Spryskiwacz tylnej szyby nie działa – gdzie jest i jak naprawić?
Czeka mnie renowacja – wymiana pompki. Kiedyś znalazłem informację od jakiego innego modelu auta pompka/silniczek pasuje ale jak potrzebuje jej znowu to opcja "szukaj" mi nie pomogła. Mam obecnie zupełnie inną zdobyczną a nieznanego auta i niestety duża przeróbka mnie czeka by to zmontować. Może ktoś orientuje się z jakiego auta można wstawić zamiennik? Bardzo podobna jest na "workowym" spryskiwaczu montowanym w fiacie 126p albo polonezie/fiacie 125p, jednak różnią sie rozstawem otworów do mocowania.
- Od: 13 lut 2006, 21:49
- Posty: 208
- Skąd: Poznań / Owińska
- Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v
mod napisał(a):Czeka mnie renowacja – wymiana pompki. Kiedyś znalazłem informację od jakiego innego modelu auta pompka/silniczek pasuje ale jak potrzebuje jej znowu to opcja "szukaj" mi nie pomogła. Mam obecnie zupełnie inną zdobyczną a nieznanego auta i niestety duża przeróbka mnie czeka by to zmontować. Może ktoś orientuje się z jakiego auta można wstawić zamiennik? Bardzo podobna jest na "workowym" spryskiwaczu montowanym w fiacie 126p albo polonezie/fiacie 125p, jednak różnią sie rozstawem otworów do mocowania.
To nie lepiej kupić używany oryginał, ja za swój zapłaciłem 30 zł?? Inne silniczki raczej ciężko będzie dopasować, a jak podziurawisz zbiorniczek aby silniczek przymocować to może z niego lecieć.
pozdrawiam
- Od: 2 lut 2008, 17:46
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID
Szukałem ale zazwyczaj one już były martwe lub ich nie było . Za protezę zapłaciłem 0 zl Tak wygląda operacja wszczepienia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= prawie jak oryginał
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
SPAWANIE PLASTIKU – PW
- Od: 13 lut 2006, 21:49
- Posty: 208
- Skąd: Poznań / Owińska
- Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v
Nie działa mi spryskiwacz na tylnej szybie, nie wiem co może być tego przyczyną... Wie ktoś może gdzie znajduje sie pompa płynu spryskiwacza tylnego? czy jest jedna pompa w samochodzie do obu spryskiwaczy? Moze ktos mial juz taki problem w swojej madzi? za pomoc z góry dzieki.
Ostatnio edytowano 9 mar 2009, 10:29 przez kriskristoferson, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 lut 2009, 00:06
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1998r.
pompka jest pod zbiorniczkiem w bagażniku po prawej stronie.
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
Ja miałem taki problem kolego.
Sprawa jest dosyć prosta ale czasochłonna.
Najpierw wsiądz do auta i sprawdz czy jak uruchamiasz spryskiwacz koło kierownicy [jaki?] to w bagażniku słyszysz działającą pompkę.
Jeśli nie słyszysz to masz kilka możliwości:
a) kabelki się odłączyły
b) płyn letni zamarzł razem z silniczkiem
c) spalił się silniczek
Jeśli natomiast słyszysz silniczek to musisz rozebrać prawą stronę bagażnika z plastików, potem odpiąć wężyk od płynu do spryskiwacza i przedmuchać np. ustami jeśli jest opór to masz zatkaną rurkę, możesz podłączyć tam sprężone powietrze, albo nożną pompkę samochodową z końcówką do dmuchania materaca i spróbować to przetkać, u mnie nic to nie dawało, więc rozebrałem podsufitkę, trzeba ją podważyć i na łączniku rurki od spryskiwacza z trójnikiem na wyjście na dyszę spryskiwacza jest zaworek zwrotny, ten zaworek ma kulkę metalową i gumkę oraz sprężynkę, ta guma tam sparciała i się rozsypała u mnie, zatykając na amen rurkę, wydziobałem tą gumę i teraz wszystko śmiga jak ta lala.
Możesz też mieć zatkaną dyszę końcową spryskiwacza.
Jak coś to pisz na gg w razie kłopotów, bo Maździarze są od tego żeby sobie pomagać
Sprawa jest dosyć prosta ale czasochłonna.
Najpierw wsiądz do auta i sprawdz czy jak uruchamiasz spryskiwacz koło kierownicy [jaki?] to w bagażniku słyszysz działającą pompkę.
Jeśli nie słyszysz to masz kilka możliwości:
a) kabelki się odłączyły
b) płyn letni zamarzł razem z silniczkiem
c) spalił się silniczek
Jeśli natomiast słyszysz silniczek to musisz rozebrać prawą stronę bagażnika z plastików, potem odpiąć wężyk od płynu do spryskiwacza i przedmuchać np. ustami jeśli jest opór to masz zatkaną rurkę, możesz podłączyć tam sprężone powietrze, albo nożną pompkę samochodową z końcówką do dmuchania materaca i spróbować to przetkać, u mnie nic to nie dawało, więc rozebrałem podsufitkę, trzeba ją podważyć i na łączniku rurki od spryskiwacza z trójnikiem na wyjście na dyszę spryskiwacza jest zaworek zwrotny, ten zaworek ma kulkę metalową i gumkę oraz sprężynkę, ta guma tam sparciała i się rozsypała u mnie, zatykając na amen rurkę, wydziobałem tą gumę i teraz wszystko śmiga jak ta lala.
Możesz też mieć zatkaną dyszę końcową spryskiwacza.
Jak coś to pisz na gg w razie kłopotów, bo Maździarze są od tego żeby sobie pomagać
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
no a u mnie spalił się silniczek i też nie działa a nie mam kiedy się za to zabrać
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
Otóż...silniczek tylnego spryskiwacza nie jest felerny. Felerne jest jego umiejscowienie. Chłopaki z Japonii nie pomyśleli chyba, że gdy silniczek będzie pod zbiornikiem płynu, ten czasami będzie na niego spływał i zacierał. Należy zdjąć tapicerkę z tyłu i prawego boku. Wyjąć zbiorniczek (2 śruby), odkręcić silniczek od zbiornika (2 wkręty krzyżakowe). Przemyć silnik wd40 (najlepiej nalać do puszki i zanurzyć w nim cały silniczek) albo podobnym środkiem, odczekać godzinę, dwie a nawet cały dzień i ruszać zębatym kołem silniczka aż do całkowitego rozruszania tego koła zębatego. Musi chodzić gładko. U mnie tak było i silniczek zaczął znów działać. (robiłem to u znajomego ale jego silniczek tak zardzewiał, że już go chyba nic nie uratuje)
- Od: 4 cze 2008, 19:51
- Posty: 95
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97
problem stanowi zapychający się odpływ z pod zbiorniczka, u mnie tak było [cały silniczek skorodowany]
radziłbym jeszcze przed ponownym montażem przeczyścić odpływ lub całkowicie usunąć plastik w zagłębieniu zbiorniczka
radziłbym jeszcze przed ponownym montażem przeczyścić odpływ lub całkowicie usunąć plastik w zagłębieniu zbiorniczka
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Hmmm... ja bym sprawdził jeszcze łączność przewodów zaraz za spryskiwaczem – u mnie tam właśnie nastąpiło rozłączenie i sukcesywnie dochodziło do zalań podsufitki. To ponoć typowe dla aut z szyberdachem ale nie zaszkodzi sprawdzić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
kriskristoferson popraw temat na zgodny z regulaminem
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
dzieki wszytskim za wskazówki, bede próbował to zdiagnozować, jak mi sie uda to napisze w czym był problem a jak nie to bede pytał dalej:) [KyRy jaka forma tego tametu bedzie zgodna z regulaminem?]
- Od: 1 lut 2009, 00:06
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1998r.
Poprawiłem. Model auta powinien być podany w opcjonalnym opisie tematu
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Czy ktos wie jak przepchac/oczyscic spryskiwacze przednie? Zdaje sie ze sa zatkane. Wykluczam zamrzniecie plynu czy nie dzialajaca pompke. Ostatnio probowalam przepchac igla – wydostalo sie jakies zielone zielsko, mech czy co, ale spryskiwacze dalej pryskaja raz z jednej raz z drugiej dziurki...
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Pantas napisał(a):Ja miałem taki problem kolego.
Sprawa jest dosyć prosta ale czasochłonna.
Najpierw wsiądz do auta i sprawdz czy jak uruchamiasz spryskiwacz koło kierownicy [jaki?] to w bagażniku słyszysz działającą pompkę.
Jeśli nie słyszysz to masz kilka możliwości:
a) kabelki się odłączyły
b) płyn letni zamarzł razem z silniczkiem
c) spalił się silniczek
Jeśli natomiast słyszysz silniczek to musisz rozebrać prawą stronę bagażnika z plastików, potem odpiąć wężyk od płynu do spryskiwacza i przedmuchać np. ustami jeśli jest opór to masz zatkaną rurkę, możesz podłączyć tam sprężone powietrze, albo nożną pompkę samochodową z końcówką do dmuchania materaca i spróbować to przetkać, u mnie nic to nie dawało, więc rozebrałem podsufitkę, trzeba ją podważyć i na łączniku rurki od spryskiwacza z trójnikiem na wyjście na dyszę spryskiwacza jest zaworek zwrotny, ten zaworek ma kulkę metalową i gumkę oraz sprężynkę, ta guma tam sparciała i się rozsypała u mnie, zatykając na amen rurkę, wydziobałem tą gumę i teraz wszystko śmiga jak ta lala.
Możesz też mieć zatkaną dyszę końcową spryskiwacza.
Jak coś to pisz na gg w razie kłopotów, bo Maździarze są od tego żeby sobie pomagać
Dobrze pisze
Miałem u siebie to samo co się okazało pompka była całą zardzewiała. Na szrocie kupiłem byle jaką od passata (koszt 10zł) czy tam od golfa kawałek rurki plastikowej w miejsce silniczka aby podłączyć pompkę a w drugą dziurkę resztę pompki i działało w sam raz (pamiętaj że ten kawałek rurki łączący pompkę ze zbiornikiem musi być krótki bo jak będzie długi to pompka może być za słaba i nie zadziała).
Na drugi dzień kumpel wyczyścił mi ze rdzy starą pompkę i działała ;]
Tak czy siak mój sposób jest tanim wyjściem chyba że ktoś woli estetycznie to zrobić to już pozostaje wymiana (o ile pompka jest zepsuta).
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
niezle zes go zalatwil mi ostatnio zapchal sie odplyw i utopilem silnik rozebralem i szlak mnie trafil, skorodowaly styki te co ida do wtyczki razem z wtyczka , rozsypaly sie doslownie szukam nowego silnika hehe
- Od: 6 lis 2006, 13:14
- Posty: 450
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości