Spryskiwacz tylnej szyby nie działa – gdzie jest i jak naprawić?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mod » 1 paź 2008, 00:05

Czeka mnie renowacja – wymiana pompki. Kiedyś znalazłem informację od jakiego innego modelu auta pompka/silniczek pasuje ale jak potrzebuje jej znowu to opcja "szukaj" mi nie pomogła. Mam obecnie zupełnie inną zdobyczną a nieznanego auta i niestety duża przeróbka mnie czeka by to zmontować. Może ktoś orientuje się z jakiego auta można wstawić zamiennik? Bardzo podobna jest na "workowym" spryskiwaczu montowanym w fiacie 126p albo polonezie/fiacie 125p, jednak różnią sie rozstawem otworów do mocowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez melkhior » 1 paź 2008, 15:45

mod napisał(a):Czeka mnie renowacja – wymiana pompki. Kiedyś znalazłem informację od jakiego innego modelu auta pompka/silniczek pasuje ale jak potrzebuje jej znowu to opcja "szukaj" mi nie pomogła. Mam obecnie zupełnie inną zdobyczną a nieznanego auta i niestety duża przeróbka mnie czeka by to zmontować. Może ktoś orientuje się z jakiego auta można wstawić zamiennik? Bardzo podobna jest na "workowym" spryskiwaczu montowanym w fiacie 126p albo polonezie/fiacie 125p, jednak różnią sie rozstawem otworów do mocowania.



To nie lepiej kupić używany oryginał, ja za swój zapłaciłem 30 zł?? Inne silniczki raczej ciężko będzie dopasować, a jak podziurawisz zbiorniczek aby silniczek przymocować to może z niego lecieć.


pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 17:46
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID

Postprzez mod » 17 lis 2008, 13:47

Szukałem ale zazwyczaj one już były martwe lub ich nie było :D. Za protezę zapłaciłem 0 zl :) Tak wygląda operacja wszczepienia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= prawie jak oryginał <lol>
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez kriskristoferson » 8 mar 2009, 18:49

Nie działa mi spryskiwacz na tylnej szybie, nie wiem co może być tego przyczyną... Wie ktoś może gdzie znajduje sie pompa płynu spryskiwacza tylnego? czy jest jedna pompa w samochodzie do obu spryskiwaczy? Moze ktos mial juz taki problem w swojej madzi? za pomoc z góry dzieki.
Ostatnio edytowano 9 mar 2009, 10:29 przez kriskristoferson, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2009, 00:06
Posty: 20
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1998r.

Postprzez skorpek » 8 mar 2009, 19:06

pompka jest pod zbiorniczkiem w bagażniku po prawej stronie.
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez Pantas » 8 mar 2009, 20:57

Ja miałem taki problem kolego.

Sprawa jest dosyć prosta ale czasochłonna.

Najpierw wsiądz do auta i sprawdz czy jak uruchamiasz spryskiwacz koło kierownicy [jaki?] to w bagażniku słyszysz działającą pompkę.
Jeśli nie słyszysz to masz kilka możliwości:
a) kabelki się odłączyły
b) płyn letni zamarzł razem z silniczkiem
c) spalił się silniczek

Jeśli natomiast słyszysz silniczek to musisz rozebrać prawą stronę bagażnika z plastików, potem odpiąć wężyk od płynu do spryskiwacza i przedmuchać np. ustami jeśli jest opór to masz zatkaną rurkę, możesz podłączyć tam sprężone powietrze, albo nożną pompkę samochodową z końcówką do dmuchania materaca i spróbować to przetkać, u mnie nic to nie dawało, więc rozebrałem podsufitkę, trzeba ją podważyć i na łączniku rurki od spryskiwacza z trójnikiem na wyjście na dyszę spryskiwacza jest zaworek zwrotny, ten zaworek ma kulkę metalową i gumkę oraz sprężynkę, ta guma tam sparciała i się rozsypała u mnie, zatykając na amen rurkę, wydziobałem tą gumę i teraz wszystko śmiga jak ta lala.

Możesz też mieć zatkaną dyszę końcową spryskiwacza.

Jak coś to pisz na gg w razie kłopotów, bo Maździarze są od tego żeby sobie pomagać ;)
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez skorpek » 8 mar 2009, 21:24

no a u mnie spalił się silniczek i też nie działa a nie mam kiedy się za to zabrać :P
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez Michal90 » 8 mar 2009, 22:02

mi też się spalił, z tyłu, z przodu, wszędzie gdzie tylko się dało ;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 16:34
Posty: 17
Skąd: prawie Malbork
Auto: Mazda MX-3

Postprzez mixR » 8 mar 2009, 22:15

a ja na początku nie umiałem włączyć i też myślałem że jest spalony :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez novell » 8 mar 2009, 23:24

Otóż...silniczek tylnego spryskiwacza nie jest felerny. Felerne jest jego umiejscowienie. Chłopaki z Japonii nie pomyśleli chyba, że gdy silniczek będzie pod zbiornikiem płynu, ten czasami będzie na niego spływał i zacierał. Należy zdjąć tapicerkę z tyłu i prawego boku. Wyjąć zbiorniczek (2 śruby), odkręcić silniczek od zbiornika (2 wkręty krzyżakowe). Przemyć silnik wd40 (najlepiej nalać do puszki i zanurzyć w nim cały silniczek) albo podobnym środkiem, odczekać godzinę, dwie a nawet cały dzień i ruszać zębatym kołem silniczka aż do całkowitego rozruszania tego koła zębatego. Musi chodzić gładko. U mnie tak było i silniczek zaczął znów działać. (robiłem to u znajomego ale jego silniczek tak zardzewiał, że już go chyba nic nie uratuje)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez Kluska » 9 mar 2009, 00:12

problem stanowi zapychający się odpływ z pod zbiorniczka, u mnie tak było [cały silniczek skorodowany]
radziłbym jeszcze przed ponownym montażem przeczyścić odpływ lub całkowicie usunąć plastik w zagłębieniu zbiorniczka
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez matysh » 9 mar 2009, 00:51

Hmmm... ja bym sprawdził jeszcze łączność przewodów zaraz za spryskiwaczem – u mnie tam właśnie nastąpiło rozłączenie i sukcesywnie dochodziło do zalań podsufitki. To ponoć typowe dla aut z szyberdachem ale nie zaszkodzi sprawdzić.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez KyRy » 9 mar 2009, 09:07

kriskristoferson popraw temat na zgodny z regulaminem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez kriskristoferson » 9 mar 2009, 15:43

dzieki wszytskim za wskazówki, bede próbował to zdiagnozować, jak mi sie uda to napisze w czym był problem a jak nie to bede pytał dalej:) [KyRy jaka forma tego tametu bedzie zgodna z regulaminem?]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2009, 00:06
Posty: 20
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1998r.

Postprzez KyRy » 9 mar 2009, 16:19

Poprawiłem. Model auta powinien być podany w opcjonalnym opisie tematu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez beata26 » 24 mar 2009, 12:58

Czy ktos wie jak przepchac/oczyscic spryskiwacze przednie? Zdaje sie ze sa zatkane. Wykluczam zamrzniecie plynu czy nie dzialajaca pompke. Ostatnio probowalam przepchac igla – wydostalo sie jakies zielone zielsko, mech czy co, ale spryskiwacze dalej pryskaja raz z jednej raz z drugiej dziurki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 13:59
Posty: 127
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)

Postprzez Feniks_rf » 24 mar 2009, 13:57

Pantas napisał(a):Ja miałem taki problem kolego.

Sprawa jest dosyć prosta ale czasochłonna.

Najpierw wsiądz do auta i sprawdz czy jak uruchamiasz spryskiwacz koło kierownicy [jaki?] to w bagażniku słyszysz działającą pompkę.
Jeśli nie słyszysz to masz kilka możliwości:
a) kabelki się odłączyły
b) płyn letni zamarzł razem z silniczkiem
c) spalił się silniczek

Jeśli natomiast słyszysz silniczek to musisz rozebrać prawą stronę bagażnika z plastików, potem odpiąć wężyk od płynu do spryskiwacza i przedmuchać np. ustami jeśli jest opór to masz zatkaną rurkę, możesz podłączyć tam sprężone powietrze, albo nożną pompkę samochodową z końcówką do dmuchania materaca i spróbować to przetkać, u mnie nic to nie dawało, więc rozebrałem podsufitkę, trzeba ją podważyć i na łączniku rurki od spryskiwacza z trójnikiem na wyjście na dyszę spryskiwacza jest zaworek zwrotny, ten zaworek ma kulkę metalową i gumkę oraz sprężynkę, ta guma tam sparciała i się rozsypała u mnie, zatykając na amen rurkę, wydziobałem tą gumę i teraz wszystko śmiga jak ta lala.

Możesz też mieć zatkaną dyszę końcową spryskiwacza.

Jak coś to pisz na gg w razie kłopotów, bo Maździarze są od tego żeby sobie pomagać ;)


Dobrze pisze
Miałem u siebie to samo co się okazało pompka była całą zardzewiała. Na szrocie kupiłem byle jaką od passata (koszt 10zł) czy tam od golfa kawałek rurki plastikowej w miejsce silniczka aby podłączyć pompkę a w drugą dziurkę resztę pompki i działało w sam raz (pamiętaj że ten kawałek rurki łączący pompkę ze zbiornikiem musi być krótki bo jak będzie długi to pompka może być za słaba i nie zadziała).

Na drugi dzień kumpel wyczyścił mi ze rdzy starą pompkę i działała ;]

Tak czy siak mój sposób jest tanim wyjściem chyba że ktoś woli estetycznie to zrobić to już pozostaje wymiana (o ile pompka jest zepsuta).
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 21:24
Posty: 90
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez Beny » 24 mar 2009, 15:46

hmmm a u mnie cisza od przynajmniej 2 lat :P a jak kupiłem auto to spryskiwacz działał.Sprawdze moze i u mnie zardzewiała pompka :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Beny » 24 mar 2009, 21:16

Beny napisał(a):Sprawdze moze i u mnie zardzewiała pompka

hahaha no i sprawdziłem dużo z niej nie zostało :|
Obrazek
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez LoboAlien » 24 mar 2009, 21:37

niezle zes go zalatwil mi ostatnio zapchal sie odplyw i utopilem silnik rozebralem i szlak mnie trafil, skorodowaly styki te co ida do wtyczki razem z wtyczka , rozsypaly sie doslownie :P szukam nowego silnika hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323