego
Ten błąd oznacza brak komunikacji między modułem immo a kompem silnika.
Na początek sprawdź połączenia elektrycznemiędzy cewką przy stacyjce,modułem immo i komputerem.
Odłącz też aku i podłącz po kilku minutach.
Może się uda.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez boolo323f » 27 lis 2009, 11:14

narazie sprawdzalem tylko polaczenie miedzy stacyjka a immo i jest ok, teraz jeszcze musze zerknac czy jest polaczenie immo z kompem,czy to ze nie zalancza sie pompa to wina immo?
Początkujący
 
Od: 15 sie 2009, 20:15
Posty: 4
Skąd: W-wa
Auto: 323f 1996 2.0 v6

Postprzez soul » 27 lis 2009, 16:04

a jak wyskakuje blad 71 , a auto jezdzi bez problemu ? ;D

by the way, gregorius, skad wytrzasnales oznaczenie bledu 71?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez matysh » 27 lis 2009, 16:53

kumpel w xedzie 6 2,0 v6 miał ostatnio podobną jazdę... zapomnieliśmy podłączyć kabli do przepływomierza :P może w nim gdzieś tkwi problem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez gregorius 323 F » 27 lis 2009, 19:56

Soul te oznaczenia i opisy kodów dla madzi są do odczytania w Autodacie.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez boolo323f » 27 lis 2009, 20:13

auto nie jeździ bo gaśnie, dzisiaj sprawdziłem w puszcze immo jest 8 kabli. 4 niebieskie kable ida do stacyjki i połączenie jest ok. Między immo a kompem jest połączenie na dwóch kablach
a dwa nie wiem gdzie idą (zielony, czarny z zielonym pasiek )
Początkujący
 
Od: 15 sie 2009, 20:15
Posty: 4
Skąd: W-wa
Auto: 323f 1996 2.0 v6

Postprzez boolo323f » 12 gru 2009, 10:24

problem rozwiazany, okazalo sie ze nie bylo poloczenia na kablach miedzy kompem a sterownikiem immo. Dzieki za podpowiedzi :D
Początkujący
 
Od: 15 sie 2009, 20:15
Posty: 4
Skąd: W-wa
Auto: 323f 1996 2.0 v6

Postprzez Marcys323c » 15 gru 2009, 12:24

ZOSTAWCIE TO POLAKOM , DLA NICH NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH

– NAPOLEON


Wszyscy hurtem wiemy że to Immo i każdy sie z tym zgadza. Ja osobiście odradzam na starcie lecieć do mechanika/elektronika/elektryka z tym problemem bo to nie potrzebne koszta, a na początek samemu postarać sie coś z tym zrobić.

Oczywiście ten sam problem miałem , 3 sekundy pracował i potem gasł. Czasem udawało mi sie go oszukać ,odpalając auto wrzucając jedynkę gaz do dechy i ruszałem. immo zaskakiwał co było dla mnie BAAARDZO DZIWNE, bo co to za immo w takim razie? ale juz za 50tym razem nawet wbicie jedynki nie pomogło.

nasze immo w kluczykach jest zbudowane z mieszanki zwykłego plastkiu magnesu a w nim kawałka blaszki która jest odpowiednio namagnesowana. Przy odpalaniu autka indukuje się pole magnetyczne i autko zaskakuje.

Powód 1. Rozładowany(rozmagnesowany) oryginalny kluczyk, dlatego immo nie cyta go i auto gaśnie. chłopaki pisali że odpala im po zmianie kluczyka dlatego prawdopodobne bardzo.

wiem wiem wiem , magnes rozmagnesowuje się miliony lat i to nie to. Owsem ale tylko wtedy kiedy jest "czystym" magnesem i lezy w miejscu. nasze kluczyki NIE! sa rzucane ,deptane,katowane, narażone na temp. a rzucając magnesem właśnie go psujemy.

więc jak go naładować?

-Trzeba rozładować komputer i jego pamięć

jak to zrobić?

– odłączając akumulator (najlepiej mase i +) nie tylko jeden klem. i tutaj jeszcze informacja, komputery posiadają zazwyczaj jakieś baterie, dlatego odpięcie aku na minute 2,3, nie pomaga...
Ja zostawiłem odpięty AKU na całą noc żeby mieć pewność. ale wydaje mi sie ze to jest około 6h na rozładowanie pamięci. (dlatego koledze XXX udało się odpalić auto rano bez problemu ale potem znowu zgasło ;])

potem podpinamy klemy, NIE ODPALAMY OD RAZU AUTA!!! żeby cała elektronika czyli ten śmieszny transponder przeczytał kod z naszego kluczyka , przekręcamy kluczyk 5 – 10 razy do pozycji ON a potem OFF i tak 10 razy. (wtedy podobno nasz kluczyk sie indukuje i ładuje)

ODPALAMY AUTO I POWINNO DZIAŁAĆ!!!

Bardzo ważne jest zresetowanie pamięci poprzez odpięcie aku na jak najdłuższy czas.

Jeśli nie działa dalej, nalezy szukać problemu głębiej, rozebrać kolumne kierownicy i na górze znajduje się mała "antenka" ktora mogła sie przesunać , spaść lub odłaczyć. nalezy to sprawdzić. widać czy jest na swoim miejscu czy nie na 1 rzut oka, i nawet laik to zrobi. (o antence wiem od ludzi z ASO po rozmowie tel.Koszt informacji 2,44 zł za połączenie ;) )

Jeśli antenka jest ok i dalej nie pali to już nie wiem, mi pomogło i autem śmigam. a TEŻ MAM ZŁAMANY KLUCZYK i muszę łaczyć przy odpalaniu oryginalny złamany z immo z tym bez immo który wchodzi do stacyjki.


IMMO DA SIĘ OMINĄĆ!!! jak każde zabezpieczenie!!! są dwa sposoby...

1. zrobienie tzn "bajpasu" na cewce która wytwarza pole magnetyczne z jakiegoś ferromagnetyku. wtedy auto zachowuje sie jakby nie mial immo.

i drugi sposób

2. Istnieje coś takiego jak KABEL SERWISOWY, jak nam zdechnie mazda w szwecji a wieziemy ciasto dla babci do polski to powodzenia rzyczę z dorabianiem kluczyków za 10.0000zł wymianów kompa w trasie itp.
Kabel Serwisowy własnie służy do tego aby pozbyć sie jakiej kolwiek elektroniki podczas trasy i problemu natury elektronicznej, należy go zewrzeć z masą auta! wtedy bajery typu immo i kazde inne zwiazane z komputerem (nie mowie o ELEKTRYCZNYCCH SZYBACH ) powinny przestać działać.

Ja osobiście nie cudowałem z tym kablem bo nei miałem potrzeby ale jeśli ktoś chce to może poszukać popatrzeć jak to wygląda...

Sory za brak fotorelacji jakiej kolwiek. Mam nadzieje że kogoś tym nakieruje i spróbuje na początek zrobić tak jak ja.
MAZDA 323 C IV
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne :)
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW

Jadę wolno , widzę więcej :)
Początkujący
 
Od: 15 paź 2008, 20:08
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323c 96'

Postprzez GrzeMi » 17 gru 2009, 10:06

Pożyczyłem szwagrowi Mazdę... no i kiedy oddał okazało się, że immobilizer nie działa – silnik uruchamiam bez klikania zabezpieczenia (przy siedzeniu). Jak mogę go aktywować ponownie?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2016, 17:21
Posty: 11
Auto: Mazda 6, diesel 2.0, 2007, 143 KM

Postprzez Chudini » 19 gru 2009, 21:10

Zaczne moze w ten sposób :

wszyscy wiemy co to jest immo i wiemy jak działa (teoretycznie) ale co w naszych mazdach odcina immo napewno nie zapłon i napewno nie paliwo wiec co??
Otoz mam taki problem auto odpalam i po 2 sek. gasnie dodam ze komputer fabrycznie nie współpracował z immo kluczyk plaski bez (chipa) wiec co moze powodowac takie cuda ze gasnie bez powodu .... po mimo tego ze nie ma immo z kodu VIN tez wynika ze nie posiadala takiego cudenka czy ktos ma cos na to i moze mi doradzic dodam ze iskra jest do samego konca i paliwo rowniez wiec co ??
Nie jedź szybciej niż lata twój Anioł stróż ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 21:11
Posty: 360
Skąd: Piła
Auto: Granatowe Kombi :)
V40

Postprzez LeeeX » 5 lut 2010, 16:39

Witam, ja mam nieco inny problem... otóż kilka razy zdarzyło mi się tak, że wsiadłem do auta, włożyłem kluczyk immo, ale blokada nadal była. Objawia się to na pierwszy rzut oka tym, że dioda immo miga wolniej niż powinna oraz bardzo słabo, jakby połową mocy. Zwykle wtedy odłączałem + aku, wciskałem pedał hamulca na 10sek, aby skasować błędy ECU i pomagało... aż do wczoraj. Walczyłem 2h i nic – dioda miga wolno i słabo, po włożeniu kluczyka immo świeci chwilę po czym miga znowu... proszę o pomoc, bo już mi brak pomysłów Auto to Mazda MX-3 z 93r, seryjny immobilizer
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez PLaster » 5 lut 2010, 17:48

LeeeX napisał(a):Witam, ja mam nieco inny problem... otóż kilka razy zdarzyło mi się tak, że wsiadłem do auta, włożyłem kluczyk immo, ale blokada nadal była. Objawia się to na pierwszy rzut oka tym, że dioda immo miga wolniej niż powinna oraz bardzo słabo, jakby połową mocy. Zwykle wtedy odłączałem + aku, wciskałem pedał hamulca na 10sek, aby skasować błędy ECU i pomagało... aż do wczoraj. Walczyłem 2h i nic – dioda miga wolno i słabo, po włożeniu kluczyka immo świeci chwilę po czym miga znowu... proszę o pomoc, bo już mi brak pomysłów Auto to Mazda MX-3 z 93r, seryjny immobilizer

ale napisz co się dziej, czy auto nie odpada, czy odpala ale gaśnie czy coś innego, bo to że sama diod się słabo świeci to jeszcze nic nie mówi
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (22/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez LeeeX » 5 lut 2010, 19:13

Immo u mnie działało tak, że po odblokowaniu (wsunięciu pluskwy na sekundę) dioda immo gasła i dopiero wtedy wszystko działało po przekręceniu kluczyka na pozycję Zapłon. Oczywiście dało się wtedy odpalić. Teraz immo jest zablokowane cały czas, kontrolki na desce się nie świecą, zapłon jest odcięty całkiem, bo rozrusznik nawet milczy... nie wiem, jak to mogę dokładniej opisać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez LeeeX » 8 lut 2010, 16:48

Po problemie – wyrzuciłem immo na razie :P a prawdopodobnie przyczyną były luty przekaźnika wewnątrz immo, które iskrzyły i wytopiły cynę wokół nóżek, także przekaźnik nie miał połączenia z płytką :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez peszek130 » 2 maja 2010, 18:11

w moim kluczyku padl transponder,zwiazane to jest z imobilaiserem.teraz auto odpala i po ok 4sekundach gasnie.wie ktos ile moze kosztowac naprawa i czy wogole da sie to naprawic.dodaje za zolta kontrolka od immo caly czas mruga.na forum dowiedzialem sie ze moze to byc wina przeplywomierza.ale co ma wspolnego immo z przeplywomierzem?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2010, 17:32
Posty: 21
Skąd: Piła
Auto: Czerwona Mazda 323f BA 1.5 97r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323